Vegatopia Forum

Jij, milieubewust?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Jij, Milieubewust?
« Reactie #140 Gepost op: 19 februari 2009, 10:58:18 »
Het kan nog simpeler, ik kan maar een paar minuten staan, maar ik gebruik maar één keer per week een douchekrukje. De rest van de tijd moet ik gewoon snel klaar zijn.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #141 Gepost op: 19 februari 2009, 11:41:06 »
Het kan nog simpeler, ik kan maar een paar minuten staan, maar ik gebruik maar één keer per week een douchekrukje. De rest van de tijd moet ik gewoon snel klaar zijn.
:-\
euhmmmmmm...dan zal ik het maar houden op spaardouchekop thuis en op kot een douche dat zo slecht doorloopt dat lang erin zitten voor overstromingen zorgt.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #142 Gepost op: 19 februari 2009, 17:18:54 »
Ik vind niet lang douchen héél moeilijk, want ik vind douchen héél lekker. Misschien de zandlopertruc van Schanulleke eens proberen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

vlinder

« Reactie #143 Gepost op: 19 februari 2009, 22:40:58 »
Ik probeer milieu bewust te leven
Ik vlieg niet, pak liever de fiets dan de auto (ik heb wel een auto), ik sorter het afval, doe mijn boodschappen het liefst in een biologische winkel.
Maar ik vind het wel lekker om iedere dag te douche en mijn haar te wassen.
En als ik ergens naar toe moet wat te ver is om te fietsen neem ik toch liever de auto dan de trein.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #144 Gepost op: 19 februari 2009, 22:49:44 »
Maar het is toch hartstikke slecht voor je haar als je het iedere dag wast? Ik was het eens per tien dagen ofzo.

brenda_lelie

« Reactie #145 Gepost op: 20 februari 2009, 07:38:35 »
ik was toch echt elke dag mn haar, voelt gewoon vies als ik het een keer niet doe, wordt meteen vet.
En ik weet dat dan vaak wordt gedacht dat dat juist komt doordat je te vaak je haar wast maar ik heb ook wel geprobeerd het minder vaak te wassen. Als mn haar korter is kan ik het wel een dag niet wassen.

vlinder

« Reactie #146 Gepost op: 20 februari 2009, 07:42:43 »
ja daar heb je wel gelijk in, maar met mijn haar is het beter om het wel te doen. Ik heb namelijk half lang haar met krullen en daar is niet zo veel mee te beginnen als ik geslapen heb. Daarvoor was ik het iedere dag dan ziet het er beter uit.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #147 Gepost op: 20 februari 2009, 07:45:41 »
Ik was mijn haar ook heel vaak, maar ik vind het ook echt vies als ik flink gesport heb.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #148 Gepost op: 20 februari 2009, 08:29:08 »
Ik heb ook de neiging om veel te lang te douchen. M'n haren was ik niet iedere dag, kort haar, dat helpt vast, ik steek wel altijd m'n kop onder de kraan anders valt er niet te stylen. Maar ik was mijn haar toch al niet onder de douche, ik douche veel te heet daarvoor, daar kan m'n hoofdhuid niet tegen, dus haren wassen doe ik onder de kraan.

Ik las laatst ook ergens over een douchezandloper, met zuignap ofzo, dat leek mij wel wat. De straal iets terug draaien vind ik bij ons geen optie, de waterdruk is bij ons niet zo hoog en dan hoef ik niet de shampoo uit m'n haar te krijgen, maar wel de zeep van m'n lijf natuurlijk.

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #149 Gepost op: 20 februari 2009, 08:43:36 »
Ik geniet zelf ook altijd erg van douchen hoor, vlot douchen is dus ook mijn probleem.
Schanulleke, waar had je die zandloper vandaan?

Ik was ook elke dag mijn haar. Ik voel me zo ongelovelijk vies als ik dat niet gedaan heb. Met mijn super gladde en dunne haar zie je ook meteen dat het vet wordt :(
Ik gebruik wel een shampoo van de kapper, daar heb ik echt maar heeeel weinig van nodig elke dag. Wil alleen als deze fles op is, eens opzoek naar een milieu en diervriendelijke variant. Iemand ideeën?
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Schanulleke

« Reactie #150 Gepost op: 20 februari 2009, 10:03:24 »
Ik las laatst ook ergens over een douchezandloper, met zuignap ofzo, dat leek mij wel wat.

Precies! Die heb ik dus!

Ik heb hem gekregen van mijn zus. Ik zal eens vragen waar ze hem vandaan heeft. In ieder geval via internet besteld, dat zei ze.

Offline Lona

• 812
« Reactie #151 Gepost op: 20 februari 2009, 10:04:28 »
Ik kreeg hem via Greenchoice, maar hij blijft niet goed plakken. En dus ben ik hem nu kwijt... ::)

Wauw, ik wou dat ik dat kon, eens in de 10 dagen. Ik heb lang haar tot ver op mn rug, en was het om de dag of eens in de drie dagen.
Ik gebruik Aloe Vera shampoo van Urtekram. Dat is alleen maar kruiden, zonder toevoegingen. Voor een halve liter betaal ik 6 euro nog wat. Ik wil namelijk niet al die chemische troep in mijn haar, mn hele leven. Ik heb ook de cremespoeling daarvan. Je hebt er bovendien niet veel van nodig en koopt het gewoon bij de natuurwinkel. Echt een aanrader!
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2009, 10:08:01 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #152 Gepost op: 20 februari 2009, 10:12:14 »
http://www.echtdouchen.nl/zandloper.php

daar schijn je die zandlopers te kunnen krijgen
(ze lopen hier achter met updates, dus ik kan de site niet openen)

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #153 Gepost op: 20 februari 2009, 10:13:49 »
Ik gebruik Aloe Vera shampoo van Urtekram. Dat is alleen maar kruiden, zonder toevoegingen. Voor een halve liter betaal ik 6 euro nog wat. Ik wil namelijk niet al die chemische troep in mijn haar, mn hele leven. Ik heb ook de cremespoeling daarvan. Je hebt er bovendien niet veel van nodig en koopt het gewoon bij de natuurwinkel. Echt een aanrader!

Oh, die ga ik wel eens uitproberen, denk ik. Heb nu van Weleda, en ben er tevreden over in die zin dat ik niet van top tot teen onder de uitslag zit als ik mijn haar gewassen heb, maar verder doet het niet zoveel volgens mij. Ik mis vooral een cremespoeling, hoop dat mijn haar iets gevoeliger wordt voor de zwaartekracht als ik cremespoeling zou gebruiken.

Ik maak mijn haar trouwens wel iedere dag nat. Ik heb megastug haar dat bovenop recht naar boven groeit en aan de achterkant recht op zij, en alleen als het heel nat is kan ik er iets in doen om het een andere kant op te laten staan (plukjes dan, ik laat mijn haar verder met de groeirichting mee knippen).
Toen ik nog lang haar had, waste ik het wel iets vaker, maar dan ongeveer een keer per week, niet dagelijks. (Maar als je allergisch bent voor alle gewone shampoos, las je makkelijk periodes in van lang niet wassen, en dan went je haar daar ook aan.)
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2009, 10:34:20 door fem fatale »

Offline Xiara

• 457
« Reactie #154 Gepost op: 20 februari 2009, 10:25:57 »
http://www.ecoverwateraid.com/nl/get-involved-nl/water-info-request-nl,24,CON.html
Ook daar krijg je een watercoach geval, geen idee of het lukt trouwens.

Ow lona, die ga ik eens even uitproberen! Ging morgen toch al naar de natuurwinkel voor broodmeel :D

Offline Lona

• 812
« Reactie #155 Gepost op: 20 februari 2009, 10:51:59 »
Er zijn ook veel verschillende soorten van Urtekram! Ook met rosemarijn, enz. Dus dan kun je uitkiezen welke het beste bij de haar past. Ik heb dun, maar heel veel haar, en dat klit heel gauw.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #156 Gepost op: 20 februari 2009, 10:54:11 »
Ik las laatst ook ergens over een douchezandloper, met zuignap ofzo, dat leek mij wel wat.

Precies! Die heb ik dus!

Ik heb hem gekregen van mijn zus. Ik zal eens vragen waar ze hem vandaan heeft. In ieder geval via internet besteld, dat zei ze.

Ik heb er eentje van Ecover. Gisteren gekregen (duurde erg lang), zal het zo eens proberen ;)
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2009, 10:55:45 door LL de Ling »

Offline Xiara

• 457
« Reactie #157 Gepost op: 20 februari 2009, 11:25:56 »
Er zijn ook veel verschillende soorten van Urtekram! Ook met rosemarijn, enz. Dus dan kun je uitkiezen welke het beste bij de haar past. Ik heb dun, maar heel veel haar, en dat klit heel gauw.
Ik heb al even gekeken op google idd ;) klitten is ook mijn probleem, maar daar werkt die aloë vera dus wel goed bij? Rozemarijn was weer speciaal voor dun haar he, dilemma's weer ;)

LL, die heb ik net besteld, ze nemen dus echt die 30 dagen de tijd?

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #158 Gepost op: 20 februari 2009, 11:31:22 »
Ik heb 'm ook besteld, ben benieuwd.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #159 Gepost op: 20 februari 2009, 11:35:44 »
LL, die heb ik net besteld, ze nemen dus echt die 30 dagen de tijd?

Als het niet langer is....