Ik fiets wel iets sneller, maar niet erg veel geloof ik.
Ik doe 5,1 km in een kwartier/20 minuten, dus ik fiets tussen de 15 en 20 km per uur (ligt aan zo veel dingen hoe hard ik die dag echt fiets)
Op de middelbare fietste ik idd ook harder, daar deed ik op een gegeven moment de 5 km in 10 minuten (maar of dat nou altijd even fris rook?
)
Ik ben overigens absoluut regelmatig lui, waaronder vanmorgen. Ondanks dat ik hele goede regenkleding heb, ben ik vanmorgen met vriendlief mee gereden. Gelukkig ligt het ziekenhuis zo goed als op zijn route, ik geloof dat het per keer mee rijden 500 meter om is. Maar toch is het lui.
Drogredenaties, zonder zonde of niet, hoe zit het dan met alle kleine beetjes helpen? Als iedereen roept "dat kleine beetje wat ik doe maakt toch niks uit", zal er zéker nooit iets veranderen.
Ligfietsertje, je zei nog ergens (weer lui, nu quote ik niet
) dat we de auto zouden kunnen vervangen. Achteraf gezien hadden we beter gelijk een iets duurdere maar zuinigere auto kunnen kopen. Maar met stom gedoe (1 snel definitief kapot, 1 afgefikt op dag 3 dag we hem hadden) zijn we inmiddels toe aan auto 3 en moet het geld ergens anders even in. En lenen voor een auto gaat ons eigenlijk weer te ver zolang deze het nog wel doet.
Over auto's las ik nog wel eens ergens de redenatie dat het ook heel belastend is om "oude" auto's te snel weg te doen. De vervuiling die de productie heeft opgeleverd weegt dan nog niet op tegen de vervuiling die de auto in gebruik nog maakt. Maar wanneer dat omslagpunt is weet ik dan weer niet (zou ik eens op moeten gaan zoeken eigenlijk)