Ik heb in mijn leven nog maar één keer gevlogen, van Rotterdam naar Londen voor de bruiloft van mijn zusje. Ikzelf was liever met de trein gegaan, maar de rest van de familie wilde liever vliegen (minder lang onderweg). We zijn daarna wel met z'n tweën met de trein nog een keer geweest, en dat vond ik eigenlijk wel fijn. Helaas is vliegen soms veel goedkoper.
Ik denk dat ik als het met de trein goed kan (Duitsland, Frankrijk etc) ik altijd de voorkeur zou hebben voor de trein. Geen gedoe met bagagevoorschriften en lekker op het gemakje van de reis genieten. Maar als het echt verder wordt, of zoiets als IJsland, dan zal ik toch met het vliegtuig gaan. En me een beetje schuldig voelen.
Over het algemeen zijn we wel goed bezig, denk ik. We hebben geen auto, dus meestal met het OV of de fiets. Geen grote huisdieren (hamstertje is niet zo milieubelastend, denk ik?) en we hebben vrijwel nooit de verwarming aan (warme flat).
Het enige dat we veel aan hebben zijn computers, boxen voor muziek en de tv. Maar we hebben wel een erg klein digitaal tv'tje. Lampen zijn bijna allemaal spaarlampen of LED (ook wel lekker trouwens met dit hete weer, je kamer wordt er veel minder door verwarmd).
We zijn geen vegetariërs, maar eten weinig vlees, en dan vaak nog afgeprijsd bio. Eieren, melk etc sowieso bio. En af en toe eens veganistisch. En het afval wordt netjes gescheiden.
Verder doen we lang met onze spullen en kleding. Nu realiseer ik me dat we zo heel erg geitenwollensokken overkomen, maar dat zijn we dus helemaal niet
We hebben een tijd heel zuing aan moeten doen en dat bevalt ons eigenlijk wel erg goed.