Ik vind hem ten eerste wel duur! Ten tweede: Als klokthermostaat lijkt hij me OK, maar die licht en bewegingssensor zie ik helemaal niet zitten:
De verwarming gaat bij deze thermostaat pas lager als het licht uit is, maar mijn klokthermostaat staat zo ingesteld dat de verwarming lager gaat ongeveer een uur voor het licht uit gaat. Dan verwarmt hij met deze nieuwe thermostaat dus een uur extra voor jan joker. Het duurt echt nog wel even voor je huis afgekoeld is, die verwarming hoeft helemaal niet pas omlaag als je weg gaat.
Met de bewegingssensor gaat hij meteen aan als je er bent: ook onzin, want als je 's morgens opstaat en hij gaat dan pas aan, dan is het nog ijskoud en tegen de tijd dat je de deur uit gaat en hij dus weer afslaat, is het pas warm. Ik heb de klokthermostaat zo staan dat hij een uur voor ik opsta aan gaat, en een uur daarna weer uit, dus als ik op sta gaat hij al weer uit, maar het is wel lekker warm in het uur tussen opstaan en weggaan.
Ze vergeten in dit hele concept gewoon dat het best veel tijd kost om een huis op te warmen. Ik zou hem dus niet kopen.