Vegatopia Forum

Adez sojadrink

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Adez sojadrink
« Reactie #40 Gepost op: 02 juni 2007, 11:14:54 »
Ik droomde vanacht dat ik Adez dronk.  :-X :-\ Niet dat ik het ooit ga drinken.. maar toch wel apart.
Stem op de Partij voor de Dieren

Gwennepen

Re:Adez sojadrink
« Reactie #41 Gepost op: 02 juni 2007, 14:09:34 »
Ik heb de bosvruchten-Adez nu in ijsjesvormpjes zitten. Ik kan haast niet wachten. :cheer_eerie:

Offline oceana

  • **
  • 35
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #42 Gepost op: 02 juni 2007, 16:29:07 »
Het stond vandaag bij onze AH-XL bij zo'n standje om te proeven. Heb de mango nog wat en de bessen variant geproefd. Had beter eerst hier kunnen lezen, want dan had ik de bessen dus laten staan, maar goed, die halve slok moet ik dan maar snel vergeten.  Heb wel een pak meegenomen (van de mango) dan, omdat ik wel weer eens wat anders wil, maar volgens mij is het niks voor mij. Inderdaad veel te zoet en het smaakt chemisch.  Denk dat ze ik ze maar in de ijslollie vormjes gooi, dan is het misschien weleens lekker op een warme dag!

Gwennepen

Re:Adez sojadrink
« Reactie #43 Gepost op: 05 juni 2007, 13:33:52 »
Ik ga er denk ik een keer ijsjes van maken.

Da's lekker. :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Adez sojadrink
« Reactie #44 Gepost op: 23 juni 2007, 17:55:00 »
Ik heb het geprobeerd, maar mijn tanden rammelden zo ongeveer uit mijn mond, ongelofelijk  zoet spul. Voegt niets toe aan wat er al op de markt is, het is water met suiker dat zich vermomt als iets gezonds. Brrr....
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Monique

Re:Adez sojadrink
« Reactie #45 Gepost op: 26 juni 2007, 00:58:58 »
Heeft iemand al ergens Unilever's nieuwste drankje gespot?
Ja ik, en ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht (na die reclame).

Citaat
zal wel een beetje op andere fruit/melkdrankjes lijken denk ik zo?
Inderdaad.

Kiwi

Re:Adez sojadrink
« Reactie #46 Gepost op: 06 augustus 2007, 16:53:33 »
Verder is de rode variant niet vegan want ze gebruiken luizen voor de rode kleur, ook een beetje jammer:

Citaat
Unfortunately the Blackcurrant & Raspberry variant is not suitable for vegetarians at the moment, as it contains a red colour that is not plant-based. The good news is that its natural and we don't then have to put in any artificial colours, but of course we are working very hard to find a natural solution that will also satisfy our vegetarian drinkers!

 
Heel fijn dat het "natuurlijk" is, maar ik heb toch liever geen luisjes in mijn drankje.

Nog jammerder voor alle veganisten is dat de NVV in de meest recente uitgave van haar tijdschrift Vega! doodleuk beweert dat alle smaken Adez veganistisch zijn... :nooo:

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #47 Gepost op: 07 augustus 2007, 08:37:26 »
Verder is de rode variant niet vegan want ze gebruiken luizen voor de rode kleur, ook een beetje jammer:

Citaat
Unfortunately the Blackcurrant & Raspberry variant is not suitable for vegetarians at the moment, as it contains a red colour that is not plant-based. The good news is that its natural and we don't then have to put in any artificial colours, but of course we are working very hard to find a natural solution that will also satisfy our vegetarian drinkers!

 
Heel fijn dat het "natuurlijk" is, maar ik heb toch liever geen luisjes in mijn drankje.

Nog jammerder voor alle veganisten is dat de NVV in de meest recente uitgave van haar tijdschrift Vega! doodleuk beweert dat alle smaken Adez veganistisch zijn... :nooo:

Ja ik zag het ook al, lekker slordig.

Kiwi

Re:Adez sojadrink
« Reactie #48 Gepost op: 07 augustus 2007, 09:15:11 »
Bij de FAQ’s op de Adez-site staat zelfs de vraag “Kunnen vegetariërs en veganisten AdeZ drinken?’, en daar wordt ook keurig op geantwoord dat de kleurstof in Zwarte bes en framboos van dierlijke oorsprong is. Héél slordig inderdaad, en het geeft ook wel te denken als zelfs iets wat zo makkelijk uit te zoeken is al niet klopt…

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Adez sojadrink
« Reactie #49 Gepost op: 07 augustus 2007, 20:47:47 »
Volgens mij is er een gat in de markt voor dranken die niet mierzoet zijn. Soms vind ik van iets de smaak op zich wel oke, maar zoet...te zoet. Ik hoor het vaker, ik lees het hier, waarom doen die fabrikanten dat allemaal? (he, nu heb ik opeens weer normale leestekens  ??? Misschien ook met houdbaarheid te maken.
Ik vraag mij af - niet om flauw te doen, wees niet bang  :P: als een produkt veganistisch is, he, met E-nrs. en al is er dan niet ook een kwestie van dat een verpakking al dan niet veganistisch is? Ik las eens iets over iets dierigs in inkt bijvoorbeeld.
de tuin: dat ben ik

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #50 Gepost op: 09 januari 2008, 14:28:38 »
Ik heb van de week b2b drinken gehaald, ook met soya, ik vind hem een stuk minder zoet dan Adez (waarvan ik de mango overigens wel erg lekker vind, maar inderdaad:zoet en: duur). Kent iemand b2b? Ik had het namelijk nooit eerder gezien.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Jippia

Re:Adez sojadrink
« Reactie #51 Gepost op: 15 januari 2008, 09:44:51 »
B2b is onder meer bij Jumbo te koop en ik heb hem weleens gehad. Ik vond het best lekker. Ik heb Adez nog niet geprobeerd en dat ga ik ook niet doen, want ik probeer dingen te mijden die zoetstoffen bevatten. Ik vind het sowieso niet lekker en het is eigenlijk gewoon gif. Ik heb liever een beetje suiker dan die rommel. Ik vind de reclame ook erg misleidend, maar dat geldt voor de meeste reclames die iets als gezond aanprijzen. B2b bevat geen zoetstoffen en is in verschillende smaken verkrijgbaar.


Re:Adez sojadrink
« Reactie #52 Gepost op: 18 mei 2008, 16:55:20 »
Ze moeten eens een keer opflikkeren met hun zoetstoffen.  >:(


Vind ik zoooo vies die zoetstoffen. Heb af en toe het idee dat ik de enige ben en dat de rest van Nederland het niet eens proeft  >:(


Ik had dus typisch deze draad nog eens moeten lezen voordat ik deze week dacht: "Hé, Adez, dat moet ik toch eens proberen!"  :bigeyes:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re:Adez sojadrink
« Reactie #53 Gepost op: 19 mei 2008, 01:56:33 »
Ik zocht er toevallig van de week eens naar om te proberen. Maar kon het niet vinden op de logische plek (bij de andere sojaspulletjes of de vruchtentroep in het koelvak), dus het daar maar bij gelaten. Als zo'n AH aan minder logica doet dan ik kan opbrengen, doe ik de moeite van het zoeken gewoon niet meer... Die kan ik dus voor dit product geheel laten?

De (vanille)soja van de Lidl vind ik toch wel redelijk smakelijk. Ik vrees dat deze ook aardig chemisch is...

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Adez sojadrink
« Reactie #54 Gepost op: 19 mei 2008, 02:00:21 »
Het staat bij de melk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Aiko

Re:Adez sojadrink
« Reactie #55 Gepost op: 19 mei 2008, 02:11:18 »
Vertel dat je collega's van de AH in Mariahoeve maar.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Adez sojadrink
« Reactie #56 Gepost op: 19 mei 2008, 02:13:53 »
De sojaspulletjes en de vruchtentroep staan toch helemaaaaaaal niet in de buurt van de melk? Bij ons niet tenminste.

Ik heb het ook moeten vragen, maar ik heb contacten  ;). Niet gekocht trouwens, zit appel in.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Adez sojadrink
« Reactie #57 Gepost op: 21 mei 2008, 14:21:06 »
Ik heb van de week b2b drinken gehaald, ook met soya, ik vind hem een stuk minder zoet dan Adez (waarvan ik de mango overigens wel erg lekker vind, maar inderdaad:zoet en: duur). Kent iemand b2b? Ik had het namelijk nooit eerder gezien.

Ik heb de b2b framboos bij de XL Appie in Eindhoven gekocht. Was erg lekker, minder zoet idd dan Adez.
De Adez staat overigens bij onze buurt Appie ( 3) bij de Coolbest, de verse vruchtensappen enz. Redelijk dicht in de buurt van de melk.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #58 Gepost op: 05 juni 2008, 11:27:47 »
Ik had laatst een nieuwe smaak gekocht maar na een slokje alweer spijt, wat een zoete troep  :-\

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Adez sojadrink
« Reactie #59 Gepost op: 07 juni 2008, 13:29:43 »
Ik had laatst een nieuwe smaak gekocht maar na een slokje alweer spijt, wat een zoete troep  :-\

Ik ben dol op kiwi. Maar de kiwi/druiven drank van Adez ...  :-\
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!