Vegatopia Forum

Adez sojadrink

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Adez sojadrink
« Gepost op: 14 maart 2007, 22:46:03 »
Heeft iemand al ergens Unilever's nieuwste drankje gespot? Soja en fruitdrink, het zal wel een beetje op andere fruit/melkdrankjes lijken denk ik zo? Ik ben wel nieuwsgierig, ik vond Vifit bijvoorbeeld best lekker maar drink al jaren geen zuivel meer. Gewone sojamelk (ook met smaakjes) vind ik nogal vies. Ik ben benieuwd dus!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2007, 23:15:34 »
Nog niet van gehoord maar klinkt wel aardig. Waar kun je die kopen?
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2007, 11:28:47 »
Het klinkt interessant, en de verpakking ziet er ook wel aantrekkelijk uit. Alleen vind ik sommige dingen beetje jammer, zoals dit:

Citaat
Can I drink AdeZ fruit juice & soya drink instead of milk?
We didn't make AdeZ fruit juice & soya drink to replace dairy products in your diet. And we wouldn't want to put all those friendly cows out of work.

Ja natuurlijk, stel je voor zeg, die arme koetjes!

Verder is de rode variant niet vegan want ze gebruiken luizen voor de rode kleur, ook een beetje jammer:

Citaat
Unfortunately the Blackcurrant & Raspberry variant is not suitable for vegetarians at the moment, as it contains a red colour that is not plant-based. The good news is that its natural and we don't then have to put in any artificial colours, but of course we are working very hard to find a natural solution that will also satisfy our vegetarian drinkers!

 
Heel fijn dat het "natuurlijk" is, maar ik heb toch liever geen luisjes in mijn drankje.

Maar goed, genoeg geklaagd, ik ga het natuurlijk wel proberen
 :D

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Adez sojadrink
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2007, 14:28:25 »
Bedankt voor de info Marla! Dat van die luizen had ik wel verwacht, ik vind het idioot want bietenrood voldoet net zo goed voor dit soort drankjes. Die opmerking over die koeien is echt idioot... maar ze willen hun marktaandeel in de zuivelindustrie niet in gevaar brengen natuurlijk.

Ik heb niet kunnen vinden vanaf wanneer het in NL of Belgie te krijgen is, in het buitenland is het al wel beschikbaar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Adez sojadrink
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2007, 18:06:26 »
Ik vind die teksten op hun site juist wel sympathiek overkomen.
,,,,فلافل

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2007, 22:32:55 »
Ik heb niet kunnen vinden vanaf wanneer het in NL of Belgie te krijgen is, in het buitenland is het al wel beschikbaar.

Van de week gespot bij verschillende AH's in Tilburg bij de verse vruchtensappen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Adez sojadrink
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2007, 22:36:36 »
Hmm, las dat het met geïsoleerd soja-eiwit is, en niet met 'echte' soja. Dan zal ik het toch niet zo snel kopen denk ik.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2007, 10:31:44 »
Volgens distrifood komt het in de AH en C1000.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Adez sojadrink
« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2007, 18:50:21 »
Ik zag het vandaag bij mijn AH staan, tussen de gekoelde sapjes en de zuivel in.


Ik heb het niet meegenomen trouwens; er zat mij iets te veel 'troep' in.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2007, 15:50:11 »

Ik heb het niet meegenomen trouwens; er zat mij iets te veel 'troep' in.

Wat versta je onder 'troep'? zoetstoffen?

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Adez sojadrink
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2007, 15:59:36 »
Ze moeten eens een keer opflikkeren met hun zoetstoffen.  >:(

AdeZ fruit en soja - Ananas & Passievrucht
Water, vruchtensap uit geconcentreerd sap (20%)(ananassap (18,5%), passievruchtensap (1,5%)), suiker, soja-eiwit (1,1%), citroenzuur, mineralen en vitaminen*, stabilisator (pectine), soja-olie, kleurstof (bèta-caroteen), emulgator (soja-lecithine), aroma, zoetstoffen (acesulfaam-K, sucralose).

*mineralen en vitaminen: calciumcarbonaat, magnesiumcarbonaat, vitamine C, vitamine B6

AdeZ fruit en soja - Sinaasappel & Passievrucht
Water, vruchtensap uit geconcentreerd sap (20%)(appelsap (13%), sinaasappelsap (4%), passievruchtensap (2,5%), citroensap (0,5%)), suiker, soja-eiwit (1,1%), citroenzuur, mineralen en vitaminen*, stabilisator (pectine), soja-olie, kleurstoffen (bèta-caroteen, anthocyaninen), emulgator (soja-lecithine), aroma, zoetstoffen (acesulfaam-K, sucralose).

*mineralen en vitaminen: calciumcarbonaat, magnesiumcarbonaat, vitamine C, vitamine B6

AdeZ fruit en soja - Mango & Abrikoos
Water, vruchtensap uit geconcentreerd sap (20%)(appelsap (11,6%), abrikozensap (4,5%), mangosap (3,9%)), suiker, soja-eiwit (1,1%), citroenzuur, mineralen en vitaminen*, stabilisator (pectine), soja-olie, kleurstof (bèta- caroteen), emulgator (soja-lecithine), aroma, zoetstoffen (acesulfaam-K, sucralose).

*mineralen en vitaminen: calciumcarbonaat, magnesiumcarbonaat, vitamine C, vitamine B6

AdeZ fruit en soja - Zwarte bes & Framboos
Water, vruchtensap uit geconcentreerd sap (20%)(appelsap (13%), zwarte bessensap (3,5%), frambozensap (3%), citroensap (0,5%)), suiker, soja-eiwit (1,1%), citroenzuur, mineralen en vitaminen*, stabilisator (pectine), soja-olie, kleurstof (karmijn), aroma, emulgator (soja-lecithine), zoetstoffen (acesulfaam-K, sucralose).

*mineralen en vitaminen: calciumcarbonaat, magnesiumcarbonaat, vitamine C, vitamine B6

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Adez sojadrink
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2007, 16:08:34 »
Dat is een hoop bagger zeg... Jammer! Met die toegevoegde vitaminen is er ook nog eens de kans dat het niet eens vegetarisch is omdat er weer vis-bindmiddel inzit zoals bij de multisappen van AH en Roosvicee  :-\

edit: en er zit dus wel 1% soja eiwit in en voor de rest water en een miezerig beetje vruchtensap? Het is dus een soort Taksi, als ik dat zo zie, veel meer dan een sojaproduct. Wederom jammer.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2007, 16:09:57 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Adez sojadrink
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2007, 16:15:03 »
Er stond een stuk over in de Verleiding van de Volkskrant. Ik heb het niet hier, maar het was mij wel duidelijk dat het absoluut niet voor vegetariers bedoeld was. Die doelgroep let ook duidelijk op andere dingen zoals hier wel naar voren komt. Ik vind het wel een gemiste kans, want als er maar 1 procent soja-eiwit inzit, weet ik ook niet waarom ik dit zou willen drinken, want ik heb niet zo'n behoefte aan een nieuw drankje met een smaakje.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2007, 16:26:14 door LL »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Adez sojadrink
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2007, 16:20:32 »
 Kan ik AdeZ fruit en soja drinken in plaats van melk?
AdeZ fruit en soja is niet bedoeld als vervanging van melk. Het zou toch jammer zijn als al die hardwerkende koeien zonder werk komen te zitten! AdeZ is past gewoon goed in een gezonde, gebalanceerde voeding. Eén glas AdeZ bevat ongeveer evenveel calcium als een glas melk. Verder bevat AdeZ meer magnesium en vitamine C en B6, en minder vet (inclusief minder verzadigd vet) en calorieën dan halfvolle melk. Melk bevat meer eiwit, vitamine D en andere B vitamines.

 :-X

Ben ook wel benieuwd idd of ze vis gebruiken voor die vitaminen. Iemand al vraag gestuurd?
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2007, 16:21:10 door Draakje [zoekt Drakelien] »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Adez sojadrink
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2007, 16:22:04 »
Dat is een hoop bagger zeg... Jammer! Met die toegevoegde vitaminen is er ook nog eens de kans dat het niet eens vegetarisch is omdat er weer vis-bindmiddel inzit zoals bij de multisappen van AH en Roosvicee  :-\

edit: en er zit dus wel 1% soja eiwit in en voor de rest water en een miezerig beetje vruchtensap? Het is dus een soort Taksi, als ik dat zo zie, veel meer dan een sojaproduct. Wederom jammer.

Er staat op de site dat t geschikt is voor vegetariers en veganisten, en op het pak zelf staat dat het goedgekeurd is door de NVB dus denk dat het echt wel vegetarisch is.

Ik denk dat ze juist wel slim zijn, er zijn al genoeg sojamelk drankjes, zij spreken een hele andere markt aan dan bijv. alpro doet.

Re:Adez sojadrink
« Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2007, 16:35:09 »
Ben ook wel benieuwd idd of ze vis gebruiken voor die vitaminen.?

Ik dacht dat we ooit weleens tot de slotsom waren gekomen dat dat alleen op multivitamines van toepassing is.
Vitamine C wordt overal zonder vis doorheengeroerd, blijft B6 over om je vraagtekens bij te zetten. Maar aangezien die ook in water oplosbaar is, vermoed ik dat daar ook geen vis aan te pas zal komen.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2007, 16:36:10 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Adez sojadrink
« Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2007, 16:48:03 »

Ik heb het niet meegenomen trouwens; er zat mij iets te veel 'troep' in.

Wat versta je onder 'troep'? zoetstoffen?

Geisoleerd soja-eiwit, soja-olie*, zoetstoffen, aroma.

*We gaan eerst soja ontvetten, halen er nog wat andere stoffen uit, gooien de soja-olie er weer in en dan heb je bijna net zoiets als echt soja. :-X

Als je gaat googelen op soja, dan kom je compleet tegengestelde berichten tegen. De een is lyrisch over de goede stoffen, de ander meent dat je net zo goed vergif kunt drinken. De mensen die ik geloofwaardig achtte, zeiden allemaal dat soja en sojaproducten zoals ze die uit Japan ed komen (dus edamame, tofu, tempeh, sojamelk) wel gezond zijn, maar 'ontvette' soja (dus sojabrokken/TVP) / geisoleerde soja-eiwitten niet.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Adez sojadrink
« Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2007, 18:44:55 »
Ze moeten eens een keer opflikkeren met hun zoetstoffen.  >:(


Vind ik zoooo vies die zoetstoffen. Heb af en toe het idee dat ik de enige ben en dat de rest van Nederland het niet eens proeft  >:(
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2007, 18:50:14 door Selly »
,,,,فلافل

proud-veggie

Re:Adez sojadrink
« Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2007, 21:54:23 »
Ik liep vandaag in de Albert Heijn en toen dacht ik eraan. Ik zag hem liggen, maar ik vind het voor een pak sap best duur. 1,99. Ik ga hem wel een keer proberen. En ik heb op internet gesurft: Er staat inderdaad dat ie voor vegetariers en voor veganisten is.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Adez sojadrink
« Reactie #19 Gepost op: 21 maart 2007, 10:32:24 »
Ze moeten eens een keer opflikkeren met hun zoetstoffen.  >:(
Vind ik zoooo vies die zoetstoffen. Heb af en toe het idee dat ik de enige ben en dat de rest van Nederland het niet eens proeft  >:(

Je bent echt niet de enige. :)

“it's strange how life makes sense in time...”