Vegatopia Forum

DBF

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Re:DBF
« Reactie #40 Gepost op: 16 maart 2007, 12:24:48 »

Proud-veggie is vast wel bereid om voor het goede doel hogere verzekeringspremies op te hoesten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:DBF
« Reactie #41 Gepost op: 16 maart 2007, 12:26:20 »

economische schade.

Ik blijf het een merkwaardig eufemisme vinden voor ordinaire vernieling.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #42 Gepost op: 16 maart 2007, 13:38:09 »
Hoezo wordt vlees duurder?

Ze vallen laboratoria aan, dus het testen van medicijnen e.d. wordt duurder en als gevolg daarvan de medicijnen dus ook. Maar mensen gaan niet minder medicijnen gebruiken als die duurder worden, want daar zijn ze voor verzekerd.

Op het nieuws was te lezen dat vlees fors duurder word.
http://www.nrc.nl/economie/article635365.ece/Vlees_wordt_oneindig_veel_duurder

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #43 Gepost op: 16 maart 2007, 13:40:01 »
Maar zelfs als je slachthuizen in de hens steekt, wordt het vlees niet duurder. De verzekering keert netjes uit en voordat de premies omhoog gaan, zal er minstens elke dag een slachthuis in vlammen moeten opgaan. Ik denk niet dat het DBF daarvoor genoeg recruutjes op de been kan brengen. Bovendien: voordat er elke dag iets brandt, is er al lang een massale klopjacht op gang gekomen om alle pyromaantjes achter de tralies te krijgen.

Ik denk juist dat steeds meer mensen achter het DBF staan. Zelfs mijn tante die veel vlees eet vind het nog goed dat ze daar nertsen vrijlaten.

brenda_lelie

Re:DBF
« Reactie #44 Gepost op: 16 maart 2007, 13:41:15 »
Hoezo wordt vlees duurder?

Ze vallen laboratoria aan, dus het testen van medicijnen e.d. wordt duurder en als gevolg daarvan de medicijnen dus ook. Maar mensen gaan niet minder medicijnen gebruiken als die duurder worden, want daar zijn ze voor verzekerd.

Op het nieuws was te lezen dat vlees fors duurder word.
http://www.nrc.nl/economie/article635365.ece/Vlees_wordt_oneindig_veel_duurder

Nee dat staat er niet, er staat dat meneer Veerman denk dat vlees duurder gaat worden.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:DBF
« Reactie #45 Gepost op: 16 maart 2007, 13:45:18 »
En bovendien heeft dat helemaal niets te maken met acties van wereldvreemde vegetariers maar met een toename van de vraag.
Supercalifragilisticexpialidocious!

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #46 Gepost op: 16 maart 2007, 13:51:34 »
En bovendien heeft dat helemaal niets te maken met acties van wereldvreemde vegetariers maar met een toename van de vraag.

Nu het duurder word kopen mensen wel minder vlees :D

Re:DBF
« Reactie #47 Gepost op: 16 maart 2007, 13:55:40 »
Nu het duurder word kopen mensen wel minder vlees :D

Denk nog eens even na. In dat geval zou het vlees niet duurder worden vanwege een toenemende vraag, dacht je niet?
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2007, 13:56:03 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:DBF
« Reactie #48 Gepost op: 16 maart 2007, 13:56:02 »
Ehm nee, dat leid ik toch ook niet uit dat artikel.

De welvaart neemt toe, dus ook het inkomen. Daardoor neemt de vraag naar vlees (een redelijk luxe-artikel) toe, en stijgt de prijs. Indien de welvaart gelijk was gebleven, had dit idd gezorgd voor minder vraag, maar door de stijgende welvaart is de prijselasticiteit natuurlijk ook veranderd (niets is statisch in de economie), en hierdoor zal de vraag niet zomaar afnemen.

Mocht de prijs zo sterk stijgen dat de vraag gaat afnemen, dan zal de prijs eerder gaan zakken dan dat veel minder mensen vlees gaan eten, want een zakkende prijs is het makkelijkst.
Supercalifragilisticexpialidocious!

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #49 Gepost op: 16 maart 2007, 13:57:58 »
Ehm nee, dat leid ik toch ook niet uit dat artikel.

De welvaart neemt toe, dus ook het inkomen. Daardoor neemt de vraag naar vlees (een redelijk luxe-artikel) toe, en stijgt de prijs. Indien de welvaart gelijk was gebleven, had dit idd gezorgd voor minder vraag, maar door de stijgende welvaart is de prijselasticiteit natuurlijk ook veranderd (niets is statisch in de economie), en hierdoor zal de vraag niet zomaar afnemen.

Mocht de prijs zo sterk stijgen dat de vraag gaat afnemen, dan zal de prijs eerder gaan zakken dan dat veel minder mensen vlees gaan eten, want een zakkende prijs is het makkelijkst.

Gisteren zeiden ze op het nieuws dat dat wel mee viel, die groeiende welvaart. Noem jij voedselbanken dan welvaart?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:DBF
« Reactie #50 Gepost op: 16 maart 2007, 14:00:08 »
Ehm, heb jij dat artikel wel gelezen of alleen naar de kop gekeken?
Supercalifragilisticexpialidocious!

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #51 Gepost op: 16 maart 2007, 14:02:10 »
Ik heb het gelezen, ja.

Re:DBF
« Reactie #52 Gepost op: 16 maart 2007, 14:02:41 »
Noem jij voedselbanken dan welvaart?

Zolang je er zonder distributiebonnen terecht kan... [sorry, ik word wat cynisch]
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2007, 14:03:10 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:DBF
« Reactie #53 Gepost op: 16 maart 2007, 14:04:10 »
Ik heb het gelezen, ja.

En wat staat er in het allereerste stukje? Dat minister Veerman denkt dat door groeiende welvaart de vraag naar vlees gaat stijgen en daardoor de prijs omhooggaat.

Overigens betekent het feit dat er mensen zijn die gebruik moeten maken van een voedselbank niet dat de algehele (gemiddelde) welvaart niet kan toenemen en had minister Veerman het niet alleen over Nederland.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2007, 14:04:35 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #54 Gepost op: 16 maart 2007, 14:05:09 »
Ik heb het gelezen, ja.

En wat staat er in het allereerste stukje? Dat minister Veerman denkt dat door groeiende welvaart de vraag naar vlees gaat stijgen en daardoor de prijs omhooggaat.

Overigens betekent het feit dat er mensen zijn die gebruik moeten maken van een voedselbank niet dat de algehele (gemiddelde) welvaart niet kan toenemen en had minister Veerman het niet alleen over Nederland.

Minister veerman heeft het wel vaker bij het verkeerde eind.

Re:DBF
« Reactie #55 Gepost op: 16 maart 2007, 14:06:30 »
Minister veerman heeft het wel vaker bij het verkeerde eind.

 :schater:
Waarom plaats je dan in vredesnaam een link naar dat artikel?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #56 Gepost op: 16 maart 2007, 14:07:08 »
Minister veerman heeft het wel vaker bij het verkeerde eind.

 :schater:
Waarom plaats je dan in vredesnaam een link naar dat artikel?

Om aan te tonen dat vlees duurder gaat worden.

Re:DBF
« Reactie #57 Gepost op: 16 maart 2007, 14:07:42 »
Minister veerman heeft het wel vaker bij het verkeerde eind.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:DBF
« Reactie #58 Gepost op: 16 maart 2007, 14:08:23 »
Right. Minister Veerman denkt dat vlees duurder gaat worden, maar die heeft het wel vaker bij het verkeerde eind, dus vlees wordt helemaal niet duurder?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:DBF
« Reactie #59 Gepost op: 16 maart 2007, 14:10:05 »
Ja sorry hoor, verwacht je nu echt dat wij je continu ooit serieus nemen als je dit soort dingen post?

« Laatst bewerkt op: 16 maart 2007, 14:10:27 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!