Vegatopia Forum

Vivera filet americain

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vivera filet americain
« Reactie #20 Gepost op: 10 maart 2009, 09:39:43 »
Op mijn werk, waar we met z'n allen lunchen aan een grote gedekte tafel, heeft de vega filet americain van AH weken ongeopend de lunches meegemaakt. Niemand van de vega's durfde het aan! Doet mij toch te veel denken aan echte f.a. en dat stond met altijd al tegen, ook toen ik nog vl33s at.

De vegapaté van AH werd trouwens met smaak door collega's gegeten die niet wisten dat het vega was.

Juffrouw Ooievaar

Re:Vivera filet americain
« Reactie #21 Gepost op: 10 maart 2009, 11:46:11 »
Ik vind de fa en vegapate van AH ook heerlijk. ;) :) Maar weten jullie wat pas vies is: de rookworst van Vivera!! Iemand ook geprobeerd? Niet te eten, de structuur is niet goed en de smaak is ook niet goed. :-[ :-[

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #22 Gepost op: 10 maart 2009, 23:16:05 »
Het is wel te eten als je het in plakjes snijdt en dan bakt en door het eten mengt.
Mijn omnivore man en kids aten het met smaak.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Vivera filet americain
« Reactie #23 Gepost op: 11 maart 2009, 12:47:14 »
De vegapaté van AH werd trouwens met smaak door collega's gegeten die niet wisten dat het vega was.
Dat heb ik eens meegemaakt toen het tijdens een verjaardag op toastjes geserveerd werd, was zo op en niemand die het door had. Ik zelf vind het wel lekker maar een beetje eng echt.
Ook met vegaburgers heb ik zoiets meegemaakt. Tijdens een bbq waren ze speciaal voor mij gekocht maar toen ik wilde gaan eten waren ze allemaal schoon op, ik heb er niet één gegeten (dan maar aardappelsalade en veel rauwkost). Niemand had het door, integendeel, de burgers werden juist erg lekker, niet kartonnig, lekker sappig genoemd!  ;D

Maar weten jullie wat pas vies is: de rookworst van Vivera!! Iemand ook geprobeerd? Niet te eten, de structuur is niet goed en de smaak is ook niet goed.
Ben ik het helemaal mee eens, die dingen zijn veel te droog. Als je ze bakt zoals Eefje dat doet wordt het een stuk beter.  De rookworsten van Tivall vind ik een stuk beter, beetje sappig en milde rooksmaak.

Ik mis de vegetarische gehakt van tivall, was ideaal voor saucijzenbroodjes. Ook bij de grotere AHs kan ik het niet meer bestellen, vorige jaar nog een paar keer gelukt maar nu lijkt het helemaal over. Tijd voor een zeuroffensief richting AH.  :screams:

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #24 Gepost op: 11 maart 2009, 21:43:25 »
Ik heb laatst van healthy planet kneedbaar gehakt gegeten, was best te doen. Ik heb het besteld bij Bestel-Bio.nl, daar bestel ik trouwens wel meer... In Apeldoorn is het allemaal niet zo vega ingesteld, al worden de supermarkten steeds beter.

Tumbleweed

Re:Vivera filet americain
« Reactie #25 Gepost op: 16 maart 2009, 12:44:14 »
Ik vind de fa en vegapate van AH ook heerlijk. ;) :) Maar weten jullie wat pas vies is: de rookworst van Vivera!! Iemand ook geprobeerd? Niet te eten, de structuur is niet goed en de smaak is ook niet goed. :-[ :-[

Vorige week voor 't eerst- en 't laatst(!) één van de drie rookworstjes uit de Vivera verpakking gegeten :-X...(de rest meteen in de vuilnisbak gekieperd)
Ik ben al ongeveer twintig jaar vegetariër, en heb al allerlei vleesvervangende producten gegeten.
Maar dit is het meest afschuwelijke dat ik óóit geproefd heb!
Het smaakte naar een peperige hap, die volgestopt was met nicotine, of erger...de inhoud van een asbak.
Ik ben er de rest van de dag misselijk van geweest, en heb maagzout moeten nemen om er enigszins vanaf te komen.
Ik denk erover om hetzelfde aan Vivera te laten weten >:(.

Doe mij maar de vega kookworst van A.H.
Dat is wel even iets anders :P.

Juffrouw Ooievaar

Re:Vivera filet americain
« Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2009, 13:28:27 »
Ja, ik ben helemaal geen fan van Vivera, de frikadellen zijn ook veel te peperig. En de kleine snackhapjes, brbrbr, het ruikt ook al niet lekker bij het bakken. Jammer genoeg heb ik al een paar keer een mailtje gestuurd naar Vivera maar nog NOOIT wat teruggehoord.  ??? Dus misschien kun jij het proberen. Ik vind zelf Tivall het smakelijkste.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #27 Gepost op: 04 april 2009, 17:48:08 »
Ik heb laatst van healthy planet kneedbaar gehakt gegeten, was best te doen. Ik heb het besteld bij Bestel-Bio.nl, daar bestel ik trouwens wel meer...

Wat heb je dan met dat kneedbare spul gedaan? Zo op je boterham of gaat er nog wat voorbereiding aan vooraf?
zoiets had je vroeger trouwens toch ook van AH, kon je zelf balletjes van rollen n van alles doorheen mieteren enzo, waar zijn die gebleven?

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #28 Gepost op: 05 april 2009, 20:32:59 »
Het is heel dun spul, je kan het roerbakken of iets indikken met bloem (heb ik gedaan) en je kunt er gekruide rolletjes van gemaakt, of balletjes, naar wens, dus.

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #29 Gepost op: 23 april 2009, 17:08:36 »
Wat heb je dan met dat kneedbare spul gedaan? Zo op je boterham of gaat er nog wat voorbereiding aan vooraf?
zoiets had je vroeger trouwens toch ook van AH, kon je zelf balletjes van rollen n van alles doorheen mieteren enzo, waar zijn die gebleven?

Zie zag ik laatst weer bij de AH liggen, maar vandaag lag het er niet meer. Dus denk dat een mailtje sturen het handigst is. :)

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Vivera filet americain
« Reactie #30 Gepost op: 24 april 2009, 17:13:47 »
Wat heb je dan met dat kneedbare spul gedaan? Zo op je boterham of gaat er nog wat voorbereiding aan vooraf?
zoiets had je vroeger trouwens toch ook van AH, kon je zelf balletjes van rollen n van alles doorheen mieteren enzo, waar zijn die gebleven?

Zie zag ik laatst weer bij de AH liggen, maar vandaag lag het er niet meer. Dus denk dat een mailtje sturen het handigst is. :)

't Is het afgelopen jaar kort terug in het assortiment geweest maar nu al weer weken niet meer, ik heb er een mail over gestuurd maar ze willen liever gepaneerde dingen in de schappen omdat dat beter verkoopt. Misschien als er meer mensen over 'zeuren' bedenken ze zich weer.  ;)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vivera filet americain
« Reactie #31 Gepost op: 24 april 2009, 20:43:18 »
Goodbite heeft ook filet americain.

Offline karl

  • *****
  • 6.352
  • Geslacht: Man
Re:Vivera filet americain
« Reactie #32 Gepost op: 07 augustus 2011, 16:24:34 »
Ik at vanmiddag "filet américain", tartin'o genoemd van www.lavieestbelle.be gekocht in bioshop. In tegenstelling tot andere van die maaksels, die soms te flauw zijn, vond ik het bijzonder hartig en smakelijk. Ui en kappertjes hadden tot de goede smaak bijgedragen, denk ik, ik merkte ook rode stipjes (van piment?).
Fijn dat vegetarisch smeersel een keer echt lekker is, dikwijls moet je met wilskracht en plichtsbesef vegetarisch beleg eten.
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2011, 07:34:47 door karl »

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #33 Gepost op: 22 augustus 2011, 12:37:22 »
Stomme Belgie.. geen nederlandse verkooppunten.
Ik wil ook proberen!

Kiwi

Re:Vivera filet americain
« Reactie #34 Gepost op: 09 september 2011, 12:36:58 »
Ze verkopen het tegenwoordig bij de C1000 in mijn woonplaats. Net als vegetarische 'ham' met augurk, allebei van Vivera volgens mij.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera filet americain
« Reactie #35 Gepost op: 09 september 2011, 12:56:58 »
Stomme Belgie.. geen nederlandse verkooppunten.
Ik wil ook proberen!


snel weer een date in braboland, dan regel ik dat we een belgische winkel aandoen ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:GoodBite filet americain
« Reactie #36 Gepost op: 06 februari 2012, 02:42:46 »
Ik heb zaterdag imitatie filet Americain geprobeerd, van de C1000 (Good Bite). Ik zag het ineens liggen en was wel nieuwsgierig. Ik heb nooit 'echte' filet Americain gegeten (en ook geen 'neppe'), dus ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal. Ik vond het smaken naar gemalen vega-balletjes met augurk, en/dus 't was best lekker (wel heel heftig rood). Ik liet het iemand anders proeven, die zei dat de smaak iets kruidiger was dan de vleesversie, maar dat het er veel van weg had. De structuur vond ze hetzelfde (al maakt dat mij niet uit, aangezien ik het toch niet zou weten en 't net zo lief neem voor wat 't is: iets lekkers [of niet] voor op brood).
't Bakje sluit alleen niet goed af, ik hield er één (overigens ook degene die ik uiteindelijk meenam, dus geen zorgen voor degene die na mij kwam ;)) op z'n kop om de ingrediënten te lezen en toen lekte er vocht uit. En als ik daar in de winkel niet achter was gekomen, had m'n handtas nu vast heel onprettig geroken...