Vegatopia Forum

Stickers plakken!

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #40 Gepost op: 10 maart 2007, 20:54:08 »
Omdat het bij mijn moeder heeft gewerkt. Ze eet nu bijna geen kip meer en eerst wel. Bij mijn tante hetzelfde verhaal.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Stickers plakken!
« Reactie #41 Gepost op: 10 maart 2007, 20:57:47 »
Niemand snapt die tekst. Veerman bijvoorbeeld ook al niet. Dus het heeft geen enkele zin.
"Laat ons weer de beest uithangen" vond ik een goeie van Wakker Dier. Maar zou ik ook niet op een kippenbout plakken  :O
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2007, 21:00:34 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #42 Gepost op: 10 maart 2007, 20:59:51 »
Veerman snapte helemaal niets. Hij was niet geschikt als minister voor landbouw. Die vond ik inderdaad ook goed van wakker dier :P Die van laat ons weer de beest uithangen :O
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2007, 21:00:38 door proud-veggie »

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Stickers plakken!
« Reactie #43 Gepost op: 10 maart 2007, 21:00:28 »
Omdat het bij mijn moeder heeft gewerkt. Ze eet nu bijna geen kip meer en eerst wel. Bij mijn tante hetzelfde verhaal.
En dat is het effect van alleen stickers? Geloof ik niets van.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #44 Gepost op: 10 maart 2007, 21:01:11 »
by the way, ik denk niet dat wakker dier die stickers weggeeft om op je slaapkamerdeur te plakken. Ze weten heel goed dat die op lantaarnpalen en winkels geplakt worden en juist daarom geeft wakker dier ze weg.

Maar wat zegt dat dan?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Stickers plakken!
« Reactie #45 Gepost op: 10 maart 2007, 21:02:51 »
Eerlijk gezegd: moet ik ook heel diep nadenken voor ik het uit kan leggen en dan vind ik het nog niet erg overtuigend klinken.
de tuin: dat ben ik

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #46 Gepost op: 10 maart 2007, 21:14:05 »
Dat zegt natuurlijk niet dat het mag, maar wakker dier weet heel goed dat ze niet boven iemands bed terechtkomen.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2007, 21:17:37 door proud-veggie »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Stickers plakken!
« Reactie #47 Gepost op: 10 maart 2007, 21:18:30 »
Ik zou eerst een paar willekeurige mensen vragen: hoe rem je de vogelpest door geen kip te eten? Misschien wordt dan duidelijk wat ik bedoel.
de tuin: dat ben ik

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #48 Gepost op: 10 maart 2007, 21:28:26 »
Doordat ze minder worden gegeten, worden ze ook minder gefokt, wat het gevolg heeft dat de ziekte minder kans heeft om zich hier te vestigen. Of twijfelel er mensen of wakker dier hierover zou liegen?

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Stickers plakken!
« Reactie #49 Gepost op: 10 maart 2007, 21:45:29 »
 "Het wordt zeer waarschijnlijk overgebracht door trekvogels," zeg ik dan." En buiten scharrelende kippen zijn daarom het meest vatbaar.
de tuin: dat ben ik

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #50 Gepost op: 10 maart 2007, 22:07:42 »
Vast niet alleen dat. En er zullen er wel meer zijn. Er waren ooit tijden hier dat jij iemand een hoer noemde. Ik druk mij nog netjes uit...

Ik dacht eigenlijk dat jij zo'n tegenstander was van dat woord? Waarom gebruik je em nu dan weer?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #51 Gepost op: 11 maart 2007, 11:02:48 »
Vast niet alleen dat. En er zullen er wel meer zijn. Er waren ooit tijden hier dat jij iemand een hoer noemde. Ik druk mij nog netjes uit...

Ik dacht eigenlijk dat jij zo'n tegenstander was van dat woord? Waarom gebruik je em nu dan weer?
Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim? Aiko gebruikt het woord niet om iemand te karakteriseren (wat Aiko vast niet beschaafd vindt), hij gebruikt het alleen om aan te geven dat jij het zo gebruikte. Hij had ook "dat ene woord" kunnen zeggen, maar dat was wel erg omslachtig geweest, niet?

Voorbeeldje ter illustratie: Als een historicus in een boek of artikel over de tweede wereldoorlog de term "Endlösung der Judenfrage" gebruikt, dan wil dat nog niet zeggen dat hij voor het uitroeien van alle joden is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stickers plakken!
« Reactie #52 Gepost op: 11 maart 2007, 11:42:01 »
Omdat het bij mijn moeder heeft gewerkt. Ze eet nu bijna geen kip meer en eerst wel. Bij mijn tante hetzelfde verhaal.
En dat is het effect van alleen stickers? Geloof ik niets van.

Als er iemand tegenover mij aan tafel zo zat te zeiken over wat ik op mijn bord had liggen, kon 'ie heel snel ergens anders gaan eten.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #53 Gepost op: 11 maart 2007, 16:01:51 »
Dat komt ook dat jullie te mild zijn. Er is geen excuus om vlees te eten, want je hebt het recht er niet toe.
Je hebt het recht niet om een dier te vermoorden.

Harry

Re:Stickers plakken!
« Reactie #54 Gepost op: 11 maart 2007, 16:08:03 »
Altijd fijn als anderen weten wat je moet denken. ::)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #55 Gepost op: 11 maart 2007, 16:23:13 »
Trek je je wel een beetje van de zinloze mededeling van Lovelocker aan, Muil?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stickers plakken!
« Reactie #56 Gepost op: 11 maart 2007, 16:33:01 »
Mm, het zou ook niet mijn ding zijn om stickers te gaan plakken, zou veels te bang zijn dat ik gesnapt word! Vind het ook niet een hele slimme actie als ik eerlijk ben.

Denk inderdaad dat het te weinig effect heeft en alleen maar irritatie oproept en het ons als vegetariers/veganisten alleen maar stigmatiseert!

Zo'n sticker zegt namelijk zo weinig. Ik denk dat een indringende poster met dieren uit de bio-industrie veel meer indruk maakt en ik ben dan ook meer voor het ophangen van posters op bepaalde plekken, van mijn part op vuilnisbakken net zoals 'loesje' doet!

Verder is het misschien een idee om een tientje uit te geven en zo je poster een week in een bus te hebben hangen?! Kies een drukke buslijn en je zult heel wat mensen 'bereiken'!

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #57 Gepost op: 11 maart 2007, 16:56:46 »
Zo'n poster in de bus hangen is inderdaad een goed idee :D. Dat ga misschien wel doen.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Stickers plakken!
« Reactie #58 Gepost op: 11 maart 2007, 17:27:25 »
Dat komt ook dat jullie te mild zijn.
:laugh:

Er is geen excuus om vlees te eten, want je hebt het recht er niet toe.
Je hebt het recht niet om een dier te vermoorden.

Misschien snap je het zo:

Ik vind dat jij het recht niet hebt om melk te drinken en eieren te eten want daardoor gaan ook dieren dood. Hoe zou jij het vinden als ik je dat elke dag onder je neus ga wrijven? Of dat ik vind dat jij het recht niet hebt om ongelovig door het leven te gaan. Hoe zou je dat vinden?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #59 Gepost op: 11 maart 2007, 17:35:13 »
Melk drink ik niet, kaas eet ik niet en onze eieren zijn van de kippen van een vriendin van mijn moeder en die lopen de hele dag buiten. Ze leggen die eieren zelf en als je dalijk nog gaat zeggen dat er kuikentjes uitkomen: nee, er is geen haan bij dus de eieren zijn niet bevrucht.