Vegatopia Forum

Vliegensvlug Vegetarisch

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
Vliegensvlug Vegetarisch
« Gepost op: 02 maart 2002, 23:33:00 »
Nadine Abensur heeft ons door. Wij kijken liever naar de televisie dan dat we koken. Daarom willen wij graag makkelijke gerechten waar je weinig werk aan hebt en die snel klaar zijn. De recepten in "Vliegensvlug Vegetarisch" zijn allemaal binnen 30 minuten te maken, al komt de tijdslimiet soms wat dwangmatig naar voren ("zet de bakplaat uit de oven op je gasfornuis zodat je de aubergines sneller kunt roosteren"). Abensur is in Marokko geboren en woont in Engeland, al is van dat laatste niet zoveel te merken in haar kookboek. De Arabische en Italiaanse keuken staan voorop, met een enkel uitstapje naar Azie. Het boek is karig geillustreerd, maar de recepten zijn prikkelend genoeg. Wie de smaak van kikkererwten, geroosterde pompoen en Tamari (marrokaanse sojasaus) kan waarderen en weinig tijd heeft heeft aan dit boek een goede aankoop.

Vliegensvlug Vegetarisch
(Cranks Fast Food)
Nadine Abensur
Gottmer Uitgevers Groep
ISBN 90-25710728

En voordat men gaat denken dat ik betaald word om aardige recensies te schrijven: Ik bespreek de aanraders het eerst. Volgende week krijgen Linda McCartney en het voorlichtingsbureau voor de Zuivel er van langs.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Jan

• 413
    • http://www.vegatopia.com
Vliegensvlug Vegetarisch
« Reactie #1 Gepost op: 03 maart 2002, 00:18:00 »
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Cosmicgrl

Vliegensvlug Vegetarisch
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2002, 15:43:00 »
Dit boek kreeg ik bij een abonnement op het vegblad Sla

Cosmicgrl

Offline animal lover

• 592
  • Geslacht: Vrouw
Vliegensvlug Vegetarisch
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2002, 11:51:00 »
Ik heb dit boek via de boekenclub besteld en toen ik het uit het doosje pakte zag het er erg leuk uit. Fleurige voorkant, maar nu ik er in gebladerd heb valt hij heel erg tegen.
Vegetariƫr, die flirt met het veganisme.