Vegatopia Forum

Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #140 Gepost op: 09 maart 2007, 21:47:07 »
Misschien kom je ook wel minder op scholen, om maar wat te noemen.... dingen zijn niet altijd zo 1-op-1 als het lijkt

Ik kom juist meer buiten, meer onder grote groepen mensen enzo eigenlijk.
Maar ook in kleine ruimten waar mensen ziekerig zijn.

Vroeger was bij mij zo dat ik dan heel snel ziek werd. Nu niet meer eigenlijk. Hoewel ik ook wel meer fruit eet natuurlijk en meer groenten. Hoewel dat ook resultaat is dan van het veganisme. In totaal dus een betere weerstand.
En geen zuivel meer, wat een goede boosdoener is mbt verkoudheid enzo.. slijmontwikkeling enzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

proud-veggie

Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #141 Gepost op: 09 maart 2007, 22:35:30 »
Daar heb je ook gelijk in.
Mensen die gezonder leven hebben een grotere weerstand.

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #142 Gepost op: 10 maart 2007, 05:51:25 »
Volgens recent onderzoek speelt kou (vooral een koude neus) wel een rol.
Hier in Japan leven veel mensen ook naar deze kennis. Ziekteverlof wordt hier niet uitbetaald en daarnaast wordt je als je enigzins nog op je benen kan staan gewoon op je werk verwacht, dus kan men het zich vaak niet veroorloven dat men ziek wordt. Daarom zie je, zodra het ook maar een beetje kouder wordt, de meeste mensen rondlopen met een kapje voor, om de neus warm te houden.
Soms zelfs tot in het absurde, wanneer ze zo'n ding ook binnen dragen...en dan zijn ze helemaal niet meer te verstaan  :P
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #143 Gepost op: 10 maart 2007, 09:43:24 »
Verkoudheid komt iig door een virus of bacterie. Veel bacterien overlijden bij vrieskou. Verder weet ik het niet hoe schadelijk het is. Dat pamperen van onze bejaarden met de c.v. op 23 graden en meer, zoals op de afdeling waar ik (nog) werk lijkt mij dan ook niet gezond. Zeker niet als personeelsleden die dreigen te stikken raampjes tegenover elkaar gaan doen.
Want er is volgens mij wel degelijk een verband tussen verkoudheid en tocht, proefondervinderlijk.
Ik ben hoogstzelden verkouden en ik ben het type dat in T-shirt naar de brievenbus loopt bij 10 graden buitentemperatuur, als het zo uitkomt. Voor wat deze informatie waard is. Afhankelijk van o.a. leeftijd en weerstand i.h.a. uiteraard. Oudere mensen moeten gewoon meer oppassen.

Ik vermoet een soortgelijk iets als met allergieen en aanverwant. Wat meer zou voorkomen, omdat mensen "schoon" zijn. Overbodig te zeggen: heb ik ook geen last van  :P
Het lijkt erop dat zowel qua "schoon" als qua temperaturen dat het beste is de gulden middenweg te bewandelen.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2007, 10:02:07 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #144 Gepost op: 12 maart 2007, 12:12:21 »
Ik leef gezond en ben nooit echt ziek. Ik zit soms wel tegen een verkoudheid aan die dan niet echt doorzet. Volgens mij is het soms wel goed om eens flink ziek te worden in plaats van maar te blijven kwakkelen (ook niet erg lang, een weekje o.i.d.), zoals dat bij mij dus vaak het geval is...
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #145 Gepost op: 14 maart 2007, 03:53:43 »
Er zijn anders genoeg onderzoeken bekend waaruit geconcludeerd kan worden dat luchtvervuiling zeer slecht is voor de gezondheid.  

Ja, maar dan heb je het toch meer over de toestanden in China en andere 'tijgerlanden'? In Nederland zijn er regels over MAC-waardes enzo, dus ik mag toch hopen dat de uitstoot niet zo groot is dat we allemaal snel kanker of iets dergelijks krijgen? Natuurlijk is geen luchtvervuiling altijd beter, maar om je daar druk om te maken...
Vandaag in het nieuws: hartje Den Haag
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Aiko

Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #146 Gepost op: 14 maart 2007, 17:55:29 »
In die straat had ik nog bijna gewoond, op de Amsterdamse Veerkade. Het was dat mijn huis naast de centrale ingang op de begane grond zat. Dichtslaande deuren en voor de ramen lopende en ouwehoerende mensen, daar heb ik geen zin in. Een raampje open is met de herrie en de lucht zal van die straat nog veel minder leuk blijken te zijn. Goed dat ik het het afgewezen, want ik zit nu in het groen...

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #148 Gepost op: 15 maart 2007, 16:57:48 »
De Veerkade is zo'n voorbeeld waarvan ik denk: "dat dat mag, dat dat kan". Het is van tweeen een: als je dan kiest om een stad zo te mismaken met een dergelijke verkeersader met enorme stroom verkeer, dan laat je er geen mensen aan wonen.
Men moet maar gaan wennen aan transferia. Om te beginnen zou men de maximumsnelheid wat moeten verlagen. Als er daardoor dan maar geen file ontstaat: nog erger voor de bewoners. Of een baan aan de bomen gunnen. Die helpen enorm qua filteren en qua geluid dempen. Men zou eens moeten onderzoeken (als dat niet al gedaan is) welke bomen het houden in dergelijke slechte omstandigheden en bovendien zeer goed zijn in filteren.
Ik heb (of had) zo'n boek over kamerplanten. Gewoon wetenschappelijk bewezen: die en die plant haalt dat en dat uit de lucht. Je zou het de plant niet geven: maar de Sanseveria(vrouwentongen) zat in de top tien. Ficussen scoorden ook vrij goed en de spatiphyllum(weduwkapje).
de tuin: dat ben ik

viv

Re:Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?
« Reactie #149 Gepost op: 09 april 2007, 17:13:52 »
er is nu ook een discussie gaande
om medische behandelingen
voor mensen met een ongezonde
leefstijl niet meer te vergoeden
wat vinden jullie daar van?

ik zelf denk dat het inderdaad
niet controleerbaar
is en daarnaast wie bepaald wat
een ongezonde leefstijl is?