De kerkuil in mijn stal is te bezichtigen voor publiek.
Ja hoor, ze zitten hier bij bosjes, dit jaar 2 legsels.
...
Tot vorig jaar overigens ook 2 ransuilen in onze kastanje.
Lang leve het platteland!
Is je enige doel op dit forum nu werkelijk mij jaloers of op een andere manier gefrustreerd te maken?!
Een (vrije) uil heb ik ook nog nooit in het echt gezien, als ik ooit toevallig in de buurt ben (je weet nooit dat ik eventjes verdwaal bij het fietsen
) dan houd ik je aan je woord.
Ik heb op een vakantie wel eens elke avond vlak in de buurt uilen gehoord. Al wist ik toen nog niet dat het uilen waren, want ze maakten geen uilengeluid. Omdat die 'rotbeesten' altijd ophielden met te - euh - 'geluiden' heb ik het geluid toen opgenomen met mijn camera. Pas maanden later kwam ik te weten wat voor beesten ik had gehoord omdat het geluid - tot mijn grote verassing - opeens in een natuurdocumentaire te horen was. Het ging trouwens om het geluid van 2 dwergooruiltjes.
Mijn verlanglijstje is nog niet veel veranderd t.o.v. een paar maanden geleden. Maar visdiefjes, bijeneters en oeverzwaluw moet zeker lukken dit jaar.
Verder lijkt mij het volgende bewuste waarnemingen wel leuk en niet 100% kansloos: een uil (maar geen meneer de, sorry
), purperreiger, grauwe kiekendief, havik, kemphaan, zomertortel, nachtzwaluw, hop, draaihals, zwarte specht, waterspreeuw, pestvogel (moet wel lukken bij koude winter), zwarte roodstaart, wat klein 'rietgespuis', goudhaan, wielewaal, klapekster, appelvink, goudvink, kruisbek.
Als ik 18 van de 20 van de beesten van dit lijstje dit jaar (levend, in de vrije natuur en bewust) waarneem, dan trakteer ik alle actieve deelnemers op dit forum
(Dat telt voor een veilige en zinloze belofte
.)