Vegatopia Forum

Acné-huidproblemen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #120 Gepost op: 17 december 2009, 18:11:41 »
Acne op de kin en rond de mond kan ontstaan door fluoride in tandpasta.

Gebruik je sinds de nieuwe acne soms een nieuwe shampoo/conditioner?

Schanulleke

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #121 Gepost op: 17 december 2009, 18:26:30 »
Ik heb geen vast merk wat shampoo betreft. Wisselend dus. Qua conditioner heb ik momenteel Veganese van Lush, omdat ik die kado gekregen heb, maar normaal gebruik ik geen conditioner. Die Veganese gebruik ik dan ook weinig.

Ikzelf leg vaag een link tussen sojaconsumptie en acne, al heb ik geen idee of dat terecht is. Ik eet sinds ruim een jaar sojayoghurt, sojavla en sojamelk i.p.v. zuivel en dat is de enige duidelijke verandering die ik in mijn levensstijl kan ontdekken. Ik weet dat er zoiets bestaat als soja-allergie en dat je zo'n allergie opbouwt, dus dat kan een verklaring zijn. Maar aan de andere kant ben ik een complete leek op medisch gebied dus misschien sla ik de plank nu wel helemaal mis...

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #122 Gepost op: 18 december 2009, 01:38:02 »
Als ik gezien mijn chocolade inname van de afgelopen dagen niet verschrikkelijk uitbreek deze week, breek ik alsnog uit van verbazing.

@Hiziki, hoe poets jij dan je tanden? ik kwijl al een paar jaar niet meer hoor!  ;)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #123 Gepost op: 18 december 2009, 02:03:13 »


@Hiziki, hoe poets jij dan je tanden? ik kwijl al een paar jaar niet meer hoor!  ;)

Dat schijnt niet zoveel uit te maken, ook niet of je eventueel kwijl meteen wegpoetst:

http://www.cosmeticscop.com/skin-care-facts-perioral-dermatitis-red-bumps-around-the-mouth.aspx?filter=itemtype%3acontent

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #124 Gepost op: 19 december 2009, 11:28:31 »
Sinds mijn zwangerschap ben ik toch wel redelijk overtuigd dat acne vooral hormonaal is (bij mij, iig).
Ik heb vrijwel geen puistjes meer. Ik blijf wel een gevoelige huid hebben, met rode vlekjes en af en toe een jeukend pukkeltje. Maar echte acne: absoluut niet meer!
Ik ben benieuwd wat er gebeurd na de bevalling. Dan stuiteren de hormonen natuurlijk ook alle kanten op....
Maar voor nu geniet ik er lekker van :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #125 Gepost op: 19 december 2009, 12:57:03 »
Sinds mijn zwangerschap ben ik toch wel redelijk overtuigd dat acne vooral hormonaal is (bij mij, iig).

Bij volwassen vrouwen is acne meestal hormonaal bepaald.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #126 Gepost op: 08 augustus 2010, 13:26:14 »
Kan het door thee ook juist meer of minder worden?
Een vriendin van mij kreeg juist meer door groene thee maar had ergens gehoord dat het juist minder zou moeten worden dan..
Misschien dat het dan vanbinnenuit ontgift ofzo?
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #127 Gepost op: 08 augustus 2010, 13:59:11 »
Groene thee zo een ontgiftende werking moeten hebben.
Net als met alles dat een ontgiftende werking heeft, worden de klachten eerst erger (door vrijkomen van de stoffen) om pas daarna beter te worden.

Maar heb nooit van echt noemenswaardige effecten van groene thee gehoord.
Wel van brandnetelthee btw.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #128 Gepost op: 09 augustus 2010, 18:39:57 »
Er schijnen bepaalde huidproblemen samen te hangen met fluoride en dat zit in thee kennelijk.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #129 Gepost op: 11 augustus 2010, 10:45:17 »
Misschien deze draad toch eens goed doorspitten. Ik merk dat mijn huid de laatste weken/maanden vetter is, meer dan ooit last van onregelmatigheden en pukkeltjes. Ik linkte dat vooral aan mijn hormonale gewiebel met anticonceptie..
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #130 Gepost op: 11 augustus 2010, 15:24:45 »
Ik gebruik nu sinds 2 maanden ofzo Rozex, tegen rosacea, en het gaat heel goed met mijn huid!

Zowel mijn moeder als ik kregen tegelijkertijd een uitslag in het gezicht, die de huisarts bij haar diagnostiseerde als rosacea. Ik ben niet meegeweest, maar heb (nadat ik al na 2 dagen effect zag van haar tube Rozex) ook een tube aan de huisarts gevraagd en meegekregen.

Al eerder had ik het idee dat ik misschien ook rosacea zou hebben, omdat ik ook vaak vetbobbeltjes aan de rand van mijn oogleden en een rode neus heb, maar bij rosacea zou je weer geen last hebben van comedonen (en dat heb ik wel).

Ennieweej, het zal wel iets gemengds zijn, maar dit spulletje helpt voorlopig erg goed :cheer:


http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/rosacea.htm
http://www.apotheke.nl/pages/winap.asp?ID=1971&Method=infotekst


Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #131 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:25:54 »
Ik had ook Rozex voor mijn neus. Maar ik geloof niet dat het Rosacea is bij mij. Ik moet een keer een huidarts gaan zien. Verder is mijn huid heel erg mooi. Ik neem dus maar aan door mijn nieuwe eetgewoonten. Ik durf na deze maand wel met de Dianepil te stoppen. :D

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #132 Gepost op: 10 december 2010, 23:08:34 »
Heb de tip gekregen om voor het slapen gaan een heel klein beetje tandpasta op een pukkel te smeren, de volgende dag zou hij dan behoorlijk ingedroogd moeten zijn. Heb het nu één keer geprobeerd en ik geloof dat het wel werkt.
Let wel, bij een losse pukkel, voor echte acné zal het wel niks zijn.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #133 Gepost op: 12 december 2010, 20:56:18 »
Haha is, ook zo wat heel je hoofd ondersmeren met tandpasta  :)

Heb donderdag mn hoofd gestoomd met dampo erin en nu brandblaar op mn lip.. Ziet er niet echt prettig uit..
Lijkt beetje op verzameling pukkeltjes  :-X  :sadley: Vind echt mezelf nu echt vies..  :'( Laat staan hoe een ander er tegen aan kijkt :'( :'(
Als het nou nog geholpen had.. Nee hoor, mn neus zat nog even dicht als eerst..  :steam:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #134 Gepost op: 07 januari 2011, 01:47:03 »
Ik heb weer een flinke outbreak sinds ik 2 weken geleden griep heb gehad. Dat heb ik wel vaker nadien. Ik kreeg enkele jaren geleden ook ineens cystische acne na een verkoudheid.

Het zit nu ook weer op mijn hoofd (charming...) en weigert weg te gaan ondanks braaf dagelijks wassen. Daarom ga ik vh weekend maar mijn haren verven (in mijn eigen kleur), dat is in het verleden ook de oplossing voor dat probleem gebleken. Die bacterietjes houden niet van een flinke dosis chemicaliën;).

De Rozex lijkt al een poos steeds minder te werken, dus ik ga nu maar eens vragen om Adapaleen gel (Differin).

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #135 Gepost op: 07 januari 2011, 11:12:19 »
Rozex haalde bij mij erg weinig uit.
De laatste tijd gaat het hier stukken beter op huidgebied. Natrium bicarbonaat (zowel in- als extern), ongefilterde en ongepasteuriseerde appelazijn (intern) en jodium/kaliumjodide (in- en extern).
De natrium bicarbonaat is ook prettig als scrub trouwens!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #136 Gepost op: 24 januari 2011, 17:39:46 »
Vandaag vroeg één van mijn kinderen waarom ik "rondjes" op mijn hoofd had.
Misschien overbodig om toe te voegen dat de schoolfotograaf vandaag langskwam en er ook een groepsfoto gemaakt is  :zakoverhoofd:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #137 Gepost op: 24 januari 2011, 20:44:55 »
Ben nu twee weken aan het smeren met Differin en de porieën werden na 1 dag al kleiner.

Het werkt minder heftig dan de vitamine-A-creme die ik 2 jaar geleden een poos gebruikt hebt, maar ik ben wel her en der vervellerig. Om irritatie tegen te gaan gebruik ik siliconengel, misschien dat ik straks gewoon dagcreme ga gebruiken (moet ik eerst weer bestellen).
Voorlopig ben ik tevreden.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #138 Gepost op: 27 januari 2011, 22:16:05 »
Vind mn inzoom optie op camera niet grappig :( heb echt slechte huid.. Net een maanlandschap.. met make-up! Moet je nagaan zonder.. :'(
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #139 Gepost op: 27 januari 2011, 23:57:14 »
Zeker dat je niet naar de echte maan was aan het kijken?  ;)  Moet wel een hele goede zoom zijn, je huid is toch goed?