Vegatopia Forum

Sojamelk

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

sammie

Re:Sojamelk
« Reactie #40 Gepost op: 04 april 2007, 14:55:49 »
In de winter drink ik ook wel eens warme sojachocomel van alpro soja/provamel. Kan je gewoon in de magnetron opwarmen en is errug lekker!! :shiny:

viv

Re:Sojamelk
« Reactie #41 Gepost op: 04 april 2007, 20:34:19 »
In een tas die mijn moeder kon halen bij de Etos (voor vrouwen boven de 40)
zat een pak alpro soja Mango-ananas
en dies best te doen zeg! lekker fris!

mijn vorige ervaring met de smaak aardbei was niet zo goed
wilde toen eens proeven hoe zoiets nou smaakte maar
dat kon ik niet binnenhouden zeg maar  :O

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Sojamelk
« Reactie #42 Gepost op: 04 april 2007, 20:35:51 »
Alpro is sowieso aan het verbeteren - de perzikyofu/yoghurt smaakt ook erg perzikerig en is echt lekker. De naturelyofu vind ik ook echt lekker.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Sojamelk
« Reactie #43 Gepost op: 04 april 2007, 21:21:31 »
Ik ben ook echt gek op sojamelk choco. Die van de Aldi is echt lekker :)

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #44 Gepost op: 05 april 2007, 12:34:42 »
ik dacht vanillesmaak drinken te hebben gekocht, maar dat blijkt een toetje te zijn. Heb het nog niet geproeft ::)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #45 Gepost op: 05 april 2007, 12:47:07 »
Gewoon van alpro? Ik vind die heel lekker, lijkt een beetje op vanille vla.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #46 Gepost op: 05 april 2007, 12:48:02 »
Gewoon van alpro? Ik vind die heel lekker, lijkt een beetje op vanille vla.
ja. Oke dat is dan veelbelovend!
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

vegadeedee

Re:Sojamelk
« Reactie #47 Gepost op: 05 april 2007, 20:01:19 »
Ik hou van sojamelk :)  Die andere naturel is meer voor in pannenkoeken ofzo goed te doen.

Je kunt pannenkoeken ook met water bakken ipv met melk. Klinkt gek, maar gaat prima, en smaakt heerlijk! De pannenkoeken worden lekker krokant. Ik eet ze soms wel eens zonder beleg, zo lekker smaken ze!  :D

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #48 Gepost op: 08 april 2007, 14:41:53 »
Wij deden hier thuis al wel altijd half om half bij het pannenkoeken bakken: half water half melk maar wist niet dat je ze gewoon alleen met water kan bakken. Ga het eens proberen! Bedankt voor de tip!

vegadeedee

Re:Sojamelk
« Reactie #49 Gepost op: 08 april 2007, 15:43:09 »
Wij deden hier thuis al wel altijd half om half bij het pannenkoeken bakken: half water half melk maar wist niet dat je ze gewoon alleen met water kan bakken. Ga het eens proberen! Bedankt voor de tip!

graag gedaan!  ;)

Gwennepen

Re:Sojamelk
« Reactie #50 Gepost op: 24 april 2007, 08:21:41 »
Ik drink Alpro aarbeiensmaak. Ik vind het niet zo goor als ik gedacht had.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #51 Gepost op: 24 april 2007, 17:30:25 »
Ik heb net Apro naturel gekocht én verse aardbeien. Wil het als drinktoetjes-experiment straks samen in de blender doen, ben benieuwd!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Sojamelk
« Reactie #52 Gepost op: 24 april 2007, 17:48:00 »

Als je niet gewend bent aan de smaak van sojamelk en verwacht melk te drinken, dan zou ik in het begin rustig aan doen met de sojamelk.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #53 Gepost op: 24 april 2007, 20:21:45 »
Ik heb net Apro naturel gekocht én verse aardbeien. Wil het als drinktoetjes-experiment straks samen in de blender doen, ben benieuwd!

Dat was fijn.  :yummie:
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

evelienwierper

Re:Sojamelk
« Reactie #54 Gepost op: 04 mei 2007, 11:30:48 »
Hallo allemaal!
Ik heb mij echt net aangemeld bij dit forum! Dat had ik 3 jaar geleden moeten weten! (van het bestaan van dit forum, bedoel ik :D ) toen werd er bij mij geconstateerd dat ik een koemelk-eiwit en een lactose allergie blijk te hebben! Wist ik veel! (nu iets meer, hahaha). Gelukkig kan ik goed koken, maar sommige ingredienten zijn moeilijk te vervangen! Melk bijvoorbeeld, soya-melk is een goed alternatief, maar op soya reageer ik (als ik er teveel van eet... :P ik ben een lekker bek!) ook niet echt goed: dus opzoek naar wat anders: Rice-dream! Met toegevoegde calcium (ik kreeg daar een beetje een gebrek aan...ahum, aldoende leert men) "Vroeger" kocht ik het altijd bij de reformwinkel, die het altijd speciaal voor mij bestelde (vanwege de toegevoegde calcium) maar sinds een half jaartje is het ook gewoon te koop bij AH! Ik vind de smaak van Rice-dream stukken lekkerder als van soya-melk! Hebben jullie deze al geprobeerd? En al die smaakjes... ach dan maak je die toch gewoon zelf! Beetje vanille, gepureerde aardbei, cacoa-poeder? Ben nu nog opzoek naar een slagroom vervanger voor op mijn verjaardagstaart!
groetjes

evelienwierper

Re:Sojamelk
« Reactie #55 Gepost op: 04 mei 2007, 12:41:49 »
GOED NIEUWS! mede dankzij jullie forum de website gevonden van veganshop.be daar kon ik die slagroom uit een spuitbus bestellen! Ik heb meteen 3 bussen besteld! Jammer dat ik ze niet meer voor mijn verjaardag binnen heb! Ik ga nog maar eens stoeien met die alpro soya cuisine, ik wil een chocoladetaart met kersen en slagroom op mijn verjaardag!

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #56 Gepost op: 07 mei 2007, 18:52:41 »
En nou maar hopen dat die slagroom lekker is anders zit je met die 3 bussen ;)  

Ach, je went er vast wel aan en wie weet is het wel erg lekker! Laat je het even weten? Ik heb voordat ik sojamelk dronk wel een keertje naturel rice dream gedronken en dat vond ik niet echt lekker. Heb ook een keer de amandmelk geprobeerd maar dat vond ik ronduit vies!

Gelukkig komen er steeds meer 'alternatieven' voor melk op de markt en zal het voor jou ook steeds makkelijker worden! Lastig lijkt me dat als je door je lichaam gedwongen wordt om bepaalde dingen niet te nuttigen! Veel vegetariers/veganisten kiezen bewust voor het niet drinken van melk dat maakt het een stuk makkelijker.

Maargoed dit is een heel ander verhaal. Ik heb gewoon altijd medelij met mensen die bepaalde producten niet kunnen verdragen!  :-\

Gwennepen

Re:Sojamelk
« Reactie #57 Gepost op: 10 mei 2007, 18:47:14 »
Ik heb net pannenkoeken gegeten. Die had ik gemaakt met Alpro sojamelk zonder toegevoegde suiker en zout. Het beslag zag er zo oké uit dat ik er geen eieren bij heb gedaan. Ze waren super! :D
 :gossip: Ik heb er wel vier op. :bloos: Eén met bruine suiker, één met ahornsiroop, één met bosvruchtenyofu en één met zelfgemaakte appelmoes.

Jegroentje

Re:Sojamelk
« Reactie #58 Gepost op: 13 mei 2007, 17:18:27 »
Alpro Soya naturel is heerlijk voor over de cruesli, in smoothies of bananensmaak pakjes voor op mijn werk.

Siegfried

Re:Sojamelk
« Reactie #59 Gepost op: 17 mei 2007, 18:22:11 »
Sojamelk, een uiterst interessant alternatief.

Welk maak ik me enige zorgen over de vermeende bij-effecten van soja(melk). Nu bestaat hier, voor zover ik weet, geen sluitend bewijs voor en ik wil zeker geen paniek zaaien, maar ik heb eens gelezen over een aantasting van de mannelijke vruchtbaarheid en een toename in tumorgroei bij vrouwen met borstkanker bij soja gebruik. Wellicht kan iemand hier meer en/of duidelijkere informatie over geven.

Nogmaals, dit bericht is niet bedoeld om enige vorm van paniek te zaaien, maar slechts informerend van aard. Zoals gezegd, soja is een zeer interessant alternatief met een zeer redelijk proteïne gehalte.