Vegatopia Forum

Sojamelk

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #180 Gepost op: 31 juli 2009, 00:51:18 »
Wat erg. Ben deze draad in feb 07 gestart en heb nog steeds geen sojamelk geproefd.
Heb wel AdeZ proefverpakking naar binnen geworsteld en vond dat dusdanig smerig dat ik hhet nu echt niet meer durf.
Is het vergelijkbaar?

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #181 Gepost op: 31 juli 2009, 01:00:57 »
Wat erg. Ben deze draad in feb 07 gestart en heb nog steeds geen sojamelk geproefd.
Heb wel AdeZ proefverpakking naar binnen geworsteld en vond dat dusdanig smerig dat ik hhet nu echt niet meer durf.
Is het vergelijkbaar?

Wil je de waarheid, of moeten we je moed inpraten?

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #182 Gepost op: 31 juli 2009, 10:09:19 »
Ik vind Adez heel anders smaken dan sojamelk, en ik vind Adez ook niet echt lekker ;) Ik raad je aan om te beginnen met alpro soja banaan.. ik ken niemand die dat niet lekker vind ;D

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #183 Gepost op: 31 juli 2009, 12:23:06 »
Ik zal er over nadenken ;)
Klinkt idd wel goed.

Heeft sojamelk eigenlijk nog 'nut' voor een vegetariër die wel gewoon melkproducten binnen krijgt?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #184 Gepost op: 31 juli 2009, 12:38:03 »
Ik zal er over nadenken ;)
Klinkt idd wel goed.

Heeft sojamelk eigenlijk nog 'nut' voor een vegetariër die wel gewoon melkproducten binnen krijgt?


Sojamelk bevat ook goede stoffen (hoewel de toegevoegde suiker bij veel smaken minder is natuurlijk), dus voor de afwisseling zou ik het zeker eens proberen. Heb je geen problemen met de suiker, dan zou ik wel gaan voor de soorten met toegevoegde calcium en B2.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #185 Gepost op: 31 juli 2009, 12:41:33 »
Ik raad je aan om te beginnen met alpro soja banaan.. ik ken niemand die dat niet lekker vind ;D

Lelle, datzelfde geldt ook voor de chocovariant. Die vinden zelfs mijn ouders (die de naturel-variant absoluut niet konden waarderen) helemaal oke.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #186 Gepost op: 31 juli 2009, 14:54:56 »
Ik vind Adez heel anders smaken dan sojamelk, en ik vind Adez ook niet echt lekker ;) Ik raad je aan om te beginnen met alpro soja banaan.. ik ken niemand die dat niet lekker vind ;D

*handje schudt*
nu dus wel  ;) maar ik lust en geen sojamelk en geen banaan.. (heb nog nooit lekkere soyamelk geproefd)

maar gebruik dus wel de naturel om te bakken enzo... maar af en toe een kopje echte choco  :-[ dat kan ik niet weer staan
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #187 Gepost op: 31 juli 2009, 18:16:24 »
... maar af en toe een kopje echte choco  :-[ dat kan ik niet weer staan
Ik kan de cappu's niet weerstaan, dus ken dat.

Heb vanmiddag heel stoer met alpro choco in mn handen gestaan, maar bedacht toen dat ik niet gevraagd had of het op echte lijkt en dat het met die verwachting wel eens heel goor zou kunnen zijn en dat dat dan voor altijd sojamelk voor mij zou bederven en dat dat toch ook niet de bedoeling zou zijn...
Kortom, heb m weer mn handen uit beredeneerd.

Hadden ze banaan gehad dan had ik m wel geprobeerd trouwens, dus het gaat er aan komen!

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #188 Gepost op: 31 juli 2009, 18:48:36 »
Ik raad je aan om te beginnen met alpro soja banaan.. ik ken niemand die dat niet lekker vind ;D

Lelle, datzelfde geldt ook voor de chocovariant. Die vinden zelfs mijn ouders (die de naturel-variant absoluut niet konden waarderen) helemaal oke.

Ik heb echter hier nog nooit gelezen dat de choco binnen te houden is. Zelf vind ik 'm ook niets. En in de schappen zie ik dat die ook altijd zielig alleen met z'n allen overblijven.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #189 Gepost op: 31 juli 2009, 21:11:30 »
maar bedacht toen dat ik niet gevraagd had of het op echte lijkt

 :beer: Ik vind het super op de echte choco lijken, de 'gewone' variant tenminste. Wat de light variant betreft: die vind ik qua smaak goed te doen, maar die is qua structuur heel anders. Veel wateriger, een stuk minder romig (maar dat heeft ongetwijfeld weer met dat 'light' te maken).

Maar zoals uit Aiko's reactie al blijkt: het is heel persoonlijk. Smaken verschillen nou eenmaal. De enige manier om erachter te komen is om het zelf te proberen...

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #190 Gepost op: 31 juli 2009, 22:22:10 »
Maar zoals uit Aiko's reactie al blijkt: het is heel persoonlijk. Smaken verschillen nou eenmaal. De enige manier om erachter te komen is om het zelf te proberen...

Nou. Mijn reactie laat meer blijken dat de verschillende smaken vooral liggen in het gebied van 'Blegh' dan 'Hmmm'. En het herproberen lijkt er gezien de schappen ook niet echt groots in te zitten.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #191 Gepost op: 31 juli 2009, 22:37:32 »
Ja, zo durf ik natuurlijk nooit he!

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #192 Gepost op: 31 juli 2009, 22:39:23 »
Nou, ik heb toch hele andere ervaringen, ook met de schappen. In de supermarkten waar ik kom, blijft er echt niet meer choco over dan welke andere smaak dan ook. En de reacties in mijn omgeving zijn meer 'Mmm' dan 'Blegh'. Ik heb diverse malen warme chocolademelk voor gasten gemaakt die niet op de hoogte waren van het feit dat het sojamelk betrof. Nooit commentaar op of vragen over gehad. Daarmee zeg ik niet dat dat supermarkt-verhaal van jou niet klopt Aiko, maar kennelijk gaat het niet op voor alle supermarkten (en dus niet voor alle consumenten). Lelle kan er maar op 1 manier achterkomen of sojamelk in het algemeen en choco-sojamelk in het specifiek haar ding is: zelf proeven.

Re:Sojamelk
« Reactie #193 Gepost op: 31 juli 2009, 22:42:14 »
Ik vind (nou ja vond, al weer bijna 10 jaar terug) de Alpro Choco soja hééééél erg jummie. :yummie:  Bijna nog lekkerder dan Chocomel, de enige echte. En dat terwijl ik verder helemaal niet zo gecharmeerd ben van sojamelk.

Zo, helpt dat? :koffie:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #194 Gepost op: 31 juli 2009, 22:44:49 »
Ja, zo durf ik natuurlijk nooit he!

En terecht; je wordt er blind van, van dat spul.
En je hond krijgt vlooien.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #195 Gepost op: 31 juli 2009, 22:45:16 »
Ik vind (nou ja vond, al weer bijna 10 jaar terug) de Alpro Choco soja hééééél erg jummie. :yummie:  Bijna nog lekkerder dan Chocomel, de enige echte. En dat terwijl ik verder helemaal niet zo gecharmeerd ben van sojamelk.

Zo, helpt dat? :koffie:

Kijk, ik ben niet de enige! Thanks Taco! Lelle, op naar de supermarkt!
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2009, 22:47:02 door Schanulleke »

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #196 Gepost op: 31 juli 2009, 22:50:13 »
En terecht; je wordt er blind van, van dat spul.
Hebben ze je vroeger zeker wijsgemaakt over wat anders, dat je nu zo tegen anderen doet? :heehee:

Supermarkt is nu dicht, maar tenzij ik een heel geldig excuus kan bedenken zal ik morgen de banaan s proberen.
Echt. heus. Jawel! Waarom twijfelen jullie nou?

Aiko

Re:Sojamelk
« Reactie #197 Gepost op: 31 juli 2009, 22:51:09 »
Durf je de chocoversie niet?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sojamelk
« Reactie #198 Gepost op: 31 juli 2009, 22:56:18 »
Babystapjes, Aiko.

Choco zijn meningen van MMM tot BLegh (willekeurige volgorde ;) ), banaan heb ik nog niks slechts over gehoord en kan het nergens mee vergelijken.

Schanulleke

Re:Sojamelk
« Reactie #199 Gepost op: 31 juli 2009, 23:10:54 »
Als we morgen niks van je horen in deze draad, lig je dan ziek te wezen op het toilet? ;)