Vegatopia Forum

De vegetarische keuken van Zuid-India

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
De vegetarische keuken van Zuid-India
« Gepost op: 02 maart 2002, 18:03:00 »
Een van de sympathiekste boekjes die ik de afgelopen tijd ben tegengekomen, is 'De vegetarische keuken van Zuid-India' van Nel Renooy. In zo'n 60 pagina's in een ringband laat ze je kennismaken met de pure en eerlijke kookunst in de Indiase deelstaat Tamilnadu, waar uit religieuze en economische redenen hoofdzakelijk vegetarisch gegeten wordt. Over het algemeen zijn de recepten vrij eenvoudig te maken met ingrediënten die ook bij ons in het westen makkelijk verkrijgbaar zijn. Van de wat meer exotische ingrediënten is achterin het boek een verklarend lijstje opgenomen.

De opbrengst van het kookboek is bestemd voor vrouwen en kinderen in Chennai in zuidoost-India. Nel Renooy ging daar begin jaren zeventig wonen en raakte zeer betrokken bij het lot van een groep van 18 families die dakloos raakten bij een grote overstroming. Ze heeft in de loop van de jaren een hechte vertrouwensrelatie met deze mensen opgebouwd en is ze ook blijven ondersteunen toen ze zelf weer naar Nederland vertrok.

Voor meer informatie over het boekje en de vrouwen en kinderen van Chennai kun je deze website raadplegen:
http://home.hetnet.nl/~renooy01/index.html

De vegetarische keuken van Zuid-India
Nel Renooy
Oplage: 1000 exemplaren
Prijs: E 12 (excl. verzendkosten)
Info: nel.renooy@hetnet.nl

"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
De vegetarische keuken van Zuid-India
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2002, 15:12:00 »
naar aanleiding van jouw berichtje heb ik op de internetsite gekeken en het kookboekje sprak mee heel erg aan. Het goede doel en wat de schrijfster doet en de recepten leken me erg lekker. Heb het boekje besteld en gisteren thuis gekregen en de recepten lijken inderdaad erg lekker en binnenkort ga ik ze uitproberen.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
De vegetarische keuken van Zuid-India
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2002, 17:08:00 »
Morgen ga ik eindelijk mijn eerste recept uit het boekje maken, ik zal nog verslag doen of het lekker was.(hoop, dat het lukt)
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

XVGGX

De vegetarische keuken van Zuid-India
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2002, 17:38:00 »
Veel speciale ingrediënten of valt het nog mee?

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
De vegetarische keuken van Zuid-India
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2002, 21:42:00 »
Ik heb er niets in zien staan dat niet bij de plaatselijke toko te koop is, maar geen idee hoe dat in Belgie gaat (of, for that matter, in een kleine Nederlandse stad).
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll