Vegatopia Forum

Restaurantweek Amsterdam

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Restaurantweek Amsterdam
« Gepost op: 02 februari 2007, 11:26:37 »
Op www.restaurantweek.nl kun je bij een groot aantal restaurants reserveren voor een driegangendiner voor 25 euro begin maart. Het gaat snel, maar er zijn nog wel plaatsen vrij.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2007, 22:33:12 door Sander »

Offline Wombat

• 2.706
Re:Restaurantweek Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2007, 08:28:27 »
Ik heb het geprobeerd, donderdag sharp om 15.00 uur, het beginmoment van de reserveermogelijkheid. De site was overbelast, en toen ik er eenmaal doorheen kwam probeerde ik mijn favoriete restaurant (Amstelhotel) te reserveren. Daar bleek je alleen maar te kunnen teaen op een tijdstip dat mij absoluut niet uitkomt. Toen ik weer bij de beginpagina kon waren al mijn andere favorieten weg.  :'(
Dan maar zonder restaurantweekmenu, en spaar ik gewoon even door zodat ik een keertje duur uit eten kan...... ::)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2007, 12:38:22 »
Een vriend van me had donderdag al 2 reserveringen, ik heb vrijdag gereserveerd bij Knus op dinsdag in die week, zag er grappig uit, al had ik wel andere favorieten, ik zie wel. Moet er sowieso een dagje van maken als meisje uit de provincie :)
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2007, 12:38:52 door ellen »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2007, 14:53:57 »
Ik kreeg net een mailtje dat er vanaf vannacht (14 februari) vanaf 3.00 uur weer extra geboekt kan worden.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2007, 14:56:04 door ellen »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2007, 15:33:50 »
Ik las dat je in sommige restaurants veel simpeler eten krijgt dan normaal omdat ze geen zin hebben zo weinig winst te maken op dure ingredienten.
,,,,فلافل

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2007, 18:58:35 »
Ik las dat je in sommige restaurants veel simpeler eten krijgt dan normaal omdat ze geen zin hebben zo weinig winst te maken op dure ingredienten.

En wie zijn die schavuiten?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2007, 21:35:40 »

En wie zijn die schavuiten?

Als ik het me goed herinner was het iemand van restaurant Christophe die dat zei.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #7 Gepost op: 08 maart 2007, 11:34:35 »
Nou, ik was afgelopen dinsdag in Knus. Leuke tent. Inderdaad klein en knus. We waren er wat vroeg omdat het kutweer was, maar het was geen probleem om vast al wat te drinken en er te zitten. Aardige mensen, maar ook hier een aangepaste menukaart. Op zich geen probleem, want het was erg lekker. Het vegetarische hoofdgerecht was erg bijzonder.

Wel een aanrader, al keek ik erg op dat bij het vleesgerecht (ik meen entrecote) ook een beetje foie gras zat. Dat vond ik eigenlijk wel stom. Als ik had geweten dat ze dat hadden, was ik er misschien wel niet naartoe gegaan.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2007, 11:36:02 door LL »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8 Gepost op: 05 februari 2008, 15:09:57 »
Dit jaar is er weer een restaurantweek. Nu ook met restaurants buiten Amsterdam.

Ik heb gereserveerd voor de Kameleon in Arnhem en kreeg een mailtje met de vraag of het goed was dat er geen speciale niet-rokersruimte was (nou ja, die zat al vol) en dat ze goede ventilatie hadden en dat er weinig gerookt wordt omdat ze standaard geen asbakken op de tafel zetten. En of ik de reservering dus wilde behouden of niet.

Vond ik wel netjes.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2008, 15:17:02 door LL de Ling »

brenda_lelie

« Reactie #9 Gepost op: 05 februari 2008, 15:16:48 »
maar er staat dat je pas vanaf morgen kan reserveren  ???

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10 Gepost op: 05 februari 2008, 15:17:43 »
Als je bij Diningcity geregistreerd bent, kon het vanaf vandaag. Ik kreeg een mailtje.

Als je interesse hebt, wil ik je het wachtwoord sturen, want het gaat al hard.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2008, 15:18:23 door LL de Ling »

brenda_lelie

« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2008, 15:20:22 »
ah oke, ik was niet echt van plan te reserveren, weinig interessante restaurants hier in de buurt en ik wil van te voren wel weten wat ik (ongeveer) ga eten... (of zijn die menu's al van te voren bekend??)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2008, 15:21:28 »
Nee, het is niet echt bekend wat er op het menu staat.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13 Gepost op: 05 februari 2008, 17:33:58 »
Ik vind het suf, je krijgt in veel tenten veel goedkoper eten dan normaal, en niet zoiets bijzonders als je normaal zou krijgen. Ik snap t wel van die restaurants, maar dan kan je beter een keer echt in het restaurant gaan eten buiten de week om.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14 Gepost op: 05 februari 2008, 17:37:15 »
A joh, dat valt volgens mij best mee.

En voor mezelf geldt: zo kom ik nog eens ergens. :) Van de Kameleon had ik nog nooit gehoord, maar lijkt me wel een leuk restaurant.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15 Gepost op: 05 februari 2008, 18:43:34 »
A joh, dat valt volgens mij best mee.

Ik hoorde vorig jaar heel veel mensen er over klagen.
Ach, als je t van te voren weet is het ook niet zo erg.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2008, 12:43:21 »
Ik heb net samen met een vriendin een reservering geplaatst voor een groep vrienden in de restaurantweek bij Diga, voor de lunch. Ben benieuwd!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2008, 14:52:24 »
Ik heb net samen met een vriendin een reservering geplaatst voor een groep vrienden in de restaurantweek bij Diga, voor de lunch. Ben benieuwd!

He een Italiaan met een vegetarische secondo, dat moet worden aangemoedigd.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2008, 15:10:18 »

He een Italiaan met een vegetarische secondo, dat moet worden aangemoedigd.

Jaa, ik was helemaal verbaasd. Ik laat uiteraard weten hoe het was. Jammer dat het nog even wachten is.

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #19 Gepost op: 09 februari 2008, 13:16:54 »
Nou, Diga gaat het toch niet worden voor ons, want ze blijken op zondag dicht te zijn! Raar dat we er dan wel konden reserveren op die dag in de restaurantweek. We gaan op zoek naar een alternatief.