Vegatopia Forum

Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #20 Gepost op: 30 mei 2007, 15:36:24 »
Ik heb laatst Klok Eco gewoon bij een middelgrote AH gekocht.

Hmm dan toch maar eens beter kijken!

Offline Indira

• 520
« Reactie #21 Gepost op: 30 mei 2007, 18:51:36 »

Ik was er ook naar opzoek nadat ik een advertentie van Klok eko had gezien in de Allerhande, maar het stond er daarna echt niet, alleen voor de vaatwasser. Ik heb gewoon weer die van de natuurwinkel gekocht, had ik eigenlijk ook liever maar ik was wel benieuwd naar Klok.
Za Zemiata!

Offline Sam

• 7.187
« Reactie #22 Gepost op: 30 mei 2007, 21:37:35 »
Het verschilt per AH of ze het hebben of niet. Ik gebruikte het vroeger wel, ik vind het veel fijner dan Ecover. Maar de supermarkt in Leiden waar ze het hebben, vind ik te ver weg  :-[
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #23 Gepost op: 30 mei 2007, 21:54:52 »
Hier heeft C1000 klok. Het is inderdaad fijn spul. Ik heb het nog nooit bij AH gezien.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #24 Gepost op: 30 mei 2007, 22:00:23 »
Raar. Ik was er niet eens naar op zoek, ik moest gewoon wasmiddel hebben. Maar ik weet ook zeker dat het van AH komt. Er zit nog een joker op ;)
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 22:00:48 door LL de Ling »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #25 Gepost op: 30 mei 2007, 22:21:23 »

Ik was er ook naar opzoek nadat ik een advertentie van Klok eko had gezien in de Allerhande, maar het stond er daarna echt niet, alleen voor de vaatwasser. Ik heb gewoon weer die van de natuurwinkel gekocht, had ik eigenlijk ook liever maar ik was wel benieuwd naar Klok.

Ja ik had precies hetzelfde! Misschien hebben we te snel gekeken?

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #26 Gepost op: 31 mei 2007, 09:42:35 »
In Nijmegen heeft de AH XL in ieder geval wel Klok, maar de C1000 aan de St Jacobslaan dan weer niet, terwijl ze 't wel in het assortiment gehad hebben. Ook de vloeibare variant maar die is volgens mij uit productie want die kan ik nergens meer vinden, ook niet op hun site.

hesther

« Reactie #27 Gepost op: 15 juni 2007, 20:21:46 »
Ik werk zelf voor Klok Eco. Bel anders ff naar de consumentenservice, wij kunnen wel een kijken welke winkels Klok Eco verkopen.
Klok Eco moet gewoon bij iedereen wat bekender worden. ;)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #28 Gepost op: 16 juni 2007, 14:51:28 »
Ik heb laatst weer gekeken bij de AH maar niks hoor. Terwijl het wel een nr. 5 AH is.

hesther

« Reactie #29 Gepost op: 16 juni 2007, 15:21:11 »
Als je adresgegevens even achterlaat op de Klok Eco site, dan krijg je een lijst met de verkrijgbaarheid thuis gestuurd.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #30 Gepost op: 24 juni 2007, 16:46:35 »
Als je adresgegevens even achterlaat op de Klok Eco site, dan krijg je een lijst met de verkrijgbaarheid thuis gestuurd.

Ongeveer een week geleden gedaan maar ik heb geen lijst gezien.
Ik vond wel toevallig in een AH het afwasmiddel maar helaas het wasmiddel nog steeds niet gevonden.

hesther

« Reactie #31 Gepost op: 24 juni 2007, 20:04:47 »
Als je een mailtje stuurt naar consumentenservice@dalli.nl t.a.v. H. Metz (dat ben ik), met daarin even kort waar het om gaat, dan zorg ik ervoor dat je een lijst krijgt. Afgesproken!
 ;)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #32 Gepost op: 13 juli 2007, 11:20:26 »
Toch wel aardig, ik kreeg uiteindelijk een lijst thuis gestuurd (waar ik niks aan had maar dat terzijde) met daarbij een probeer verpakking van het vaatwasmachine spul van klok. Ik heb geen afwasmachine maar een vriendin van me wel dus heb het aan haar gegeven met de mededeling dat ze dat voortaan moet gebruiken.

Puur toevallig keken we laatst bij de ontzettend kleine supermarkt om de hoek en daar bleken ze het wasmiddel gewoon te verkopen dus dat hebben we meteen aangeschaft.

sammie

« Reactie #33 Gepost op: 20 juli 2007, 21:03:32 »
Ecover heeft ook ontvlekker. Je moet de vlek nat maken en met een soort borsteltje insmeren. Het werkte voor mij prima!

Op de link hieronder kun je wat meer info vinden:

http://www.ecover.com/nl/nl/Products/Laundry/20050629+Ontvlekker+F_NL.htm
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2007, 10:06:43 door Sander »

Schanulleke

« Reactie #34 Gepost op: 13 januari 2009, 18:56:35 »
Weet iemand of Klok Eco op dieren getest is? En hoe zit het met de wasmiddelen van het AH huismerk?

jwg

« Reactie #35 Gepost op: 25 april 2009, 15:27:12 »
Hoi,

Ecover wast voor mij prima en ruikt best lekker. Je kunt de flessen ook steeds zelf navullen bij de natuurwinkel. (leuk!) ;)
Ik vind wasverzachter persoonlijk nooit zo nodig, maar ze hebben van Ecover allerlei soorten spulletjes, voor kleur, wit, fijnwas, wasverzachter enz. Ook afwasmiddel e.d.

Ik heb wel eens gelezen dat een paar druppeltjes geurolie, lavendel ofzoiets, bij je wasmiddel ook voor een lekker geurtje zorgt. :) Zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien een idee voor mensen die die vieze bio wasmiddelen maar vinden stinken. ;)

De wasnoten heb ik wel eens uitgeprobeerd, maar vond ze niet echt goed wassen. Ik kreeg er geloof ik zelfs witte strepen van in m'n kleding. (misschien gewoon de trommel te vol gepropt, hoor)

Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de magnetische waswonderballen?
Ik heb altijd het idee dat het dan gewoon net zo schoon wordt als met alleen water wassen. ;)
De website doet het niet meer, zegt dat iets? Failliet? Verboden?
Ik hoor het graag als iemand iets weet, want het klinkt toch verleidelijk, nooit meer wasmiddel hoeven kopen.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #36 Gepost op: 26 april 2009, 23:32:50 »
Ik heb ooit eens op de site van die televisie-verkoop-site (homeshopping ofzo) een heleboel recensies doorgelezen, maar die waren niet echt heel positief. In ieder geval niet positief genoeg om het te kopen.
Donkere was doe ik met wasnoten, en lavendel olie voor in de wasmachine, prima, zelfs met drie vlekkenmonstertjes in huis. Voor mijn witte was heb ik sinds kort klok, ben dik tevreden. Wasnoten krijgen echt geen chocolademelk of tomaten eruit en klok weer wel. Ecover is weer een stukje duurder denk ik? Het valt me wel op dat eco-merken oprukken, goed teken!
Als allesreiniger gebruik ik Froggy(sligro), bevalt ook goed, heel zuinig!

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #37 Gepost op: 27 april 2009, 00:16:08 »
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de magnetische waswonderballen?
Ik heb altijd het idee dat het dan gewoon net zo schoon wordt als met alleen water wassen. ;)
De website doet het niet meer, zegt dat iets? Failliet? Verboden?
Ik hoor het graag als iemand iets weet, want het klinkt toch verleidelijk, nooit meer wasmiddel hoeven kopen.

Als iets te mooi lijkt om waar te zien is het dat meestal ook, zeker als de woorden als 'wonder' worden gebruikt.  Je idee dat het gewoon net zo schoon wordt als wassen met water is dan ook correct, zo'n ding doet totaal niets en je kan dus evengoed wassen met schoon water.

Het is m.a.w gewoon bedrog maar spijtig genoeg zijn er veel mensen die zich makkelijk laten bedriegen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #38 Gepost op: 27 april 2009, 11:55:56 »
Er was laatst een testje op tv met alternatieve wasmiddelen. Er waren o.a. magnetische ballen, wasnoten, gewoon wasmiddel, alleen water en nog wat dingen, maar alleen het wasmiddel werkte goed. De wasnote werden tweede, want ze deden het redelijk, maar uit andere onderzoeken was gebleken dat die helemaal niet goed wasten.

jwg

« Reactie #39 Gepost op: 06 mei 2009, 11:04:03 »
Hmmm... Maf hoor.
Ligfietser: inderdaad, altijd eerst goed fronsen bij dat soort benamingen, dan even zelf nadenken, onderzoeken en dan eventueel pas kopen. ;)

Maja, het werkt dus niet volgens jullie en volgens meer mensen op internet. Jammer!