Ik heb vaak heel vieze kleding: een voorkeur voor vieze bezigheden, zeg maar :O En het valt mij mee hoe schoon het o.h.a. uit de was komt. Het moet gezegd: soms doe ik er wat soda bij en ik zet de machine vaak op "inweken".
Mijn normen zijn anders dan de meeste mensen: als het gewassen is, is het mij meestal goed genoeg, als er nog een vage vlek hier of daar te zien is, kan mij niet schelen.
Ik heb uiteraard wel kleding, waar ik iets zuiniger mee omspring, althans: de intentie is er.
Over het geheel genomen, denk ik: als je niet continue in de modder zit of eten over je heen gooit, dan redt je het aardig met die wasnoten.
Bij heel lichte en witte kleding zou ik de wasnoten in een katoenen zakje doen of iets(dus niet in b.h.-zakje), want kan een heel enkele keer afgeven. Ik weet ook niet waarom dat die enkele keer gebeurt. Je krijgt een paar katoenen zakjes bij de bestelling. Daar doe je dan nog extra een elastiekje om, lijkt mij. Het is immers een en al gebeweeg in zo'n machine, soms heftig. Ik blijf het een welhaast kinderlijk genoegen vinden om boven vanuit de slaapkamer(grenst aan badkamer waar wasmasjien staat) een b.h.-zakje leeg te schudden op de plantsjes in het schaduwtuintje. Ze willen alle humus, wasnootjesschalen zullen ze krijgen. Domme mensen, zoals een niet nader aan te duiden buurvrouw, denken dat ik een Tokkie ben. Maar ik ben een lovelocker. De Tokkie is zij met haar dettol :angry4: