Vegatopia Forum

Oostenrijk

Nope

Oostenrijk
« Gepost op: 18 januari 2007, 12:21:12 »
In de kerstvakantie ben ik een weekje met mijn familie op wintersport in Oostenrijk geweest. Dat land vind ik best wel een drama voor vega's. Veel restaurants op de berg hadden voor vega's niet veel meer te bieden dan brood of zoetigheid. Het toppunt van slecht met vega's omspringen was het hotel. Als vervanging voor vlees kreeg ik een vis voorgezet met de lompe mededeling: "Diese kannst du essen." Omdat ik met mijn familie was, die toch al redelijk negatief staan tegenover mijn vegetarische levenswijze en ik tot niet al te lang geleden nog pescotariër was, heb ik het toen met tegenzin maar opgegeten. Voor mij heeft Oostenrijk als vakantieland echter zwaar afgedaan.

Fem

Re:Oostenrijk
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2007, 12:37:06 »
Ik wou net een topic openen over vegetarisch eten in Wenen, daar ga ik namelijk naartoe met mijn ouders, in de voorjaarsvakantie. Ik vraag me af of het daar net zo erg gesteld is met het vegetarisch eten als bij ski-oorden? Van de ene kant is het bij het skiën natuurlijk wel toeristischer, maar in Wenen lijkt het me juist wat internationaler, waardoor ze er misschien meer ervaring hebben met mensen die vegetarisch willen eten?
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2007, 12:48:27 door Fem »

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2007, 12:56:39 »
Ik was er anderhalf jaar geleden ofzo, op excursie, dus vooral bij van die studenten-dingen gegeten maar dat was wel te doen. Wel steeds één of twee vegetarische opties, niet heel bijzonder (denk gebakken kaas, groenten, salades etc), maar wel te doen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2007, 13:45:26 »
Wenen schijnt ook best leuke veggie restaurants te hebben (te vinden op www.happycow.net)
,,,,فلافل

Offline Kupu-kupu

• **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2007, 15:36:46 »
Er was ooit een draad over Oostenrijk, daar staan misschien ook handige tips tussen ?
http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=2153

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2007, 00:16:03 »
Wenen is op velerlei gebied heel anders dan de rest van Oostenrijk. Ook in de keuze die je er als vegetariër hebt. Er zijn een paar heel aardige vegetarische restaurants. Wrenkh vond ik destijds vrij goed (maar mijn ervaring dateert van een jaar of zes terug, dus is eigenlijk niet meer zo relevant).

Fem

« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2007, 17:24:03 »
Nou, volgens happycow.nl waren er 22 veggie restaurants en ik heb er een aantal bezocht!
Nice&Rice was heerlijk, echt een aanrader
Wrenkh was gewoon heel erg vies? Heb elke keer een paar hapjes genomen maar het was gewoon echt niet weg te krijgen, uiteindelijk vroeg ik om wat brood en toen kreeg ik dus niet gare deegballen met een korst van cement?
Bio bar von Antun was goed te doen, heerlijke vegan chocoladetaart, en ik heb vegan pepper steak gegeten  ;D
Verder heb ik ook wel wat Weense specialiteiten op zijn vegetarisch gegeten in gewone restaurants, Gemüsestrudel, spinatknöderln.
Was een geslaagde reis wat eten betreft! De rest was ook gaaf ^_^

Marloes

« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2007, 12:19:19 »
Ik kom net terug uit Wenen, je moet daar wel even goed zoeken naar vega restaurants. Ik had Cantinetti, die italiaan die aangeraden werd op dit forum, uitgeprobeerd maar dat vond ik geen succes, vooral de bediening. Ook hebben we Nice&Rice gevonden aan de Maria Hilferstrasse, die was echt geweldig, is echt een aanrader! Goed eten en leuke locatie in een binnentuin, een heel rustig plekje midden in de stad.