Ik kom er niet graag, en probeer altijd wel te kijken of er een aanvaardbaar alternatief is. Ten eerste vind ik de producten niet lekker, ten tweede vind ik de hoeveelheid afval die geproduceerd wordt stuitend. Ik woon op minimaal 3 kilometer van de dichtstbijzijnde McD, en regelmatig vind ik voor mijn deur voedselverpakkingsmateriaal van dat bedrijf. Maar op zich ligt er ook wel eens een zakje van een lokale snackbar, dus dat ligt niet alleen aan McD.
Ik ben afgelopen tijd een paar keer met iemand richting zuiden gereden, die op die route altijd bij McD gaat eten. Ik heb geloof ik zo duidelijk gemaakt dat ik geen fan ben dat hij zelf tegen zijn zin met een ander idee kwam. Als compromis aten we bij een wegrestaurant van La Place. Alleszins beter verteerbaar.
Ik heb een keer (in Frankrijk, anderhalf jaar geleden) een milieuautootje van die keten zien rijden. De bestuurster van dat autootje had kennelijk als opdracht om alle McD zwerfvuil op te rapen. Ze scheurde dus door de omgeving, en elke keer als ze zwerfvuil in de berm zag liggen stopte ze om het afval aan nadere inspectie te onderwerpen. Alleen de dingen die herkenbaar van het concern waren nam ze mee. En ze scheurde er vervolgens weer vrolijk (?) vandoor.
McD doet dus wel iets aan het milieu, maar maar een heel klein beetje, en ik weet niet of ik zo blij ben met de manier waarop. Maar het argument van zwerfvuil moest bij die vestiging dus kennelijk onderuit gehaald worden.
Dat lost een heel klein deel van een groot probleem op, maar veroorzaakt weer andere vervuiling.
En ik weet niet of ze nou zo veel dieronvriendelijker zijn dan andere grote bedrijven. Alles moet bij grote bedrijven kostenefficient, en dat is als het om vlees gaat meestal niet het diervriendelijkst.
Wel iets min of meer positiefs dat ik een keertje over dat bedrijf gehoord heb, is dat ze bij de eersten waren die bij hun vrachtwagens voordat het verplicht was van wielafscherming voorzagen, ter bescherming van fietsers als die bij een dodehoekongeval betrokken zouden worden. Ik weet alleen niet of dit verhaal waar is.
Ik dwaal wel erg ver af van het onderwerp van dit topic. Sorry, maar ik wilde niet alleen maar negatief zijn over dit bedrijf.