Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Offline Chantal

• 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #540 Gepost op: 13 augustus 2008, 15:59:37 »
Het zou wel leuk zijn als-ie weer standaard wordt. Ik vind de Mac frietjes af en toe wel lekker, maar kaal zonder burger als de rest wel een volledige maaltijd heeft.
Ik was een paar jaar geleden in London en daar hadden ze een veggie burger bij Burger King. Die heb ik daar in Nederland nooit gezien. Die van BK is eigenlijk wel lekkerder dan van de Mac, vind ik.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #541 Gepost op: 13 augustus 2008, 16:43:08 »
De Countryburger is ook in Duitsland verkrijgbaar (vorige week zondag nog gehad) en ja, we mogen in Nl al blij zijn dat de chilicheesenuggets op het menu staan. BK meende dat er in Nl geen markt is voor de veggieburger helaas...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #542 Gepost op: 13 augustus 2008, 20:39:28 »
Maar in de UK is het een Kidneybonenburger geen country
,,,,فلافل

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #543 Gepost op: 14 augustus 2008, 07:57:08 »
BK meende dat er in Nl geen markt is voor de veggieburger helaas...

En daar kunnen ze best eens gelijk in hebben.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #544 Gepost op: 20 augustus 2008, 15:25:48 »
De Countryburger is ook in Duitsland verkrijgbaar (vorige week zondag nog gehad) en ja, we mogen in Nl al blij zijn dat de chilicheesenuggets op het menu staan. BK meende dat er in Nl geen markt is voor de veggieburger helaas...

De countryburger vind ik zo lekker jummie.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #545 Gepost op: 01 september 2008, 11:09:46 »
Maar in de UK is het een Kidneybonenburger geen country
In de UK hebben ze er twee bij BK: een gewone veggie burger en de chilibean burger. Die chilibean burger daar eet ik echt mijn vingers bij op, vreselijk lekker. Echt jammer dat ze die hier niet verkopen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

jesse123

« Reactie #546 Gepost op: 08 oktober 2008, 14:59:39 »
dat is echt onzin, ik heb nu al bij 5 filialen in Amsterdam een keer gevraagd of ze die hadden en... "nee" volgens mij is ie weer weg!! :O ze hebben ze alleen in Haarlem tegenover de V&D ;) uit mijn ervaring ;) niet dat ik vaak bij de Mac kom, ik was alleen nieuwgierig of ze het hadden! normaal gesprokken heb ik het niet zo op dat zoort fastfood restaurants waar ze kinderen naar binnen lokken met kleurrijke speeltjes. Ik heb gewoon iets tegen het hele idee van de MacDonalds daarbij, in mijn herinneringen zijn de Hamburgers van karton en die frietjes zonder glow-in-the-dark fritesaus niet te eten! ;D
het boeit me niet zoveel, ik kom er niet meer.

bram

« Reactie #547 Gepost op: 18 oktober 2008, 17:12:58 »
Toevallig had ik McDonald's hierover nog een mail gestuurd, gezien de burger ook in Groningen niet meer te verkrijgen is, als reactie stuurden ze een document mee met een overzicht waar nog wel te verkrijgen, misschien leuk voor de fans...

http://www.bramfoto.nl/uploads/Groenteburgerlijst%203%20augusutus%202008.doc

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2008, 21:26:01 door Hizikigrrrl »

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #550 Gepost op: 04 april 2009, 17:40:41 »
Briljant, ben laatst bij mijn vertrouwde mac geweest waar ze doorgaans wel groenteburgers hadden en het volgende enerverende gesprek met zo'n aldaar werkend 12 jarig mutsie gehad:

Ik: Mag ik twee groenteburgers?
MacMuts: Twee wat?
Ik: twee groenteburgers, die vegetarische hamburgers?
MacMuts: nooit van gehoord.
Ik (tegen langs lopende collega dan maar): Mevrouw hebben jullie nog groenteburgers?
MacCollega: Sorrie die zijn uit het assortiment.
MacMutsie: Zal ik even vragen of ze voor u een gewone hamburger maken en er dan het vlees afhalen?

Toen ben ik maar hoofdschuddend afgedropen en heb ik de Mac maar voorgoed afgeschreven.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #551 Gepost op: 04 april 2009, 17:53:05 »
Ze is niet 12 en ze is geen mutsie. Ze heeft gewoon een bijbaantje en probeert ook nog eens een beetje mee te denken met je. Het ligt niet aan haar dat McDonalds in diverse opzichten zo zuigt.

Bovendien, waarom loop je er dan ook naar binnen?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #552 Gepost op: 04 april 2009, 18:04:34 »
Nou ik liep naar binnen voor een groenteburger, vond die dingen heerlijk.

Wat MacMutsie betreft; 12 nee, maar dat mutsie klopt wel hoor. Maar dat geeft niet ze ontgroeit het vast nog wel. Had gisteren nog een gesprek met iemand dat die 'mutsies m/v' vaak later erg succesvol zijn. (logisch ze werken daar meestal als bij baantje voor hun studie).
Maar feit blijft dat de meesten daar er zo verschrikkelijk futloos en ongeinteresseerd bij staan dat ik mn haren uit mn hoofd wil trekken, een schortje om wil doen en het zelf wel over wil nemen. 

En meedenken is leuk, maar een broodje augurk met hamburgersaus waar de hamburger van af gepeld is vind ik niet echt een vondst hoor.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #553 Gepost op: 04 april 2009, 19:14:18 »
Nou ik liep naar binnen voor een groenteburger, vond die dingen heerlijk.
Dan is het ook gewoon je eigen schuld.

Citaat
Wat MacMutsie betreft; 12 nee, maar dat mutsie klopt wel hoor. Maar dat geeft niet ze ontgroeit het vast nog wel. Had gisteren nog een gesprek met iemand dat die 'mutsies m/v' vaak later erg succesvol zijn. (logisch ze werken daar meestal als bij baantje voor hun studie).
Maar feit blijft dat de meesten daar er zo verschrikkelijk futloos en ongeinteresseerd bij staan dat ik mn haren uit mn hoofd wil trekken, een schortje om wil doen en het zelf wel over wil nemen. 
Ahhh...!

Citaat
En meedenken is leuk, maar een broodje augurk met hamburgersaus waar de hamburger van af gepeld is vind ik niet echt een vondst hoor.
Wat denk je dat ze nog meer kan met de standaardisering van McD?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #554 Gepost op: 05 april 2009, 00:46:26 »
Je pakt het wel erg persoonlijk op Christiaan, ik heb me juist rot gelachen om deze woorden uitwisseling, wilde m even delen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #555 Gepost op: 05 april 2009, 14:18:46 »
Je pakt het wel erg persoonlijk op Christiaan, ik heb me juist rot gelachen om deze woorden uitwisseling, wilde m even delen.

Zo af en toe vind ik het ook heerlijk, alleen zijn die dingen zo belachelijk duur! Voor dezelfde prijs heb je een dooie hamburger met friet en een shake >:(.

Twee weken geleden gingen we door de McDrive en we moesten even wachten, want de auto voor ons was vergeten de betalen bij kassa 1. Wij dachten nog dat dat idd kon gebeuren als je de McDrive niet kent, maar het kassameisje vertelde dat die lui iedere dag kwamen en dat iedere dag flikten! Ik had ze geband, maar ja, hoe doe je dat daar...

Zoetekauw

« Reactie #556 Gepost op: 25 november 2009, 12:36:17 »
Ik heb ook weleens zin in de mac groenteburger alleen helaas zijn ze zowat niet meer te verkrijgen :'(
erg jammer dat ze die eruit halen wel 10000 andere soorte burgers maar 1 voor de vega's kan nie meer ???

mamamoi

« Reactie #557 Gepost op: 02 december 2009, 11:53:56 »
Mijn vent was laatst in duitsland en daar hadden ze bij de mac gevulde jalapenopeppers! Dat lijkt me nu ook wel wat :j

nemi

« Reactie #558 Gepost op: 16 januari 2010, 22:56:42 »
Hihi leuk om dit te lezen.

Ik kom niet vaak meer bij de mac sinds de groentenburger er niet meer is. Maar ALS ik er ben vraag ik steevast om een groentenburger. Liefst zorg ik dat ik in de rij sta bij een mannetje met stropdas zodat ik een manager o.i.d tref. In de hoop dat ze er een keer iets mee doen. Ik maak er ook altijd net iets te veel stennis om  :P ik krijg nl. altijd te horen: we hebben wel een salade. Maar daarvoor ga je toch niet naar de mc donalds? Ze lopen ook te verkondigen dat ze zo goed bezig zijn met "bewust kiezen" enzo. Nou lekker bewust kiezen als je niet voor een vega burger kiezen kan...

Mijn laatste poging was trouwens een wrap zonder kip maar met kaas i.p.v kip. Super lekker. Volgende dag heel toevallig weer bij de mac, een andere: "nee mevrouw dat kunnen we niet doen. Zonder kip kan wel maar met iets anders erbíj kan niet". Zelfs niet als ik ik bijbetaal voor de kaas? Nee ook dan niet. Een cheeseburger zonder de burger kunt u wel doen mevrouw, daar zit wel kaas op. ZUCHT...

Het is me wel uitgelegd waarom ze hem niet meer hebben: hij wordt te weinig gekocht. Mijn antwoord: wat maakt het uit om er een paar in de vriezer te leggen?
Toen is me dus uitgelegd dat dat het probleem niet is. Het probleem is dat ze er een aparte frituurpan voor hadden, zodat het niet samen met het vlees in de pan ligt. Kijk, dat is dan wel weer goed. Maargoed, het kan dus niet uit om er de hele dag een frituurpan voor aan te laten staan omdat er zo weinig verkocht worden.
NOU DAN BAK JE ZE TOCH BIJ DE PATAT? Laatst hadden ze uienringen. Stond bij op het bordje: niet vegetarisch. Waarom niet? Omdat ze het in de frituurpan bij de vis bakken. Dan kunnen de groentenburgers toch bij de patat.. zucht..
In Londen hadden ze trouwens andere groentenburgers die zo te zien van de grill of uit de oven kwamen. Dan is het hele frituurvet probleem ook opgelost.

Jullie doen toch wel mee hè? Stug zeuren elke keer als je bij de mc donalds bent. Je weet tenslotte maar nooit...
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2010, 23:09:54 door nemi »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #559 Gepost op: 16 januari 2010, 23:04:48 »
Ik kom niet vaak meer bij de mac sinds de groentenburger er niet meer is.

Hij is er nog wel hoor, alleen niet meer bij alle filialen. Hij staat ook gewoon nog op de site.
,,,,فلافل