Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Ichabod

Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #520 Gepost op: 02 maart 2008, 14:01:32 »
In Rotterdam hadden ze 'm enkele maanden geleden ook nog. De Mac heeft de groente burger alleen al een hele tijd van de borden geschrapt, maar als je er om vraagt hebben ze 'm meestal wel.
Ik snap dit beleid ook niet zo goed, want ze zijn zo goed bezig met hun ongecastreerde varkensvlees en biologische melk. ???

Wat ook nog een beetje een punt is; dat zo'n groenteburger, volgens mij, op dezelfde plaat gebakken wordt als alle andere burgertjes...

Dus daarom voor mij alleen maar patat bij de Mac, gebakken in zuiver plantaardige olie ^^

Juffrouw Ooievaar

« Reactie #521 Gepost op: 02 maart 2008, 14:42:47 »
Wat ik ook vervelend vind is dat je met kinderen, die ook vegetarisch eten, nooit gewoon een Happy Meal kunt bestellen. Heel lastig met kinderfeestjes enzo. En altijd gez... of er wel of niet een groenteburger bij mag, als ze hem al hebben.

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #522 Gepost op: 02 maart 2008, 16:46:32 »
Wat ook nog een beetje een punt is; dat zo'n groenteburger, volgens mij, op dezelfde plaat gebakken wordt als alle andere burgertjes...

Dat is niet zo. Heb je wel eens een groenteburger in het echt gezien? En ervan geproeft? Of eraan geroken? Dan had je misschien geweten dat 'ie gefrituurd is. In een aparte friteuse, die alleen voor de groenteburgers wordt gebruikt. :) Er schijnt zelfs apart keukengerei voor te zijn, met groene handgrepen.

Als je echter erg paranoide bent ingesteld, kan je er natuurlijk altijd aan twijfelen of scholiertjes McDonalds-medewerkers die jouw product bereiden, niet even stiekum met de hamburgerspatel jouw groenteburger uit het vet hebben gevist. ;)

“it's strange how life makes sense in time...”

Juffrouw Ooievaar

« Reactie #523 Gepost op: 03 maart 2008, 09:04:09 »

Dat is niet zo. Heb je wel eens een groenteburger in het echt gezien? En ervan geproeft? Of eraan geroken? Dan had je misschien geweten dat 'ie gefrituurd is. In een aparte friteuse, die alleen voor de groenteburgers wordt gebruikt. :) Er schijnt zelfs apart keukengerei voor te zijn, met groene handgrepen.

Als je echter erg paranoide bent ingesteld, kan je er natuurlijk altijd aan twijfelen of scholiertjes McDonalds-medewerkers die jouw product bereiden, niet even stiekum met de hamburgerspatel jouw groenteburger uit het vet hebben gevist. ;)

Ja, dat gaat mij ook te ver. Dan kun je bijna niets meer eten.

Ichabod

« Reactie #524 Gepost op: 03 maart 2008, 12:44:41 »

Ja, ik heb er een x 1 gezien, gegeten en geroken. En ik vond 'm niet lekker, maar dat terzijde. Ik las pas nadat ik had gepost dat ze gefrituurd zijn in aparte friteuse enz.  :-[ ik had het namelijk niet geproefd en heb echter nog nooit zo'n keuken van dichtbij gezien...

Eigenlijk (verbazingswekkend) goed van de Mac  :)

De reden waarom ik horeca niet vertrouw is, omdat ik zelf in de keuken van een restaurant heb gewerkt en daar ging het toch niet altijd even netjes wat eten betreft... (gelukkig is het failliet)

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #525 Gepost op: 03 maart 2008, 18:06:27 »
Een aparte friteuse... Ik denk dat McDonalds in dit opzicht een naam heeft hoog te houden.
Daarnaast betwijfel ik of men stiekum afwijkt van de procedure. Bij klachten gaat gelijk de zweep er over. De keuken is trouwens redelijk open. Soms kan je precies zien welke weg de groentenburger aflegt.

Ik heb nooit hoeven klagen. Ik zou afwijkingen gelijk proeven.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #526 Gepost op: 04 maart 2008, 15:20:54 »
Misschien scheelt het per filiaal, maar wat het hoog houden van de naam, heb je helemaal gelijk @rno. Ze hanteren zulke stricte regels, mijn broertje heeft er een paar weken gewerkt ( paar jaar geleden alweer) en daar werd hem verteld dat wanneer de augurkschijfjes elkaar zouden raken en de klant dit opmerkt, hij/zijn recht heeft op een nieuwe burger. De schijfjes dienen dus los van elkaar te liggen.Ja ja.. het gaat ver met de strictheid.  
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #527 Gepost op: 05 maart 2008, 10:09:04 »
In een aparte friteuse, die alleen voor de groenteburgers wordt gebruikt. :)

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat ie in een oventje bereid wordt dat alleen voor de groenteburger wordt gebruikt.

In Zweden hebben ze trouwens nog wel een groenteburger (zoiets als bij ons maar dan spicier), maar ook die stond niet meer op het bord.

Offline Laura

• **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #528 Gepost op: 10 maart 2008, 19:22:55 »
Afgelopen weekend in Duiven een groenteburger gehad. Dat is toch zeker 3 jaar geleden dat ik die proefde. Mmmmm...!

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #529 Gepost op: 14 maart 2008, 11:51:18 »
"Wij kunnen u laten weten dat de Groenteburger na het frituren uit het mandje in een rekje wordt gedeponeerd. Vervolgens wordt de Groenteburger met steeds een nieuw plastic handschoentje verder vastgepakt totdat de Groenteburger in het doosje gaat."

Op mijn vraag of er een aparte friteuse voor wordt gebruikt is niet gereageerd, dus het wordt niet bevestigd maar ook niet ontkend.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #530 Gepost op: 14 maart 2008, 12:45:16 »
Op mijn vraag of er een aparte friteuse voor wordt gebruikt is niet gereageerd, dus het wordt niet bevestigd maar ook niet ontkend.

Expliciet naar gevraagd en antwoord gekregen:

De groenteburger wordt, in de restaurants waar het in het assortiment zit, afzonderlijk gefrituurd. Om die reden wordt de Groenteburger alleen in de restaurants aangeboden die de faciliteiten hebben om dit te waarborgen, alleen dan kan de Groenteburger als vegetarisch product verkocht worden.

Offline IneN

• 873
« Reactie #531 Gepost op: 14 maart 2008, 23:36:42 »
alleen dan kan de Groenteburger als vegetarisch product verkocht worden.[/size] [/tt]

Nou, lijkt me logisch! Fijn wel, dat er op zulke manier rekening mee wordt gehouden. Wat ik me nu ineens afvraag, die McDO's met de groenteburger NIET op hun menu, maar wel aanwezig, misschien maken zij ze wel niét in aparte friteuses. Dat ze daarom expres daar niet vermeld staan.

Ik trek mij er eigenlijk weinig van aan, loop (uit principe en de afschuwelijke geur die er hangt) nooit een McDonalds binnen. Maar dacht er ineens aan.

Zou wel gemeen van ze zijn.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #532 Gepost op: 15 maart 2008, 01:43:04 »
Als iets op het menu staat, is het toch gewoon aanwezig?

De borden die boven de verkopers hangen, hangen daar toch gewoon voor de sier, kan toch niemand lezen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline IneN

• 873
« Reactie #533 Gepost op: 15 maart 2008, 10:20:09 »
Ja, maar werd hier niet ergens gezegd dat er op bepaalde plaatsen de groenteburger niet op het menu stond, maar bij vraag ernaar, er wel was?
Dat bedoel ik. Maar het is gewoon een gedachte.

Sofia

« Reactie #534 Gepost op: 16 maart 2008, 22:25:40 »
In Arnhem hadden ze 'em in november ook nog. Staat 'ie nog op het bord?

In Arnhem krijg je nu een soort van kegel of een plastic bal mee als ze je bestelling nog niet af hebben. Die moet je dan op tafel zetten zodat ze weten wie wat nog wil.

Hahaha, klinkt er herkenbaar, wij kregen ook een zwarte kegel mee. En in Arnhem staat hij inderdaad nog op het bord, en in Nijmegen ook.

Wel jammer dat we soms erg lang moeten wachten, alsof hij echt uit het diepste van het diepste punt van de diepvries vandaan gehaald moet worden.. maar we kregen wel gratis ijs of koffie aangeboden omdat het zolang duurde. :)

Hoewel sommige Mac medewerkers niet eens wisten dat er een groenteburger was, maar daar kan ik wel om lachen.  ;D
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2008, 22:26:58 door Sofia »

Juffrouw Ooievaar

« Reactie #535 Gepost op: 17 maart 2008, 15:09:46 »
"Wij kunnen u laten weten dat de Groenteburger na het frituren uit het mandje in een rekje wordt gedeponeerd. Vervolgens wordt de Groenteburger met steeds een nieuw plastic handschoentje verder vastgepakt totdat de Groenteburger in het doosje gaat."

Maar ja, dan kun je eigenlijk nergens gaan eten, want dit geldt ook voor een "gewoon" restaurant, misschien hebben ze het eten op je bord wel gesneden met een mes waar ze ook vlees mee snijden of omdaaiien, of gebruiken ze een plank waar ook vlees op gelegen heeft. Zover wil ik zelf niet gaan.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #536 Gepost op: 25 maart 2008, 14:34:40 »
In McDonalds Enkhuizen was ie er ook gewoon.
Is het sausje veranderd? Vond ik minder lekker, maar ik hem en ook al lang niet gehad. Vond t iig leuk dat ie er was.
,,,,فلافل

Juffrouw Ooievaar

« Reactie #537 Gepost op: 03 juli 2008, 12:29:41 »
Gisteren heerlijke gloeiend hete knapperige groenteburgers gegeten in Waalwijk. Heerlijk na 2 dagen Efteling! En de frites waren ook lekker heet, prima dus! We hebben allemaal gesmuld, wel eerst gebeld of ze groenteburgers hadden. ;)

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #538 Gepost op: 10 augustus 2008, 18:57:10 »
Zou de Groenteburger weer standaard terugkomen als "echt vegetarisch" alternatief?

In Enschede vanaf september naar verluidt.

Juffrouw Ooievaar

« Reactie #539 Gepost op: 12 augustus 2008, 08:22:07 »
Ik hoop het Vega-Robbie.