Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Stacey

Re:De grote McDonalds Groenteburger draad
« Reactie #380 Gepost op: 19 juli 2006, 16:43:30 »
Het schijnt per Mac te verschillen. In het centrum van Eindhoven is de groenteburger in ieder geval nog wel te verkrijgen. De Mac in Best ( aan de snelweg )heeft het niet meer in het assortiment omdat het daar volgens de medewerkster 'toch niet verkoopt'.

Miriam

« Reactie #381 Gepost op: 19 juli 2006, 18:28:29 »
Misschien verkoopt het beter als ze hem op het menu zetten...  ::)

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
« Reactie #382 Gepost op: 19 juli 2006, 21:00:00 »
Misschien verkoopt het beter als ze hem op het menu zetten...  ::)

Ik ben lid van de NVB (Nederlandse Vegetariers Bond).

http://www.vegetariers.nl/

En het forum aldaar: http://www.vegetariers.nl/forum.asp

Eigenlijk verwacht ik inmiddels wel een actie van hen om eens bij de Mac te polsen wat nu het beleid bij Mc Donalds is...
De mensen er van zijn ook lid hier, dus ik hoop dat dit topic aanleiding daarvoor geeft.

Als ik een negatieve beredenering op het beleid van Mc Donalds wil loslaten waarom de Groenteburger niet en niet onder vegetarisch staat vermeld, zou ik kunnen gaan denken dat de groenteburger niet meer 100% vegetarisch is (of nooit is geweest) en dan de Mac op deze wijze eventuele claims vermijdt. Ik hoop dat ik het mis heb en ga daar nog steeds van uit. Ik vind de groenteburger namelijk een lekker ding en de landelijke dekking van de Mac als reizende vegetarier spreekt me aan.

Nu jullie... (en a.u.b. de NVB...) :) :)
Als de NVB niet reageert zal ik hen weer eens een mailtje sturen. Wat mij betreft ontleent de NVB juist haar bestaansrecht, door inspanningen als deze.

p.s. En nu graag even massaal lid worden van de NVB met als voorwaarde voor hen dat het de NVB lukt de Groenteburger definitief overal terug te krijgen in de Mac's.  :)Voor de vleeseters is er tenslotte veel keus... :(
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2006, 21:03:32 door Vega-Robbie »

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #383 Gepost op: 24 augustus 2006, 00:36:42 »
De Mc Donalds in Alblasserdam kun je ook overslaan. Geen groenteburger en op de vraag wat de vervanger is: antwoord: SALAD.

Dank u!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #384 Gepost op: 24 augustus 2006, 08:31:03 »
De McDonalds in België heeft ze in ieder geval niet op het menu staan. Heb er ook niet naar gevraagd eigenlijk, gewoon een grote friet met jawel ook een groot bakje saus.
Sin chile, no tiene chiste!

Eefke

« Reactie #385 Gepost op: 24 augustus 2006, 09:24:19 »
In Utrecht en Gouda heb ik het volgens mij al 20 keer gevraagd.. en iedere keer word ik weer sip als ze zeggen: Nee, maar we hebben wel een side salad... :-[

yanagare

« Reactie #386 Gepost op: 25 augustus 2006, 13:25:20 »
In belgie staat er niets veggie op het menu.
Vlees zul je eten, yeah right ! ::)

vegetariana

« Reactie #387 Gepost op: 25 augustus 2006, 15:05:48 »
ik was deze zomer in bordeaux, ook geen groenteburger... een salade misschien? hmmmm...

toen werd ik me ineens heftig bewust van de geur die daar hangt! ik moest naar buiten!

ik hield het niet meer uit, wat een stank komt er uit die tent! :-X

het was al zo'n drie of vier jaar geleden dat ik voor t laatst in een mcdnlds was en nu denk ik dat ik er voortaan maar niet meer kom... er langs lopen vind ik al te erg. niet echt een uitnodigende geur, wel? wie vind het echt echt echt lekker?

in hoog catharijne (utrecht) is 't nog het ergst, daar wordt volgens mij de afgezogen lucht niet naar buiten geblazen, maar naar binnen! :pukey:

Dee

« Reactie #388 Gepost op: 25 augustus 2006, 23:21:28 »
er langs lopen vind ik al te erg. niet echt een uitnodigende geur, wel? wie vind het echt echt echt lekker?
Ik vind die geur nog heel goed meevallen t.o.v. de gemiddelde frituur! Vele mensen vinden het echt echt echt lekker, vergeet niet: les goûts et les couleurs ...  ;)

Offline iammars

• 288
« Reactie #389 Gepost op: 27 augustus 2006, 13:14:13 »
Ik kom er al jaren niet meer. Elke keer dat geemmer of ze de groenteburger nou wel of niet hebben. De frietkraam, de pizzeria, de falafeltent, een eetcafeetje er zijn zoveel alternatieven waar ze wel altijd wat hebben.

Offline CJ

• 228
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #390 Gepost op: 27 augustus 2006, 18:22:10 »
In belgie staat er niets veggie op het menu.
Vlees zul je eten, yeah right ! ::)

Tiens, ik neem steeds een Mc Veggie als er bij ons Mc Donalds op het menu staat ... in België.
Daar proef ik geen vlees in en is best lekker zo nu en dan.
"spreken is zilver, zwijgen is goud"

Offline Gabs

• 796
« Reactie #391 Gepost op: 27 augustus 2006, 19:49:35 »
mijn vriend woont ongeveer boven een macdonalds... de lucht die ze aan de achterkant uitblazen is soms echt niet te harden.

Jannijntje

« Reactie #392 Gepost op: 28 augustus 2006, 10:43:15 »
Sinds kort boycot ik gewoon de MacDonalds, ik kom er echt niet meer. Het was de zoveelste keer dat ze mij 'nee' verkochten toen ik om een groenteburger vroeg. En toen was ik het zat. Heb ook niks genomen, ben weggegaan. Ik snap het niet hoor, de ene keer halen ze 'm uit het assortiment, de andere keer wordt 'ie weer teruggehaald in afwachting van een nieuwe vegaburger en dan is 'ie ineens weer verdwenen! Daar word ik erg moe van, dus ik vermijd de Mac als de pest nu.
Waren hier maar Burger Kings zoals op Malta. Daar hadden/hebben(?) ze heerlijke kikkererwtenburgers.....

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #393 Gepost op: 28 augustus 2006, 12:42:02 »
Bij de Burger King in de UK hebben ze zelfs twee vegetarische burgers: de veggie burger en de chilibean burger. Ik kom er normaal nooit maar tijdens een stop langs de snelweg met heel erge honger toch maar eens binnen gelopen, eigenlijk voor een patatje. Ik was aangenaam verrast!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Ruurdje

« Reactie #394 Gepost op: 29 augustus 2006, 15:37:47 »
Bij de Burger King in de UK hebben ze zelfs twee vegetarische burgers: de veggie burger en de chilibean burger. Ik kom er normaal nooit maar tijdens een stop langs de snelweg met heel erge honger toch maar eens binnen gelopen, eigenlijk voor een patatje. Ik was aangenaam verrast!

Dat wilde ik net posten hier, in Ierland heb je ze ook. Alleen bij die beanburger staat wel een sterretje: kan in hetzelfde frituurvet als kip of vis gebakken zijn... da's minder..

Maar ze zijn best wel eetbaar verder! (y)

pietstra

« Reactie #395 Gepost op: 31 augustus 2006, 13:07:24 »
En waarom  hebben we dat hier in NL nog niet. Zo moeilijk lijkt het me toch ook nie..?! ???

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #396 Gepost op: 21 oktober 2006, 12:55:30 »
Van de week ging ik met oppaskind naar de Mac. Op het bord en op de prijslijst stonden geen groenteburgers, dus ik vroeg (terwijl ik nog in de rij stond) of ze die hadden. Die hadden ze gelukkig wel.
Wat bleek vervolgens? Ze gooiden er al vast een in de magnetron, zodat hij klaar was op het moment dat ik aan de beurt was voor mijn bestelling. Alleen jammer dat ik er twee wilde, want oppaskind is ook vega, moesten we alsnog wachten, maar het was toch erg vriendelijk van ze.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

katje

« Reactie #397 Gepost op: 11 november 2006, 02:09:29 »
ik was 2 weken gelden nog in Engeland en heb daar hemels genoten van de veggieburger van de burgerking. Bij de MacDonalds aldoor hadden ze alleen zo'n klef pitabroodje met groenten badend in het vet.

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #398 Gepost op: 15 november 2006, 08:14:30 »
Wij ( ik vegetarier, pardon pescatarier) en vriend, vleeseter, komen sinds ongeveer een jaar helemaal niet meer bij de Mac. Reden: het is gewoon een hap lucht wat je naar binnen krijgt.

De "bak" lucht lokt je naar binnen, maar de hamburgers zijn echt niet lekker en je hebt ook heel snel weer honger als je daar gegeten hebt, zo een onbevredigd gevoel...

Ik nam toen ik daar nog wel kwam meestal die visburger ( hamburgers kreeg ik ook al toen ik nog vlees at niet weg!!) maar die vond ik dus de laatste keer zo'n anderhalf jaar terug ook heel erg tegen vallen. de broodjes zijn klef en hebben een rare weeiige geur. De salades zijn ook raar. Net of de sla met een koude fohn is gedroogd  ( ik heb sowieos een hekel aan koude sla). Ik kan me nog wel herrineren dat ze ooit eens die groenteburger hadden, en die heb ik toen geprobeerd, maar ik vond hem gewoon echt niet lekker, hij was duidelijk met zeer weinig liefde bereid !!

Enige wat ik daar eigenlijk nog lekker vindt is zo'n sofijsje met caramelsaus erop. En die patatjes met saus. Maar dat is eigenlijk zo weinig, dat we er gewoon nooit meer komen, een patatje van de frietboer is eigenlijk net zo lekker...

Waar ik heel goeie herrineringen aan heb is mijn bezoek aan Londen in ik meen 1987 (haha oma!!), toen hadden ze bij de Wimpy de Spicy Bean Burger. Daarna nooit meer ergens gezien. Hij was zo enorm lekker  Echt Spicy ook ! ik droom er nog wel eens van... laatste keer in Londen geen Wimpy meer gezien en dus ook geen spicy bean burgers... jammer hoor.

Dee

« Reactie #399 Gepost op: 15 november 2006, 10:51:25 »
Er zijn nog wel Wimpy's langs de snelwegen te vinden. In elk geval op de M25. De geur alleen al ontneemt me mijn eetlust  ::)