Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Mc Donalds groenteburger & PitaMac
« Reactie #300 Gepost op: 20 januari 2006, 19:37:04 »
Of voorraadje opmaken, dat kan ook nog...
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #301 Gepost op: 23 januari 2006, 17:32:03 »
Afgelopen weekend heb ik een vraag over de GROENTEBURGER gestuurd naar:
- Mac Donalds
- de Nederlandse Vegetariers Bond NVB

Van de NVB heb ik inmiddels een keurig snel (maar droevig) bericht ontvangen:

In december zijn wij door McDonalds op de hoogte gebracht dat er is "besloten om het op dit moment aan de restaurants over te laten of ze de Groenteburger willen voeren. Dit zal concreet gaan betekenen dat in veel restaurants de Groenteburger van het menu gaat verdwijnen. Dit in verband met de invoering van een aantal nieuwe producten, waardoor de capaciteit in sommige kleinere keukens wordt 'overbelast'."

Er komen nieuwe producten aan waarover wij op de hoogte worden gehouden. Ik heb al aangegeven bij McDo dat wij toch echt wel een vegetarisch alternatief voor de Groenteburger willen.

Zelf zijn wij nu bezig met een nieuwe website waardoor wij onze huidige website niet bij kunnen houden, met daarop dus een verouderd bericht over McDo. Binnenkort hebben we een nieuwe website en daarop zal ik dan ook recente berichten over McDo plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Vibeke Helder
Nederlandse Vegetariërsbond

Larenseweg 26
1221 CM Hilversum

Ik vind dit een zeer kwalijke zaak! Dit is al de 3e maal dat de Mac de GROENTEBURGER uit het assortiment haalt. De Mac neemt ons blijkbaar niet serieus. Wat mij betreft stoppen ze er dan maar definitief mee; dan kunnen wij tenminste ook definitief met de Mac stoppen en er definitief wegblijven. :( :( :(

Wat is jullie mening?

« Reactie #302 Gepost op: 23 januari 2006, 17:39:32 »
Wat is jullie mening?

Dat ik voor mijn voer gelukkig niet van de Mac afhankelijk ben.
En mocht ik een onoverkomelijk trek hebben en er werkelijk geen alternatief zijn, dan neem ik met een frietje genoegen.
Kortom, ze doen maar. Ik kan me er echt niet druk om maken.

Frappant trouwens: een grote portie frieten kost hier vijf cent meer dan een gewone.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2006, 17:40:40 door Clair Rêv@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #303 Gepost op: 23 januari 2006, 18:34:20 »
Wat is jullie mening?

Dat ik voor mijn voer gelukkig niet van de Mac afhankelijk ben.
En mocht ik een onoverkomelijk trek hebben en er werkelijk geen alternatief zijn, dan neem ik met een frietje genoegen. ...

Juist de frietjes vind ik bij de Mac een slecht product; die dunne frietjes zijn meestal koud of lauw bij de Mac. Frieten haal ik liever bij een (betrouwbare) Cafetaria.

(Dit heeft overigens met het "schaal-effect" te maken: Franse frietjes hebben een groot koelend oppervlak in verhouding tot de inhoud. Qua afkoelend gedrag kun je beter die Dikke Belgische Frieten nemen. In Haarlem zit een friet-zaak met Belgische frieten, overigens...)
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2006, 18:53:34 door Vega-Robbie »

spacewolf

« Reactie #304 Gepost op: 24 januari 2006, 21:34:06 »
Toen ik laatst een GB haalde werd er wel verteld dat het 4-5 minuten kan duren, volgensmij werd dit een tijd geleden toen hij er was voordat hij er weer uit ging niet erbij verteld, dus ik denk dat het lang wachten of bereiden ook een factor is, dat hij eruit is.
Maar het maakt mij echt geen ene moer uit of het 5minuten duurt hoor.

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #305 Gepost op: 25 januari 2006, 08:09:25 »
Toen ik laatst een GB haalde werd er wel verteld dat het 4-5 minuten kan duren, volgensmij werd dit een tijd geleden toen hij er was voordat hij er weer uit ging niet erbij verteld, dus ik denk dat het lang wachten of bereiden ook een factor is, dat hij eruit is.

Dat maakt mij ook niets uit; dan heb je ook een heerlijk warme Groenteburger. In de tussentijd kun je snel even die halfwarme Franse frietjes naar binnen werken. En een gezonde sinaasappelsap natuurlijk!

Offline Jacqueline

• 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
« Reactie #306 Gepost op: 25 januari 2006, 22:03:02 »
Dit mailtje kreeg ik vandaag op mijn vraag waarom de groentenburger alweer uit het assortiment verdwenen is:

Geachte heer , (.....en ik had toch echt de V van VROUW aangevinkt...)

Hartelijk dank voor uw e-mail, waarin u ons schrijft dat u het jammer vindt dat de Groenteburger wederom uit ons assortiment is verdwenen.

Door de komst van veel nieuwe producten is de bestaande Groenteburger van het menu gehaald. We zijn ondertussen bezig met het testen van nieuwe vegetarische producten, die nog beter aansluiten op de wensen van onze gasten. Op dit moment zijn er vegetarische opties als Franse Frietjes, Side Salad, Caesar Salad zonder kip, Fruit & Yogurt, etc.

Uiteraard onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen om ons te informeren over uw teleurstelling n.a.v. het verdwijnen van de Groenteburger. Wij verwachten onze gasten zo spoedig mogelijk te kunnen informeren inzake de invoering van een nieuw vegetarisch product en hopen u nog vaak in onze restaurants te mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,
McDonalds Nederland B.V.

Carolien W.
Afdeling Gastenrelaties
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2006, 22:13:39 door Sander »

Offline Gabs

• 796
« Reactie #307 Gepost op: 26 januari 2006, 15:03:14 »
op dit moment vegetarisch: friet en salade.... woehoe, wat een keuze

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #308 Gepost op: 29 januari 2006, 09:57:51 »
En als je een salade wilt eten, is het eerste waar je aan denkt natuurlijk een fastfoodketen!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #309 Gepost op: 29 januari 2006, 14:39:34 »
Maar alle salades die ze hebben zijn met kip, zonder hebben ze alleen een side salad, acht soorten sla met een tomaatje en een worteltje......
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #310 Gepost op: 30 januari 2006, 07:40:52 »
Dit mailtje kreeg ik vandaag op mijn vraag waarom de groentenburger alweer uit het assortiment verdwenen is:

Geachte heer , (.....en ik had toch echt de V van VROUW aangevinkt...)
...Door de komst van veel nieuwe producten is de bestaande Groenteburger van het menu gehaald. We zijn ondertussen bezig met het testen van nieuwe vegetarische producten, die nog beter aansluiten op de wensen van onze gasten. Op dit moment zijn er ... bla bla bla...
Met vriendelijke groet,

Nou, zo'n onpersoonlijk standaard-antwoord ontving ik ook van Mc Donalds.

Wat me vooral stoort in hun reactie: "Door de tussenkomst van veel nieuwe producten". Veel NIET-VEGETARISCHE producten bedoelt ze. Moeten wij daar het slachtoffer van worden?

Waarom niet eerst een alternatief (voor zover dat nodig was, want de Groenteburger viel bij velen goed volgens mij) en pas als er een alternatief is, dit alternatief NAAST de Groenteburger voeren en eventueel geleidelijk overstappen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #311 Gepost op: 30 januari 2006, 14:22:54 »
Maar alle salades die ze hebben zijn met kip, zonder hebben ze alleen een side salad, acht soorten sla met een tomaatje en een worteltje......

Maar uit het mailtje aan Jacqueline blijkt dat je de ceasar salad vegetarisch kunt laten maken. Ik vraag me af of het MacDonalds personeel daar wel aan mee wil werken.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2006, 14:24:11 door Selly »
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #312 Gepost op: 31 januari 2006, 10:21:47 »

Volgens mij kost het maken van de andere burgers ook een paar minuten. Die maken ze echter de hele dag door, zodat ze klaarliggen, dus die kunnen de verkopers gewoon pakken. De groenteburger wordt minder verkocht en dus ook niet standaard klaargelegd en daarom moet je er op wachten. Als je een hamburger zonder augurk bestelt moet je ook 5 minuten wachten. Een vriend van mij doet dat expres zodat hij altijd een warme burger heeft.

Twilight Prince

« Reactie #313 Gepost op: 01 februari 2006, 14:29:09 »
Als ze deze variant op de McChicken Premiere nou ook eens in Nederland zouden introduceren, dan kon je als vegetariër tenminste nog eens naar de Mac! (Niet van harte, maar het is tenminste iets.)

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
« Reactie #314 Gepost op: 08 februari 2006, 13:09:23 »
Hm, ik ga volgend weekend weer naar Franse Alpen en meestal eten we dan -tot grote vreugde van de kinderen- bij de Mac in Albertville nog even wat,  zal eens kijken of ze het hebben.

pietstra

« Reactie #315 Gepost op: 16 februari 2006, 20:19:02 »
Als ze deze variant op de McChicken Premiere nou ook eens in Nederland zouden introduceren, dan kon je als vegetariër tenminste nog eens naar de Mac! (Niet van harte, maar het is tenminste iets.)
MMMM, dat ziet er erg lekker uit zeg... Een hele goed variant lijkt me op het broodje hamburger. Weg met die kleffe PITA Vegetarisch, gewoon vette groente is het!
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2006, 20:19:18 door pietstra »

Miriam

« Reactie #316 Gepost op: 17 februari 2006, 14:01:09 »
Maar uit het mailtje aan Jacqueline blijkt dat je de ceasar salad vegetarisch kunt laten maken. Ik vraag me af of het MacDonalds personeel daar wel aan mee wil werken.

Lijkt me niet echt een probleem, aangezien de salades met sla, tomaat en kaas eerder klaargemaakt worden, en de kip pas bij de bestelling toegevoegd wordt, een vega ceasar bespaart dus alleen maar moeite voor het personeel.. De ceaser kaas is volgens mij ook vega..

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #317 Gepost op: 17 februari 2006, 15:19:34 »
Ah dat wist ik niet dat de kip pas later bijgevoegd wordt. Dus dan is er weer wel een veggie salade anders dan die lullige side salad te krijgen. Da's op zich niet verkeerd.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2006, 15:20:00 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #318 Gepost op: 18 februari 2006, 01:36:24 »
Ondanks de trieste aankondiging over het mogelijk voor de 3e maal verwijnen van de GROENTEBURGER, zonder een volwaardige alternatieve vleesvervanger te hebben, heb ik afgelopen woensdagavond (15-feb-2006) toch nog een heerlijke groenteburger gehad.

In de Mc Donalds in het centrum van Dordrecht serveren ze de groenteburger gelukkig nog; hij staat er overigens niet op de lijsten.

Hulde aan de Dordtse Mac en hopen dat ze hem daar in het assortiment houden.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #319 Gepost op: 18 februari 2006, 16:29:50 »
Ik vind dit een zeer kwalijke zaak! Dit is al de 3e maal dat de Mac de GROENTEBURGER uit het assortiment haalt. De Mac neemt ons blijkbaar niet serieus. Wat mij betreft stoppen ze er dan maar definitief mee; dan kunnen wij tenminste ook definitief met de Mac stoppen en er definitief wegblijven. :( :( :(

Wat is jullie mening?

Dat je ook onafhankelijk van wát Mac D. beslist er kunt wegblijven.
En dat jij een beetje als een wanhopige verslaafde klinkt. Sterkte de komende tijd! :pet:
Ik wil vega bananenschuimpjes.