Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
Re:Mc Donalds groenteburger & PitaMac
« Reactie #280 Gepost op: 25 december 2005, 01:13:29 »
De Mc Donalds in Londen had een veggieburger zag ik (ik weet niet hoe die smaakt, heb em niet geprobeerd).

Ja, was er ook in begin december. De heerlijke QUORN-burger is helaas verdwenen. Er is nu een broodje (keus: bruin of wit) met een soort PitaMac-vulling. Het ding is wat royaler dan de hier (gelukkig ter ziele gegane) PitaMac, smaakt matig/redelijk.

In Haarlem kun je dikke Belgische friets krijgen overigens, maar da's dan weer de andere kant op t.o.v. London.  ;)

spacewolf

« Reactie #281 Gepost op: 27 december 2005, 20:09:52 »
Hier in Leeuwarden is hij ook niet meer te krijgen, maar ik heb gehoord in Groningen nog wel.

Ik vind het wel erg jammer hoor, ik ga nu veel minder snel even naar de Mac, een Groenteburger menu is wel zo lekker, dan alleen een patatje en wat drinken.

Niet meer..? Dan lopen ze zeker een beetje achter daar in Leeuwarden..?
In de rest van de wereld (Nederland) is ie weer terug na 2 keer weggeweest. Hij zal in Leeuwarden vast wel weer terug komen. Mogelijk komt er gedurende een half jaartje een z.g. PitaMac, maar die gaat weer verdwijnen... We houden je op de hoogte.

Ja die PitaMac hebben we al een tijdje, maarja dat zal de groenteburger nooit vervangen.  :)
Maar er is dus hoop  ;D.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2005, 20:10:17 door spacewolf »

Offline Jacqueline

• 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
« Reactie #282 Gepost op: 06 januari 2006, 18:22:10 »
Wilden we net een groentenburger halen, zegt die mevrouw dat ze weer uit het assortiment zijn  ???  en een alternatief hebben ze niet. Mooie boel daar  >:(

Dee

« Reactie #283 Gepost op: 06 januari 2006, 18:52:34 »

Hebben er meer mensen hier ervaring met de QUORN-burger van de Engelse Mac?

Ik kom heel vaak in Engeland maar heb die quorn-burger bij de Mac nog nooit gezien. Misschien was die enkel in de grote steden te verkrijgen bij wijze van tijdelijke stunt ofzo?

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #284 Gepost op: 07 januari 2006, 01:38:18 »
De QUORN-burger die ik in december 2004 at, was bij 2 Mac's in Londen. Een ervan was treinstation Liverpool street. De andere waarschijnlijk Victoria Station.

Miepje Kurk

« Reactie #285 Gepost op: 08 januari 2006, 18:03:51 »
Citaat
Wilden we net een groentenburger halen, zegt die mevrouw dat ze weer uit het assortiment zijn    en een alternatief hebben ze niet. Mooie boel daar  

Inderdaad heel irritant! Weet iemand of de groenteburgers / vegapitamacs weer terugkomen? (en waarom ze dat assortiment steeds maar weer veranderen, maar nooit ten gunste van de vegetariers?)

Citaat
Klopt, in Duitsland kan je beter naar de Burgerking gaan (die heeft wel een lekkere veggieburger).

Ik heb net even op de site van de Nederlandse Burgerking gekeken, maar daar kan ik geen vegaburger ontdekken  :nopompom: Hebben ze die alleen in Duitsland?

Bij Quick (o.a. in Belgie) hadden ze vorig jaar nog hele lekkere groentenburgers, maar toen ik er twee weken geleden weer eens was waren ook die verdwenen.  :frusty: Misschien moet ik gewoon maar nooit meer fastfood willen eten...
 :frusty:

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #286 Gepost op: 08 januari 2006, 19:23:38 »
Vanavond was ik bij MacDonalds in de Leidse Straat in Amsterdam, er stonden geen groenteburgers of pitamacs op het menu, maar ik waagde het er op. Ik vroeg of ze geen groenteburgers meer hadden, toen zei de macMevrouw dat ze die wel hebben, maar dat ze niet meer op de prijslijsten staan omdat MacDonalds Nederland ze eigenlijk niet meer wil verkopen. Maar deze Mac heeft ze dus gewoon nog!
En zo een keer in het half jaar heb ik de onverklaarbare zin om vies vet te eten en dan is het is het fijn dat er zo'n groenteburger te krijgen is. (en nu hoef ik t ook weer een half jaar niet meer...)

Miepje Kurk

« Reactie #287 Gepost op: 08 januari 2006, 19:34:08 »
Wat raar zeg! MacD wil kennelijk liever dat ik bij de plaatselijke frietboer een kaassouffle haal, dan in hun zaak een vegaburger... Je zou toch denken dat ze graag geld aan je willen verdienen?

Ik ben benieuwd of alle Macs ze stiekem wel hebben, ik ga het binnenkort ook maar eens ergens vragen.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #288 Gepost op: 08 januari 2006, 23:24:57 »
Veel vegetariërs willen daar niet kopen, de McD's die in de hens zijn gegaan zijn door vegetariërs aangestoken, vegetariërs gooien er ruiten in, delen er flyers uit dat McD de oerbossen in het Amazonegebied kapt, ze spugen virtueel op de Mac op internetforums... Waarom zou je voor zulke mensen een speciaal product op het menu willen hebben staan?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #289 Gepost op: 08 januari 2006, 23:37:12 »
 ;D

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
« Reactie #290 Gepost op: 09 januari 2006, 14:37:38 »
Veel vegetariërs willen daar niet kopen, de McD's die in de hens zijn gegaan zijn door vegetariërs aangestoken, vegetariërs gooien er ruiten in, delen er flyers uit dat McD de oerbossen in het Amazonegebied kapt, ze spugen virtueel op de Mac op internetforums... Waarom zou je voor zulke mensen een speciaal product op het menu willen hebben staan?
Voor de vega's onder ons die die neigingen niet vertonen misschien?   ;)

Miepje Kurk

« Reactie #291 Gepost op: 09 januari 2006, 16:11:37 »
Ja inderdaad, meestal laat ik gewoon mijn lucifers thuis als ik naar de Mac ga...

Doet McDonalds dit omdat ze dan de groenteburger binnenkort definitief uit het assortiment kunnen halen wegens tegenvallende verkoopcijfers (omdat bijna niemand weet dat ze die vegaburgers wel hebben en dat ding dus amper verkocht wordt)?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #292 Gepost op: 09 januari 2006, 16:53:52 »
De MacDonalds waar ik ben geweest toen de groenteburger net weer terug was had em ook niet op het bord staan en hem wel in huis, maar ik dacht dat dat was omdat hij net weer terug was.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #293 Gepost op: 10 januari 2006, 20:00:29 »
Bij de Mac waar ik was (leidsestraat) hadden ze net nieuwe borden opgehangen en de MacMevrouw was helemaal verbaasd dat hij er niet meer op stond. Dus daar is hij er juist net vanaf gehaald.

spacewolf

« Reactie #294 Gepost op: 17 januari 2006, 22:55:57 »
Hier in Leeuwarden is hij ook niet meer te krijgen, maar ik heb gehoord in Groningen nog wel.

Ik vind het wel erg jammer hoor, ik ga nu veel minder snel even naar de Mac, een Groenteburger menu is wel zo lekker, dan alleen een patatje en wat drinken.

Ik was vandaag even naar de mac maar zag nergens nog een afbeelding oid van de groenteburger, maar voor de zekerheid vroeg ik nog even, en er werd mij verteld dat ze hem weer hadden  ??? .
Dus ik kan weer lekker bij de mac (Leeuwarden) eten!!

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #295 Gepost op: 17 januari 2006, 22:58:39 »
Afgelopen zondag-avond heb ik nog genoten van een Groenteburgermenu met sinaasappelsap bij de Mac. Heerlijk, alleen die koude Franse frietjes wat minder...

De Groenteburger moet blijven
Aan de NVB:  graag, kom in actie

Bij de Mac in het Friese Goutum, bij Leeuwarden kun je voorlopig geen Groenteburger krijgen, nadat de tent in de fik is gezet en geheel is platgebrand.

kabir

« Reactie #296 Gepost op: 18 januari 2006, 13:55:52 »
De groenteburger smaakt heel erg matig. Het is wel handig als je met anderen naar de mac gaat, dan heb je als vegie ook wat te eten.

bienne

« Reactie #297 Gepost op: 18 januari 2006, 18:25:11 »
ik was vrijdag bij een mac, maar daar was geen groenteburger te bekennen

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #298 Gepost op: 20 januari 2006, 01:38:22 »
Afgelopen avond op de site van Mc Donalds gekeken.
Schrik! DE GROENTEBURGER IS WEG!  >:( >:( >:(

WTF doet de Mac nu weer? Het lijkt wel een stoplichtspel daar.
Hoop dat er hier snel een reactie van de Nederlandse Vegetariers Bond komt, met daarin de actie die men gaat nemen.

Als dit definitief is, overweeg ik om NOOIT meer een Mac binnen te stappen. >:(

Op de site www.vegetariers.nl van de NVB vond ik de tekst:
25/10 Groenteburger weer terug bij McDonalds.
McDonalds heeft de PitaMac uit het assortiment gehaald. Dit houdt in dat ook de PitaMac Veggie niet meer verkrijgbaar is. De PitaMac varianten waren in Nederland succesvol, maar waren tegelijkertijd wel voor verbetering vatbaar. Het is op dit moment nog onduidelijk of de PitaMac weer terugkomt. De bekende groenteburger is weer in het assortiment en die blijft in elke geval totdat er eventueel weer een nieuw vegetarisch product komt.

De laatste zin valt op...
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2006, 01:42:54 door Vega-Robbie »

ES76

« Reactie #299 Gepost op: 20 januari 2006, 16:38:40 »
Gisteren was ik bij de McDrive in Lelystad, en tot mijn schrik zag ik de groenteburger niet in het assortimentsoverzicht staan. Toch maar even gevraagd en ja hoor, ze verkochten 'm gewoon wél!
Zeker te lui om de menukaart aan te passen  ::)
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2006, 16:39:24 door ES76 »