Vegatopia Forum

De grote McDonalds Groenteburger draad

sireylithy

Re:Mc Donalds groenteburger uit assorti!
« Reactie #160 Gepost op: 03 juli 2005, 18:09:39 »
Wat voor geloof is dat?

een combinatie van boedisme, taoisme en confucianisme

Aiko

« Reactie #161 Gepost op: 03 juli 2005, 18:38:00 »
Vraag er om als je bij de Mac bent. Hoe meer we vragen, des te groter de kans. De PitaMac heb ik eenmaal geprobeerd. Dat was voldoende; ik neem er niet weer een. De gewone cafetaria's beginnen overigens ook met vegetarische alternatieven, dus dat biedt uitkomst voor ons.

Maar waarom toch zou je juist zo'n (groot) fout bedrijf als McDonald's financieel willen steunen... Ga dan bij de kleine cafetaria vegetarisch snoepen als het persé moet.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #162 Gepost op: 03 juli 2005, 18:41:18 »
Vraag er om als je bij de Mac bent. Hoe meer we vragen, des te groter de kans. De PitaMac heb ik eenmaal geprobeerd. Dat was voldoende; ik neem er niet weer een. De gewone cafetaria's beginnen overigens ook met vegetarische alternatieven, dus dat biedt uitkomst voor ons.

Maar waarom toch zou je juist zo'n (groot) fout bedrijf als McDonald's financieel willen steunen... Ga dan bij de kleine cafetaria vegetarisch snoepen als het persé moet.

Want die hebben alleen maar producten die de ethische toets doorstaan en zijn milieuvriendelijker?

Aiko

« Reactie #163 Gepost op: 03 juli 2005, 18:42:21 »
In ieder geval een stimulatie die minder globaliserend werkt.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #164 Gepost op: 05 juli 2005, 20:44:34 »
Een vedisch dieet heet dat toch? Er is hier nog iemand op het forum geweest die vedisch at, wie was dat ook weer... was ook bij een meet geweest. Leiden I?

Het was moonflower als ik me niet vergis.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #165 Gepost op: 05 juli 2005, 20:59:46 »
Dat doe je inderdaad niet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
« Reactie #166 Gepost op: 06 juli 2005, 00:18:20 »

Ik ben voor mijn werk veel onderweg door Nederland.
Het voordeel van de Mac is dat als je het concern met zijn strakke regels vertrouwt, je elke Mac zou kunnen vertrouwen, in welke plaats in Nederland je ook bent.

Toepassing van de ethiek in de wereld bij de Mac is een ander verhaal...

Kiwi

« Reactie #167 Gepost op: 06 juli 2005, 00:24:45 »
Sterker nog; waar je ook ter wereld komt, je weet dat het eten bij McD. overal ongeveer hetzelfde is (het assortiment kan per land iets verschillen), en van een gelijke kwaliteit, dus dat geldt niet alleen voor Nederland.

edit: en niet dat ik nou zo'n fan van McDonalds ben, maar het is soms wel eens makkelijk als je in Verweggistan bent en je alleen kunt kiezen uit allerlei op het oog dubieuze eetgelegenheden dat er dan een Mac in de buurt zit waar je even een patatje kunt scoren, omdat je weet dat je daar in ieder geval geen vervelende bijverschijnselen als voedselvergiftiging aan zal overhouden.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2005, 00:33:06 door Kiwi »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #168 Gepost op: 06 juli 2005, 18:22:28 »
Wat voor geloof is dat?

De boeddhisten, taoisten en confucianisten in China maken hier geen enkel probleem van, op grond waarvan zou je deze producten niet moeten eten? Ik heb me redelijk bezig gehouden met deze stromingen en ben het nog nooit tegen gekomen (het is well off-topic in deze draad maar ik vind het wel interessant). Van vedisch weet ik dat het daar wel meespeelt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

sireylithy

« Reactie #169 Gepost op: 06 juli 2005, 19:36:33 »
Wat voor geloof is dat?

of anders open je een draad over dit

De boeddhisten, taoisten en confucianisten in China maken hier geen enkel probleem van, op grond waarvan zou je deze producten niet moeten eten? Ik heb me redelijk bezig gehouden met deze stromingen en ben het nog nooit tegen gekomen (het is well off-topic in deze draad maar ik vind het wel interessant). Van vedisch weet ik dat het daar wel meespeelt.

Offline Dick

• 517
    • plenty food
« Reactie #170 Gepost op: 13 juli 2005, 22:20:35 »
Een vedisch dieet heet dat toch? Er is hier nog iemand op het forum geweest die vedisch at, wie was dat ook weer... was ook bij een meet geweest. Leiden I?

Het was moonflower als ik me niet vergis.
Ik denk dat ik vorig jaar nog in den haag met hem heb gesproken. Hij ging naar het buitenland toe om vrijwilligerswerk verrichten.
Als ik mij me niet vergis tenminste in de naam.
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2005, 22:20:59 door V »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #171 Gepost op: 16 juli 2005, 19:10:12 »
Citaat
Ik denk dat ik vorig jaar nog in den haag met hem heb gesproken. Hij ging naar het buitenland toe om vrijwilligerswerk verrichten.
Als ik mij me niet vergis tenminste in de naam.

Met de Groenteburger gesproken...?

viv

« Reactie #172 Gepost op: 16 juli 2005, 22:34:03 »
dus helemaal geen groenteburger meer bij de Mac?
vind die pitamac (1x geprobeerd)
ook wel lekker maar die kost maar liefst 3,50 euro
en vond em ook vrij vet..... en ja net als de groenteburger moet je der lang op wachten!!

hoe vaak ik al niet gratis drinken kreeg aangeboden omdat ze het vergeten waren ???

smikkeltje

« Reactie #173 Gepost op: 22 juli 2005, 21:57:13 »
ik heb vandaag de pittamac uitgeprobeerd, speciaal gevraagd of ie zonder kaas kon. blijkbaar kon dat dus niet en daar kwam ik pas achter toen ik 'm al bijna op had (dus wat voor kaas dat is?)  :pukey:

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #174 Gepost op: 24 juli 2005, 15:49:23 »
ik had hem van de week ook uitgeprobeerd, gewoon met kaas, maar ik had naderhand nog best wel honger, dus de volgende keer haal ik voor hetzelfde geld maar weer falafel
Supercalifragilisticexpialidocious!

SanderV

« Reactie #175 Gepost op: 24 juli 2005, 16:12:14 »
Heb de Pitamac ook eindelijk geproefd maar van mij hoeft het niet meer. Smakeloze prut zit erin. Dacht bij het zien van de verpakking dat ie wel makkelijk te eten zou zijn (makkelijker dan zo'n burger in ieder geval) maar dat viel ook vies tegen (auto onder de sla met saus). Ik was al nooit zo'n Mac-junkie, maar nu heb ik toch wel heel weinig zin om er nog heen te gaan.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #176 Gepost op: 24 juli 2005, 19:09:29 »
ja, dat vond ik ook stom, hebben ze een vreemd vierkant plat broodje  gemaakt, met een kartonnetje eromheen, dondert nog al die meuk eruit zodra je een hap neemt

misschien dat ik daarom nog honger hield...
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #177 Gepost op: 24 juli 2005, 22:29:55 »
Heb de Pitamac ook eindelijk geproefd maar van mij hoeft het niet meer. Smakeloze prut zit erin. Dacht bij het zien van de verpakking dat ie wel makkelijk te eten zou zijn (makkelijker dan zo'n burger in ieder geval) maar dat viel ook vies tegen (auto onder de sla met saus). Ik was al nooit zo'n Mac-junkie, maar nu heb ik toch wel heel weinig zin om er nog heen te gaan.

Helemaal mee eens..! (helaas)

Na mijn eerste PitaMac begin juni ben ik ook "genezen". Af en toe kom ik nog wel eens bij de Mac. en vraag dan elke keer om de Groenteburger. Steevast krijg ik dan het antwoord dat ie er niet meer is en dat er nu de PitaMac is. Dat is voor mij steeds de mogelijkheid om (snelle, korte) reactie te geven op de wijziging. Neem dan een enkel Frans frietje en klaar...

Het is belangrijk dat we niet alleen in stilte de verkoopcijfers laten spreken, maar ook onze mening kenbaar maken aan hen. Ik hoop van harte dat de smakelijke Groenteburger weer terug komt.

Doen jullie mee?

daltonhoeksteen

« Reactie #178 Gepost op: 03 augustus 2005, 14:25:21 »
Ik meen ergens gehoord gelezen te hebben dat de macdonalds frituurd in dierlijk fet(kalfs fet).
Mischien kan iemand dit bevestigen?
De enige macdonalds waar ik overigens eet is die in india.Daar hebben ze vier vegetarische burgers op het menu en ook nog een zoort van pizza.
als je vegetarisch besteld wordt je bestelling door apart personeel behandelt die alleen maar vegetarische  producten maken/behandelen.ook worden de vegetarische dingen bereid in apperatuur die alleen wordt gebruikt voor de vegetarische dingen.
Je kan dit zien omdat zij een ander uniform dragen(groen geacentueerd.)
De burgers zijn overgens erg lekker daar.
vegetarische wraps en een mc cury pan hmmm!
Crispy chinese burger was mijn favoriet.

Product Portfolio
McDonald's Family Restaurants serve a range of products aimed at satisfying different palettes. The menu includes a variety of burgers - vegetarian & non-vegetarian, McDonald's world famous French Fries, McPuffs, a slew of hot & cold beverages and the mouth watering shakes & soft serves. While its Happy Meals are immensely popular among kids because of its toys, its Meal Combos are equally popular as they are filling and a favourite with all age groups.
McDonald's celebrated year 2002-03 as the 'Year of Taste' as a part of which a plethora of new offerings like The Wraps - Paneer Salsa for vegetarians, Chicken Mexican for non vegetarians and McCurry Pans have been introduced. McCurry Pan was the first baked dish in McDonald's product portfolio in India. McCurry Pan is available in two variants - Broccoli n' Mushroom for vegetarians & Chicken n' Tomato for non-vegetarians.

McDonald’s India … Culturally Sensitive
McDonald's worldwide is well known for the high degree of respect for the local customs and culture. McDonald’s has developed a menu especially for India with vegetarian selections to suit Indian tastes and preferences. Keeping in line with this, McDonald’s does not offer any beef or pork items in India. In the last two years, it has introduced some vegetarian and non-vegetarian products with local flavors that have appealed to the Indian palate. Efforts are on to enhance variety in the menu by developing more such products.
McDonald's has also re-engineered its operations to address the special requirements of a vegetarian menu. Vegetable products are 100% vegetarian, i.e,

They are prepared separately, using dedicated equipment and utensils.
 Only pure vegetarian oil is used as a cooking medium.
 Cheese and sauces are completely vegetarian and eggless.
 Separation of vegetarian and non-vegetarian food products is maintained throughout the various stages of procurement, cooking and serving.

was het overal maar zo....

« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2005, 14:30:02 door daltonhoeksteen »

Kiwi

« Reactie #179 Gepost op: 03 augustus 2005, 14:32:54 »
Ik meen ergens gehoord gelezen te hebben dat de macdonalds frituurd in dierlijk fet(kalfs fet).
Mischien kan iemand dit bevestigen?

Daar is eerder in deze draad volgens mij ook al over gesproken, de conclusie was toen dat er in Nederland niet in dierlijk vet wordt gefrituurd.