Vegatopia Forum

Quorn

Schanulleke

Re:Quorn
« Reactie #220 Gepost op: 24 maart 2009, 14:54:45 »
Hoogvliet en Coop hebben we hier niet, maar zal eens bij Super de Boer kijken.

Ik heb Quorn ook al een mail gestuurd met de vraag waar ik ze kan krijgen (In de steden waar we wonen, werken en waar mijn ouders wonen)

Xiara, als ik het me goed herinner, woon jij in Leeuwarden. Probeer het eens bij de Poiesz-supermarkt in het winkelcentrum in het Westeinde (Pieter Sipmawei) of bij de C1000 in het winkelcentrum aan de Snekertrekweg (naast de Jumper). Dat zijn de winkels waar ik altijd mijn boodschappen haal. Ik kan me van afgelopen week herinneren dat ik daar nog Quorn in de schappen heb zien liggen (volgens mij o.a. de lasagne), maar ik weet niet meer in welke van de twee winkels dat was. De Southerns Style Burgers heb ik er recentelijk ook nog gezien. Succes!

Offline Xiara

• 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #221 Gepost op: 24 maart 2009, 15:16:23 »
Jep, Leeuwarden idd ;)

Ik zal beide winkels eens proberen!
Heeft Poiesz trouwens zo veel verschil? Die van Heegterp (woonden we eerst, nu gelukkig niet meer) had soms alleen wat valezz.

Als ik mijn spullen kan krijgen is dat het fietsrondje wel waard hoor ;)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Schanulleke

« Reactie #222 Gepost op: 24 maart 2009, 16:09:20 »
Jep, Leeuwarden idd ;)

Ik zal beide winkels eens proberen!
Heeft Poiesz trouwens zo veel verschil? Die van Heegterp (woonden we eerst, nu gelukkig niet meer) had soms alleen wat valezz.

Als ik mijn spullen kan krijgen is dat het fietsrondje wel waard hoor ;)

Bij de Poiesz in het Westeinde is er absoluut meer keus. Ook veel dingen van Vivera (ik geloof althans dat het Vivera is, ik koop het niet i.v.m. het kippenei-eiwit dat erin zit, dat vermijdt ik liever).
Ik ga vanmiddag (lees: nu) boodschappen doen bij de C1000, dus ik zal even voor je kijken wat er allemaal van Quorn te krijgen is, goed? Dat zet ik dat vanavond wel even in deze draad. :)

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #223 Gepost op: 24 maart 2009, 16:52:15 »
super!! ik ben er hardstikke blij mee!

Schanulleke

« Reactie #224 Gepost op: 24 maart 2009, 18:13:59 »
Nou, naar de C1000 op de Snekertrekweg hoef je niet te gaan (in ieder geval niet voor Quorn). Ze hadden alleen Quorn-stukjes, naturel en sate. En die waren ook nog eens uitverkocht. Verder hebben ze een flink assortiment vega-dingetjes, waarvan het meeste van Goodbite (worstjes, frikadellen, hamburgers, kaasburgers, burgers in marinade, shoarmareepjes, gehakt, balletjes en nog meer). Verder veel varianten van Valess, kaassnitzels van Maaslander (met vega-stremsel) en snitzels van Alpro Soja. En in het schap met toko-producten staan doosjes met falafelmix. Die hoef je alleen maar aan te lengen met water. Al met al veel keus, maar niet van Quorn.
Als ik morgen bij de Poiesz kom (weet ik nog niet zeker) dan kijk ik daar ook even voor je.

Offline Xiara

• 457
« Reactie #225 Gepost op: 24 maart 2009, 18:45:51 »
Thanx voor het kijken iig! Scheelt me al weer een fiets tochtje ;)

Toch raar hoor dat je dat spul niet meer overal kunt krijgen, zou het dan zo weinig gegeten zijn?

Schanulleke

« Reactie #226 Gepost op: 24 maart 2009, 21:38:29 »
Kennelijk lopen bepaalde producten van Quorn toch minder goed dan varianten zoals die roerbakstukjes. Die zijn volgens mij vrij makkelijk te verkrijgen.

Wat ik me nog bedacht, Xiara: in Leeuwarden zit een van de grootste Albert Heijn-filialen van Nederland, in het winkelcentrum aan de Tynjedyk (of Tijnjedijk???). Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, maar het is echt een mega-winkel waar geen nee te koop is. Ik herinner me van een jaar of negen geleden dat ze er zelfs de Quorn-huzarensalade verkochten (die trouwens binnen de kortste keren weer door Quorn uit het assortiment werd gehaald, maar dat terzijde). Die salade heb ik bij geen enkele andere winkel ooit gezien. Als je nog een redelijke kans wilt maken om wat 'zeldzame' Quorn-varianten op de kop te tikken, dan zou je het daar eens kunnen proberen. Zoals ik al zei, ik ben er al tijden niet meer geweest, dus ik heb geen idee of ze uberhaupt Quorn hebben, maar waag er eens een fietstochtje aan. Da's ook nog goed voor de lijn. ;)

Offline Xiara

• 457
« Reactie #227 Gepost op: 25 maart 2009, 07:35:45 »
Die AH ga ik al standaard heen ;)
Maar die heeft dus alleen nog maar alle varianten stukjes.

Zal de AH zelf ook eens even een mail sturen om te zien of ze het toch weer kunnen verkopen

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #228 Gepost op: 18 mei 2009, 10:17:23 »
Bij de plus in Amersfoort heb ik na jaren zoeken eiiindelijk de Quorn Hachee gevonden!!  :)

Heb meteen het hele rek leeggekocht (sorry) en in de vriezer gegooid.

Verder vind ik ze bij de Jumbo in "Lelystad best een groot assortiment hebben; de saté stokjes + saus, Quorn gevulde fingers (variant saté, of chilisaus), Quorn italiaanse blokjes etc.... Ik ga daar iig. altijd heen voor de wat zeldzamere varianten :)

Wat vinden jullie trouwens van die nieuwe Quorn filetreepjes? Koud op brood zijn ze naar mijn idee echt geweldig!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #229 Gepost op: 18 mei 2009, 13:25:56 »
In Lelystad zit toch dat TM-centrum? Misschien dat ze daarom wat vega-vriendelijker zijn.

Zelf ben ik verzot op de Quorn sate.

Offline trashydiva

• **
  • 78
« Reactie #230 Gepost op: 18 mei 2009, 14:08:15 »
In Lelystad zit toch dat TM-centrum? Misschien dat ze daarom wat vega-vriendelijker zijn.

Zelf ben ik verzot op de Quorn sate.

Ja klopt, maar die kopen allemaal in die wijk zelf ongeveer, dus weet niet of dat er nou echt mee te maken heeft. Maar vergeleken met Harderwijk is het idd. wel een stuk meer, daarom doe ik ook vaak in Lelystad mijn boodschappen (werk daar toch...)

Iemand trouwens al de Quorn balletjes met kaas gevuld gezien??? Ik lees er pas net over op d eQuorn site, maar ze staan niet in het assortiment vermeld, alleen bij de 1 euro-probeer actie.
Waar zijn ze te krijgen?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #231 Gepost op: 24 mei 2009, 11:30:31 »
Iemand trouwens al de Quorn balletjes met kaas gevuld gezien??? Ik lees er pas net over op d eQuorn site, maar ze staan niet in het assortiment vermeld, alleen bij de 1 euro-probeer actie.

Ja, na een paar dingen invullen geld terugkrijgen, en in theorie hoef je niet eens het product ervoor gekocht te hebben ;)

De krokante stukjes van Quorn zijn overigens ook goed te doen (en bij een aantal AH's te koop).

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #232 Gepost op: 24 mei 2009, 23:35:18 »
De filet reepjes zijn ook lekker, zelfs man en kids sloegen aan het twijfelen!!
Voor sommigen smaken ze waarschijnlijk te veel naar kip. Heerlijk salade met pesto en die stukjes!!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #233 Gepost op: 24 mei 2009, 23:59:33 »
ja had ze van de week geprobeerd en vond het wel en goede vervanger voor als ik vleeseters over de vloer krijg!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Madelief

• **
  • 32
« Reactie #234 Gepost op: 26 mei 2009, 14:25:27 »
Iemand de 'nieuwe' Quorn steak met peperkorrels al geprobeerd? Zelf vond ik hem niet zo heel lekker, nogal zoetig en flauw van smaak.  :-\

Offline duifje

• **
  • 55
« Reactie #235 Gepost op: 26 mei 2009, 19:51:38 »
de quornsteak met peper ben ik nog niet tegengekomen, maar de quornballetjes met kaas bevallen me prima en verkopen ze bij mij in de buurt (haarlem) in een groot albert heijn filiaal.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #236 Gepost op: 29 mei 2009, 22:01:17 »
Iemand de 'nieuwe' Quorn steak met peperkorrels al geprobeerd? Zelf vond ik hem niet zo heel lekker, nogal zoetig en flauw van smaak.  :-\

vandaag op van de bbq.. en idd niet zo hartig als ik gehoopt had, maar met een sausje goed te doen als bbq materiaal
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline trashydiva

• **
  • 78
« Reactie #237 Gepost op: 08 september 2009, 11:16:55 »
Weet iemand waar je de Quorn met zoetzure saus nog kan krijgen? Ik kwam hem laast per ongeluk tegen bij de Dekamarkt, maar daar hebben ze hem nu niet meer en verder heb ik hem nog nooit ergens anders gezien.

En die quorn balletjes met kaas zijn best hip, ik doe ze door de ristotto, met spinazie  :)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #238 Gepost op: 08 september 2009, 13:41:16 »
In de delhaize in deurne bij Antwerpen. Maar daar heb je niet veel aan, waarschijnlijk...

Offline trashydiva

• **
  • 78
« Reactie #239 Gepost op: 08 september 2009, 14:08:27 »
Ik kom er ongeveer 1x per jaar, dus misschien in de herfst nog een keer een dagje België :)