Vegatopia Forum

Quorn

Elsbeth

Quorn
« Gepost op: 17 juni 2004, 11:36:02 »
Sinds kort ligt er bij de grotere AH's (voor fem: bij die in Buitenveldert bijv.) een wokpakket in het vega vak. Het is van Quorn en er zijn twee smaken: tikka massala en mediterraans. Het betreft iets van Quorn, groenten en yoghurt. Heeft iemand van jullie er al ervaring mee? Ik ga het misschien zometeen proberen, heb alleen geen idee welke smaak ik moet kiezen. Dus.. ervaringen welkom!
« Laatst bewerkt op: 25 september 2005, 21:04:39 door Sander »

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Quorn wok pakker
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2004, 11:37:30 »
iemand had er over gepost in de wat eten we vandaag draad (of ergens anders, maar ik dacht daar)

maar die vond t vies
Supercalifragilisticexpialidocious!

Kiwi

« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2004, 11:38:03 »
Nee, ik had het al zien liggen maar ik wacht nog even tot het in de reclame komt (of afgeprijsd wordt omdat niemand het koopt  ;)), want ik vond het nog best prijzig. Maar ik ben ook erg benieuwd!

Elsbeth

« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2004, 11:41:04 »
Ik heb het ook alleen nog maar met 35% korting zien liggen en ik wil het snel proberen, voordat het uit het assortiment is. Het is toch een beetje inspelen op de gehaaste mens, net als de wokpakketten van Conimex. Uiteraard is het wokpakkeT en niet wokpakkeR (haast! ;)). Mediterraans lijkt me goor, maar tikka massala lijkt me wel lekker. Niet dat ik enig idee heb welke smaak ik me daarbij voor moet stellen, maar het klinkt wel excotisch.

Offline Nick

• 578
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2004, 11:45:05 »
tikka massala  :vork:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Elsbeth

« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2004, 12:00:21 »
tikka massala  :vork:

Ja, dus, kan je daar iets meer over vertellen dan alleen dat 't lekker is??  ;) M.a.w.: ervaring met het pakket?

Het werd mij ook niet helemaal duidelijk of je zelf groenten nog moet kopen, of dat ALLES is dat doosje zit?!  ???

Kiwi

« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2004, 12:02:40 »
Niet alles zit in het doosje; zie hier

Elsbeth

« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2004, 12:07:46 »
Aan de Quorn stukjes en kruidenpasta (samen minder dan 5% vet) hoeven alleen verse groenten en wat yoghurt te worden toegevoegd.
Dat wil nog niet zeggen dat dat niet in het doosje zit. Bij Conimex zit wél alles in het doosje, dus vandaar dat ik het me afvraag. Op de verpakking staat ook niet duidelijk van: 'zelf toevoegen .. .. ...' ofzo. Maar ik ga zo wel weer ff kijken en dan kopen, denk ik..

Elsbeth

« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2004, 12:09:51 »
De wok- en roerbakschotel bieden ook veel variatie. Heb je zin in extra gezond, dan voeg je meer groenten toe en laat je de yoghurt of room weg. Je kunt ook kiezen voor een rijke, romige saus. Neem dan (kook)room of crème fraîche.

Oke, dit zou erop kunnen duiden dat je zelf nog groenten en yoghurt toe moet voegen. Het kan ook betekenen dat je er extra groenten bij zou kunnen doen bijv.

Kiwi

Re:Quorn wok pakket
« Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2004, 16:28:33 »
Deze week zijn de wokpakketten € 2,49 bij AH. Dus ik heb van allebei de smaken een pak gekocht. Die zal ik van de week proberen, dan horen jullie wel hoe en of het bevallen is!

demiseXofXaXlove

« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2004, 18:09:58 »
Ik heb ook in de aanbieding een pak gekocht, de tikka massala. Ik ben een enorme fan van indaas eten, dus ik stel hoge eisen. Ik vond het uiteindelijk matig. De kruidenpasta is niet slecht, maar kan bij lange na niet tippen aan de currypasta's van Patak. En de prijs is er niet naar dat ik het snel nog eens zou gaan kopen. Bovendien eet ik uit mezelf ook nooit Quorn :). Tofu is vele malen lekkerder als je het mij vraagt.

In het doosje zit trouwens alleen quorn en die kruidenpasta. Dus verder niets. Ik vind wokpaket dan ook wel een lichtelijk overdreven term!

Kiwi

« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2004, 21:56:11 »
Ik heb vandaag de indiase op. Ik vond de inhoud van het doosje ook tegenvallen: kale Quorn en kruidenpasta. Het was wel aardig, maar ik denk niet dat ik het snel nog een keer zal kopen. Zeker niet voor de normale prijs!

kimske

« Reactie #12 Gepost op: 01 juli 2004, 18:17:41 »
het zag eruit alsof het al een keer gegeten was.... en zo smaakte het ook...  :pukey:

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
« Reactie #13 Gepost op: 01 juli 2004, 19:57:33 »
Ik vond het ook niet zo bijzonder.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #14 Gepost op: 05 juli 2004, 12:08:54 »
het zag eruit alsof het al een keer gegeten was.... en zo smaakte het ook...  :pukey:
inderdaad, das wat ik onlangs ook heb gepost in "Wat eten we vandaag", de kinderen vonden dat het naar maagzuur proefde .....

Offline Joske

• 2.829
Quorn Lasagna
« Reactie #15 Gepost op: 05 juli 2004, 12:14:25 »
Vorige zaterdag kocht ik de veg. lasagne met quorn van GB, niet echt geweldig van smaak, maar handig voor als het snel moet gaan. Toen mijn portie half was, beet ik mijn tand bijna kapot aan iets keihard. Een steen, een stuk bot, ... ik weet het niet. Alleszins was mijn zin over. Ik mag het restje met hard voorwerp terugbrengen en krijg mijn geld terug. Maar wat doe ik nog meer? Als het nu werkelijk een stuk bot is, dan is het dus helemaal niet vegetarisch. Kan ik eisen dat dit verder onderzocht wordt, kan ik schadevergoeding eisen? Moest dit  Amerika zijn, ik zou me schatrijk kunnen maken met schadeclaims enz...  :D ???
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2004, 15:47:34 door Sande® »

suussie

Re:vegetarische lasagne met quorn van GB
« Reactie #16 Gepost op: 05 juli 2004, 12:33:01 »
Ieks, een bot in een vegetarische maaltijd?!  :o

Je kunt zeker eisen dat het verder onderzocht wordt, want zoiets is te gek voor woorden.

Ik denk alleen niet dat je een schadevergoeding kunt krijgen. Je tanden zijn immers niet beschadigd ofzo.

Succes ermee!

Oh trouwens, wat is GB?

Offline Joske

• 2.829
Re:vegetarische lasagne met quorn van GB
« Reactie #17 Gepost op: 05 juli 2004, 12:34:42 »
GB is een Belgisch supermarktketen, maar de producten worden ook bij Carrefour verkocht.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Re:Vegetarische lasagne met quorn van GB
« Reactie #18 Gepost op: 05 juli 2004, 13:12:56 »
Je kunt vragen of ze dit willen uitzoeken en een klacht indienen bij de supermarkt en om enige vorm van compensatie vragen.

Een stuk bot zou goed kunnen, trouwens. Kant-en-klaar-maaltijden worden geproduceerd met behulp van machines waarin ook de maaltijden met vlees in elkaar worden gedraaid. Normaal gesproken is het dan zo dat aan het begin van de dag eerst de vegetarische maaltijden worden klaargemaakt en dan pas die met vlees. Die volgorde kan door onwil/onkunde/onvoorziene omstandigheden in de fabriek wel eens anders worden en dan heb je kans op ongewenste ingrediënten.

Offline Selly

• 30.783
Re:Vegetarische lasagne met quorn van GB
« Reactie #19 Gepost op: 05 juli 2004, 15:16:19 »
misschien kan je met zoiets ook wel bij de keuringsdienst van waren terecht, maar ja voor hetzelfde geld was het helemaal geen bot.
,,,,فلافل