Vegatopia Forum

Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #40 Gepost op: 16 oktober 2010, 02:27:14 »
Ik ben al 30 jaar vegetariër. Mijn vriend eet wel af en toe vlees en vis (maar is steeds meer vegetarisch gaan eten). Onze dochter (nu 14 jaar) heb ik van alles mee laten eten (dus ook af en toe met papa het vlees en de vis). Nu is ze op de leeftijd dat ze er zelf over na gaat denken en dingen op tv ziet, die haar nu zover hebben gebracht, dat ze geen vlees meer wil eten. Ik heb me er nooit bemoeid en heb haar bewust van alles mee laten eten in ons gezin. Ik vind het natuurlijk super dat ze die beslissing nu voor zichzelf genomen heeft om geen vlees meer te willen eten. Ik vind dat zelf wel heel belangrijk dat kinderen op een bepaalde leeftijd voor zichzelf gaan afwegen wat ze wel en niet willen doen en daarin niet klakkeloos hun ouders volgen. Maar dat geldt wat mij betreft voor alles in het leven. Ik probeer nooit een oordeel uit te spreken over iets of iemand, maar mijn kind wel veel informatie te geven en hoop dat zij daaruit zelf haar keuzes maakt en de dingen doet waar zij zich goed bij voelt.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #41 Gepost op: 18 oktober 2010, 09:34:38 »
Top!
Hoor wie klopt daar kinders???

Cupcake82

Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #42 Gepost op: 16 december 2010, 14:47:24 »
Wij hebben onze kinderen de keus gegeven, de oudste eet ondertussen met mij mee  ;D  De jongste (3 jaar)  beseft het nog niet en eet waar hij trek in heeft, soms vlees soms vegetarisch.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #43 Gepost op: 23 februari 2011, 09:00:10 »
Ook nummer 3 gaat nu langzaam over naar vegetarisme, tot groot verdriet van papa  ;D. Grappig is dat ze ongeveer net zo oud is als nummer 2 toen hij de keuze maakte (5 is een geweldige leeftijd  ;D).
En dan te bedenken dat ze nog een paar maanden geleden heeft staan kijken naar het slachten van een kip en toen 's avonds prinsesheerlijk kip heeft zitten eten...  ::)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #44 Gepost op: 23 februari 2011, 10:04:19 »
Wat leuk!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #45 Gepost op: 27 oktober 2011, 10:06:54 »
 Ik ben vegetariër mijn man en kinderen zijn flexitariër. Ze eten dus heel weinig vlees aangezien ik kook en ik kook dus vegetarisch. Voor mijn kinderen haal ik vegetarische boterhamworst en vegetarische smeerpate. Maar ik ga niet mijn kinderen verbieden dat ze geen frikadel mogen eten waar ze zo gek op zijn. Die keuze moeten ze later zelf maken. Wel zal ik als ze oud genoeg zijn films over waar hun vlees vandaan komt zodat ze het wel weten. Ik vertel ze ook dat ze vlees eten en dat van dieren gemaakt is maar verder vertel ik nog niks. Daar vindt ik ze nog te jong voor. Wel heb je een aflevering van klokhuis (Het Slachthuis). Dat heeft mijn oudste gezien zodat hij weet waar zijn vlees vandaan komt maar Mn jongste nog niet. Mijn man eet bijna geen vlees op zijn werk niet ondanks zijn collega’s en thuis eigenlijk haast ook niet.  Maar helemaal zonder vlees wilt hij toch ook niet maar als hij dan vlees eet is het wel biologisch vlees.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #46 Gepost op: 27 oktober 2011, 15:02:39 »
Je kan je kinderen ook een vegetarische frikandel of kroket voorschotelen. De vegakroketten van de biowinkel hier (die heeft Healthy Planet) vind ik erg smakelijk.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #47 Gepost op: 27 oktober 2011, 15:39:55 »
Verkoopt de AH ook bio frikandelen ik woon namelijk in een dorp en een bio-winkel zit hier jammer genoeg niet bepaald naast de deur.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #48 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:28:34 »
De AH's hier verkopen geen vegafrikandellen. Je kan natuurlijk eens in de zoveel een excursie plannen naar de grote stad en dan een aardige voorraad inslaan. De vegetarische frikandellen en kroketten van de biowinkel zijn al bevroren, dus gewoon koeltasje mee en thuis gelijk in de vriezer.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #49 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:34:35 »
Ondanks de goede tip van Koekje, vind ik wel dat het heel goed klinkt, Sedna, zoals jullie het thuis doen. :)

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #50 Gepost op: 27 oktober 2011, 21:40:11 »
Bedankt voor de tip Koekje ik ga die zeker proberen. Annemiek bedankt voor je compliment.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #51 Gepost op: 27 oktober 2011, 21:49:56 »
Je kan je kinderen ook een vegetarische frikandel of kroket voorschotelen. De vegakroketten van de biowinkel hier (die heeft Healthy Planet) vind ik erg smakelijk.

Er zijn toch helemaal geen vega-frikandellen meer? Of heeft Healthy Planet die? Ik kan het online niet vinden, ik zou graag weer vega-frikandellen kopen.
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #52 Gepost op: 27 oktober 2011, 22:22:16 »
Ik heb ze nog nooit gegeten, maar ik ben ook niet zo frikandellerig, dus ga er eigenlijk ook nooit naar op zoek. Ik zal de volgende keer eens kijken wat ze hier in het assortiment hebben.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #53 Gepost op: 28 oktober 2011, 09:07:12 »
Ik denk dat bij ons ook zo'n beetje die aanpak gevolgd gaat worden, Sedna. Heel tof dat je er op zo een positieve manier mee bezig bent  :)

Offline Edda

  • ***
  • 159
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #54 Gepost op: 28 oktober 2011, 09:58:50 »
zoals Sedna het aanpakt komt mij ook heel prettig over...mochten er hier ooit nog kinders komen denk ik dat het in dezelfde lijnen zal lopen

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #55 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:31:57 »
Je kan je kinderen ook een vegetarische frikandel of kroket voorschotelen. De vegakroketten van de biowinkel hier (die heeft Healthy Planet) vind ik erg smakelijk.

Er zijn toch helemaal geen vega-frikandellen meer? Of heeft Healthy Planet die? Ik kan het online niet vinden, ik zou graag weer vega-frikandellen kopen.

De Plus heeft vega frikandellen.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #56 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:50:02 »
Ik heb hier in A'dam geen Plus in de buurt en ben elders er nog nooit 1 tegengekomen. Waar zitten die en welk merk zijn de vegafrikandellen?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #57 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:25:40 »
Ik heb hier in A'dam geen Plus in de buurt en ben elders er nog nooit 1 tegengekomen. Waar zitten die en welk merk zijn de vegafrikandellen?

http://www.vivera.com/product/vega/vivera-frikandel/

Misschien ook bij andere supermarkten (Deen en Coop, maar die heb ik weer niet hier in de buurt). Als je op de Plus site kijkt, dan kun je zo zien waar die overal zit. In Amsterdam ook enkele.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #58 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:50:26 »
Er zitten twee Plussen in Noord, dat is voor mij niet in de buurt. Volgens mij verkopen ze Vivera wel bij de Jumbo (in BoZ) en mogelijk ook bij de Vomar (zit wel in de buurt).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Kiwi

Re:Jij vegetariër, je partner niet. Hoe voed je je kind op?
« Reactie #59 Gepost op: 30 oktober 2011, 16:16:43 »
Je kan je kinderen ook een vegetarische frikandel of kroket voorschotelen. De vegakroketten van de biowinkel hier (die heeft Healthy Planet) vind ik erg smakelijk.

Er zijn toch helemaal geen vega-frikandellen meer? Of heeft Healthy Planet die? Ik kan het online niet vinden, ik zou graag weer vega-frikandellen kopen.

De Plus heeft vega frikandellen.

De Jumbo ook. En volgens mij is het policy van Jumbo dat ze alles voor je bestellen als je er om vraagt, zelfs als ze het in een bepaald filiaal niet vast in het assortiment hebben.