Vegatopia Forum

Vegetariër (m/v)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Harry

Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #40 Gepost op: 12 januari 2007, 16:26:57 »
Dank Hizikigrrrl.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2007, 17:08:37 »
Hier http://www.realage.com

Ha, ik had je die site pas nog aan willen raden, vond het wel iets voor jou, maar je had 'm ook al gevonden (waar ik eigenlijk ook al vanuit was gegaan).
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #42 Gepost op: 12 januari 2007, 20:21:50 »
Hier http://www.realage.com

Ha, ik had je die site pas nog aan willen raden, vond het wel iets voor jou, maar je had 'm ook al gevonden (waar ik eigenlijk ook al vanuit was gegaan).

Ik ben er al een tijdje lid van, ook de dagelijkse tips zijn handig.
Heb je dr. Oz wel eens met zijn ingewanden bij Oprah gezien? Leuk joh!

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #43 Gepost op: 12 januari 2007, 20:50:13 »
Ik kan idd de meeste vegamannen niet echt stoer noemen en van de week vertrouwde een forumlid me nog toe dat ze ook niet zo enthousiast was over vegamannen...

Wat versta je dan onder 'stoer'. Dat ze losse handjes hebben ofzo?
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #44 Gepost op: 12 januari 2007, 21:09:11 »
Ik kan idd de meeste vegamannen niet echt stoer noemen en van de week vertrouwde een forumlid me nog toe dat ze ook niet zo enthousiast was over vegamannen...

Wat versta je dan onder 'stoer'. Dat ze losse handjes hebben ofzo?

Ja, ik ben dol op meppende mannen...

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #45 Gepost op: 12 januari 2007, 21:55:27 »
Ik kan idd de meeste vegamannen niet echt stoer noemen en van de week vertrouwde een forumlid me nog toe dat ze ook niet zo enthousiast was over vegamannen...

Zie hier de tragiek van de mannelijke vegetariër: hij bevindt zich in de potentieel benijdenswaardige positie dat er gelijkgestemde vrouwen in overvloed zijn. Maar ach hemel ende wee: hoe vegetariërder hij is, hoe minder ze hem zien staan. Daarom de stelling van de dag: de kans voor een man om aan de vrouw te geraken, is rechtevenredig groot aan de hoeveelheid vlees en zuivelproducten die hij consumeert.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #46 Gepost op: 12 januari 2007, 22:08:22 »
Wat versta je dan onder 'stoer'. Dat ze losse handjes hebben ofzo?

Ja, ik ben dol op meppende mannen...
Nog iets dat we dan gemeen hebben. ;D

Die ingewanden van dr. Oz zijn inderdaad cool. Heb je die testen op die website al eens gedaan? En ik kreeg die dagelijkse tips eerst in mijn hotmail, maar omdat ik die niet elke dag check heb ik mijn emailadres veranderd in mijn gmail, en nu krijg ik ze niet elke dag meer. :-\

Ik heb zijn boek trouwens ook. :bloos:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #47 Gepost op: 12 januari 2007, 22:17:11 »
Wat versta je dan onder 'stoer'. Dat ze losse handjes hebben ofzo?

Ja, ik ben dol op meppende mannen...
Nog iets dat we dan gemeen hebben. ;D


Heb jij ook altijd je handtasje paraat in geval van?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #48 Gepost op: 12 januari 2007, 22:18:25 »

Die ingewanden van dr. Oz zijn inderdaad cool. Heb je die testen op die website al eens gedaan? En ik kreeg die dagelijkse tips eerst in mijn hotmail, maar omdat ik die niet elke dag check heb ik mijn emailadres veranderd in mijn gmail, en nu krijg ik ze niet elke dag meer. :-\

Ik heb zijn boek trouwens ook. :bloos:

Die testen heb ik wel eens gedaan, was geloof ik niet helemaal positief ::)
Welke heb je en wat vind je ervan??
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2007, 22:19:16 door Hizikigrrrl »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #49 Gepost op: 12 januari 2007, 22:20:53 »
Daarom de stelling van de dag: de kans voor een man om aan de vrouw te geraken, is rechtevenredig groot aan de hoeveelheid vlees en zuivelproducten die hij consumeert.


Nou, dat is ook weer niet waar wat mij betreft, want ik vind het wel heel belangrijk dat iemand vega is of vega kan worden. Een echte carnivoor die al kwijlt bij het zien van een koe vinnik helemaal niks.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2007, 22:23:06 door Hizikigrrrl »

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #50 Gepost op: 12 januari 2007, 22:24:21 »
Daarom de stelling van de dag: de kans voor een man om aan de vrouw te geraken, is rechtevenredig groot aan de hoeveelheid vlees en zuivelproducten die hij consumeert.

Ik weet niet in hoeverre dat geldt eigenlijk... De 'softe' mannen (of eigenlijk jongens) die ik ken zijn verstokte vleeseters (dat is natuurlijk een omgekeerde redenatie, maar ik wilde het toch even kwijt) en de vega's die ik ken zijn niet noemenswaardig 'softer' dan zij (en ook allemaal 'bezet') Daar komt bij dat ikzelf vrij 'agressief' ben (maar niet naar dieren en kinderen toe) waardoor ikzelf niet het idee heb dat vega's softer zijn. Het lijkt me interessant om ook te kijken of vega vrouwen 'softer' zijn...

« Laatst bewerkt op: 12 januari 2007, 22:25:45 door Daphne (zoekt diploma) »
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #51 Gepost op: 12 januari 2007, 22:41:41 »
Die testen heb ik wel eens gedaan, was geloof ik niet helemaal positief ::)
Ik sportte te veel. :o (Ok, er kwam eigenlijk uit dat ik te veel calorieën verbrandde op een dag door mijn sport-achtige activiteiten. En misschien hebben ze daar ook wel enigszins gelijk in want de hoeveelheid eten die op een dag naar binnen gaat is ook niet gering en ik word -helaas- niet met de dag magerder. En ja, ik mocht alleen nog maar in grotere auto's zitten. ::) )

Citaat
Welke heb je en wat vind je ervan??

'You. The Owner's Manual' (voor 10 pond inclusief p&p te koop op www.bookdepository.co.uk if you're interested). Heb helaas nog niet héél veel tijd gehad om er in te lezen. Het is een beetje op die popi-jopi-manier zoals hij ook bij Oprah praat geschreven en met dezelfde soort 'striptekeningetjes' geïllustreerd als de plaatjes die hij laat zien bij Oprah, maar het is wel echt een interessant boek. Dik boek ook (hoewel ook wel redelijk grote letters, maar toch meer dan 400 pagina's). Achterin staat een aantal recepten, grotendeels vegetarisch en zelfs veganistisch.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #52 Gepost op: 13 januari 2007, 00:34:47 »

'You. The Owner's Manual' (voor 10 pond inclusief p&p te koop op www.bookdepository.co.uk if you're interested).

Geen verzendkosten?! Is er een addertje?

Harry

Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #53 Gepost op: 13 januari 2007, 00:38:07 »
Daarom de stelling van de dag: de kans voor een man om aan de vrouw te geraken, is rechtevenredig groot aan de hoeveelheid vlees en zuivelproducten die hij consumeert.
En omgekeerd evenredig aan de hoeveelheid zuivel en vlees die hij produceert.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #54 Gepost op: 13 januari 2007, 08:12:39 »

'You. The Owner's Manual' (voor 10 pond inclusief p&p te koop op www.bookdepository.co.uk if you're interested).

Geen verzendkosten?! Is er een addertje?

Nee. Ik heb er pas een boek besteld, het kostte echt alleen het bedrag dat daar stond, en ik had 'm behoorlijk snel in huis (en daar zaten dan de feestdagen zelfs nog tussen). Ook heb ik er ooit via Amazon (het is een van used&new-handelaren) een boek besteld en dat was binnen een drie of vier dagen in huis (geen feestdagen).

Het addertje is misschien dat de boeken krap 2 pond duurder zijn dan als je via Amazon bij hen bestelt, maar daar betaal je 3,98 p&p dus ben je weer duurder uit.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #55 Gepost op: 13 januari 2007, 14:01:39 »
Uit onderzoek zou zijn gebleken dat mensen die zich agressief voelen naar vlees grijpen, ...
Ik heb vaak horen zeggen dat men agressief wordt door het eten van vlees. Zoals bijv. in o.a. dit artikel.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #56 Gepost op: 14 januari 2007, 21:54:58 »
Ik ben benieuwd of er een verband is tussen hoge testosteron- en cortisolwaardes en de behoefte om vlees te eten.
Dat zal vast wel. Kijk om je heen: het zijn immers altijd de softies met een chronische testosteron-insufficiëntie die vegetariër worden?
Beïnvloed door recente reclame spotjes van een biermerk of fastfoodketen?

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #57 Gepost op: 14 januari 2007, 21:57:38 »
Ik kan idd de meeste vegamannen niet echt stoer noemen en van de week vertrouwde een forumlid me nog toe dat ze ook niet zo enthousiast was over vegamannen...
Baseer je dat louter op forum berichten?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #58 Gepost op: 14 januari 2007, 22:18:46 »
Ik kan idd de meeste vegamannen niet echt stoer noemen en van de week vertrouwde een forumlid me nog toe dat ze ook niet zo enthousiast was over vegamannen...
Baseer je dat louter op forum berichten?

Nee, wel vooral op internettende vegetariers.

Aiko

Re:Vegetariër (m/v)
« Reactie #59 Gepost op: 14 januari 2007, 22:43:10 »
Ik kan idd de meeste vegamannen niet echt stoer noemen en van de week vertrouwde een forumlid me nog toe dat ze ook niet zo enthousiast was over vegamannen...
Baseer je dat louter op forum berichten?

Nee, wel vooral op internettende vegetariers.

Dat behoeft uitleg.
En lering voor de niet-stoere vegamannen hier.

En wie was de betreffende forumlid?