Hey hey,
Ik ben hier nieuw , eens kijken of het wat is.
Ik ben een meisje van 16 jaar en ik houd heel erg van dieren. Dat is de voornaamste reden dat ik geen vlees eet. Alleen nu heb ik op internet zo net nogal schokkende beelden gezien en verhalen gelezen..Dat ik niet weet , wat ik nu moet..
Ik heb leren laarzen maar ik had er toen nooit bij gedacht dat die dieren zoveel pijn hadden geleden..Nu voel ik me kei schuldig van die dure laarzen en wil ik ze liever niet meer dragen, iig niet meer kopen!!
Maar dan gaat mijn moeder weer zeuren dat het zonde is..
En ik wil ook geen eieren eten of melk drinken..
Maar als veganist leven lijkt mij zo moeilijk, want je moet overal zo goed op letten lijkt mij. In elk product kan wel weer iets van dierlijke afkomst in zitten...
gelatine is niet zo'n probleem, ik eet nooit snoep.
maar smeerkaas 20+, heel af en toe ( 1 keer in de 2 maanden ofzo) een gekookt ei..Maar dat kan ik nog best weg laten lijkt mij. Maar met kleding, als je dan een heel leuk truitje ziet en dat mag dan niet omdat het wol is enzo..ik zou me schuldig voelen als ik het dan toch koop.
Ghuhhh ik weet echt niet wat ik nou wil...ik weet dat je zelf moet bepalen hoe strikt je bent maar ik wil echt zo veel mogelijk vermijden wat ik kan vermijden..ik kan best zonder eieren en half volle melk bijvoorbeeld, maar ik drink altijd 's ochtends magere yoghurt zonder suiker van De albert Heijn en in yoghurt zit ook weer iets van dieren
echt overal wel
dat lijkt mij zo lastig.. ook met andere mensen..ik heb een eetstoornis
en ik zit in een kliniek daarvoor, ik heb een vegetarisch menu, maar soms krijg je wel gepocheerde eieren..als ik dat nu zou krijgen, wil ik het liever niet ,maar zij denken dan vast dat het eetgestoord is .. maar ik heb beelden gezien en ik wil het gewoon echt niet !!
pffu wat lastig..
sorry misschien een beetje onnozel prikje dit