Vegatopia Forum

Amalgaanvullingen gevaarlijk?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Vitamine D2 (ergocalciferol)
« Reactie #20 Gepost op: 01 januari 2007, 15:48:22 »
Nou, ik ben niet 100% leek, omdat ik scheikunde studeer. Ik neem aan dat amalgaam maar voor een heel klein deel uit kwik bestaat, aangezien het een vloeibaar metaal is (wat ontzettend uniek is!) en een hoge dampspanning heeft.
Amalgaam bevat kwik (50%), zink (1%), zilver(13%), koper (3%) en tin (?%).
Kwikbelasting is een understatement; in werkelijkheid is iedereen met amalgaamvullingen vergiftigd door kwik, zilver, koper, tin en zink. Het is een fysisch proces van verdamping van kwik,
corrosie van kwik, zilver, koper, tin en zink en slijtage van kwik, zilver, koper, tin en zink.
Alle vijf metalen horen niet in het lichaam thuis behalve sporen koper en zink.
meer info hier
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vitamine D2 (ergocalciferol)
« Reactie #21 Gepost op: 01 januari 2007, 16:06:24 »
Amalgaam bevat kwik (50%)
:o Dan zijn amalgaamvullingen dus vrij beweeglijk...


Citaat
Alle vijf metalen horen niet in het lichaam thuis behalve sporen koper en zink.

Ja, maar dat zijn dan de ionvormen hè. In amalgaam zitten de metalen en die zouden dus eerst ionen moeten worden. Ik weet niet of dit in ons lichaam gebeurt.

Wat een drukke website trouwens...
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Vitamine D2 (ergocalciferol)
« Reactie #22 Gepost op: 01 januari 2007, 16:18:52 »
Ja, maar dat zijn dan de ionvormen hè. In amalgaam zitten de metalen en die zouden dus eerst ionen moeten worden. Ik weet niet of dit in ons lichaam gebeurt.
Ja, dat gebeurt.  Hier meer, op een iets rustigere site.


You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vitamine D2 (ergocalciferol)
« Reactie #23 Gepost op: 01 januari 2007, 17:08:33 »
Ja, dat gebeurt.  Hier meer, op een iets rustigere site.

Hm, dan zouden die vullingen toch wel gevaarlijk kunnen zijn...misschien toch wel verstandig om nieuwe vullingen te nemen als het een kleine moeite is.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Amalgaanvullingen gevaarlijk?
« Reactie #24 Gepost op: 17 januari 2007, 14:11:38 »
Ik ben overigens vorige week begonnen om al mijn elf amalgaam vullingen te laten vervangen, omdat kwik ook MS kan veroorzaken...nog negen te gaan  :-\
En ik heb weer twee esthetisch mooie witte rijtjes ;D
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Re:Amalgaanvullingen gevaarlijk?
« Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2007, 14:19:59 »
Ik ben ervan overtuigd dat als amalgaamvullingen vandaag zouden worden uitgevonden, ze geen schijn van kans hadden te worden toegelaten.
Ik heb een jaar of wat geleden ook alle amalgaamvullingen laten vervangen, meest door kronen. Ik heb geen gegevens meer bij de hand, maar een belangrijke motivatie was de snelheid waarmee de hoeveelheid kwik uit één (verse) vulling lekt. En aangezien mijn gebit meer uit vulling dan uit tandbeen bestaat...
Overigens is het gelukt om alles binnen hetzelfde belastingjaar af te doen, en heeft daardoor een forse aftrekpost opgeleverd. (Ik weet niet of dat met de nieuwe zorgregels enzo nog steeds zo gunstig uitpakt.)
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2007, 14:20:39 door M@ñboob [willens&wetens] »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Geerten

Re:Amalgaanvullingen gevaarlijk?
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2007, 09:26:44 »
In amalgaanvullingen zit kwik. Weet je dat na jaren vage gezondheidsklachten, van de ene dokter na de andere, en van leer er maar mee leven, mijn broer erachter kwam dat hij kwikallergie heeft (via een homeopatische arts)? Zijn lichaam reageerde op dat hele kleine beetje kwik, alsof hij een zware kwikvergiftiging had.
Wat ik me afvraag, hoeveel mensen meer lopen hier mee rond, zonder ooit de link tussen de vulling en de klachten te leggen????