Vegatopia Forum

Zij probeert het GI-dieet

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2007, 12:57:19 »
Geerten heeft me wel handige links gepb'd. Toch heb ik gisteravond voor het eerst "gezondigd". Want zo mag je dat restje chips dat er nog lag maar nog niet opgegeten was door iemand anders wel noemen. Het voordeel is dat het nu op is. ;)

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2007, 16:14:09 »
Overigens kreeg ik onlangs een exemplaar van het bekende International Journal of Obesity, met daarin een analyse van de wetenschappelijke status van GI-dieten. Die blijkt nogal dun te zijn, al zijn er aanwijzingen dat het inderdaad wel eens zou kunnen werken. Hebben?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2007, 16:57:08 »
Graag, die kan ik niet via online uni-abonnement downloaden. Stond er naast afvallen ook iets in over ziektes of darmklachten ofzo?


Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2007, 17:06:47 »
Overigens kreeg ik onlangs een exemplaar van het bekende International Journal of Obesity, met daarin een analyse van de wetenschappelijke status van GI-dieten. Die blijkt nogal dun te zijn, al zijn er aanwijzingen dat het inderdaad wel eens zou kunnen werken. Hebben?

Welk nummer was dat?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #24 Gepost op: 10 januari 2007, 17:28:05 »
Vol 30, supp 3.
De hele boel staat hier online. Ik kan alles bestanden downloaden en openen, maar ik zit hier ook op een universiteitscomputer.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #25 Gepost op: 10 januari 2007, 17:32:35 »
Ja, wij hebben daar dus geen abonnement op. Gelukkig zal ik ook niet zo heel vaak iets uit dat journal willen hebben voor mijn werk. :) Off topic: kopieren mensen met toegang tot zo'n netwerk nog wel iets? Zelfs al laat ik het opsturen met IBL, krijg ik nog een PDF.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2007, 17:33:44 door ellen »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #26 Gepost op: 10 januari 2007, 17:35:51 »
Vol 30, supp 3.
De hele boel staat hier online. Ik kan alles bestanden downloaden en openen, maar ik zit hier ook op een universiteitscomputer.

Dank. :)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Geerten

Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #27 Gepost op: 10 januari 2007, 20:48:56 »
Wel of geen wetenschappelijk bewijs ... bij mij werkt het en dat is voor mij bewijs genoeg.
Oh, en Ellen, een keer chips eten na een maaltijd met lage GI maakt niet uit. Die maaltijd heeft een lage GI effect tot en met de volgende maaltijd  ;). (Alhoewel wordt geadviseerd dat maar af en toe toe te passen.)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2007, 09:33:05 »
Dat is goed nieuws! Van Geerten mag ik koffie en chips :P

Het bleek wel dat ik de volgende dag het minst woog van wat ik de hele weeg gewogen heb... maar het schommelt nog zo dat ik daar niet echt waarde aan kan hechten. Feit is dat ik me er wel heel lekker bij voel en echt weinig trek heb en lang vol zit nadat ik heb gegeten.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2007, 09:41:22 door ellen »

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #29 Gepost op: 11 januari 2007, 10:00:46 »
Dat is goed nieuws! Van Geerten mag ik koffie en chips :P

Het bleek wel dat ik de volgende dag het minst woog van wat ik de hele weeg gewogen heb... maar het schommelt nog zo dat ik daar niet echt waarde aan kan hechten. Feit is dat ik me er wel heel lekker bij voel en echt weinig trek heb en lang vol zit nadat ik heb gegeten.


toch merken diabetici wel het effect van koffie
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #30 Gepost op: 11 januari 2007, 10:04:40 »
O dat zal best. Maar het komt mij niet slecht uit dat ik 's ochtends wat opgepept word. Dat is ook het enige moment dat ik het drink, dus ik drink maximaal drie koppen per dag.
Wat Geerten vooral tegen me zei in een bericht, was dat je ook niet te streng voor jezelf moet zijn en het moet doen waar je kan, en dat hij bijv. wel koffie dronk.  Daar kan ik me wel in vinden.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2007, 10:11:14 door ellen »

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #31 Gepost op: 11 januari 2007, 11:44:33 »
Drie koppen? Dat is voor mij al veel...
Als je het alleen maar doet om af te vallen, maakt het natuurlijk niet zo veel uit; maar toen ik een tijd lang dieet volgde voor hypoglycemie merkte ik wel, dat een beetje zondigen veel effect had. En het klinkt alsof het doel van jouw dieet ook is om schommelingen van de suikerspiegel te voorkomen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2007, 11:48:10 »
Ja, dat is ook zo, officieel "mag" het ook niet. Maar ja, dan denk ik: "Er mag wel meer niet".Ik drink al vanaf mijn vierde koffie. En daarmee wil ik nu echt niet stoppen. Ik drink het natuurlijk wel zonder suiker.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2007, 11:53:11 door ellen »

Geerten

Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #33 Gepost op: 11 januari 2007, 13:29:32 »
Het is natuurlijk welk doel je je stelt! Ik volg de GI richtlijnen zoveel ik kan, en verlies meer dan een kilo per maand op dit moment. Daar ben ik heel tevreden mee.

p.s. ikke ben een zij  ;)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #34 Gepost op: 11 januari 2007, 13:32:55 »

p.s. ikke ben een zij  ;)

Echt? Stom van mij dat ik je meteen in het mannenhokje stopte. Kwam door Geerten... dacht dat daar een man achter zou zitten.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2007, 13:34:29 door ellen »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #35 Gepost op: 11 januari 2007, 18:29:33 »
Dat is goed nieuws! Van Geerten mag ik koffie en chips :P

Het bleek wel dat ik de volgende dag het minst woog van wat ik de hele weeg gewogen heb... maar het schommelt nog zo dat ik daar niet echt waarde aan kan hechten. Feit is dat ik me er wel heel lekker bij voel en echt weinig trek heb en lang vol zit nadat ik heb gegeten.


toch merken diabetici wel het effect van koffie

Ik heb snel last van een te lage bloedsuiker en als ik koffie drink, moet ik er ook iets van eiwitten bij eten, heb ik gemerkt, anders ga ik me echt ellendig voelen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #36 Gepost op: 11 januari 2007, 19:04:29 »
Dat is goed nieuws! Van Geerten mag ik koffie en chips :P

Het bleek wel dat ik de volgende dag het minst woog van wat ik de hele weeg gewogen heb... maar het schommelt nog zo dat ik daar niet echt waarde aan kan hechten. Feit is dat ik me er wel heel lekker bij voel en echt weinig trek heb en lang vol zit nadat ik heb gegeten.


toch merken diabetici wel het effect van koffie

Ik heb snel last van een te lage bloedsuiker en als ik koffie drink, moet ik er ook iets van eiwitten bij eten, heb ik gemerkt, anders ga ik me echt ellendig voelen.

Ik vond koffie 'los' niet heel lekker, ik neem er dus altijd iets bij. Ik weet niet hoe het zonder is.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #37 Gepost op: 11 januari 2007, 19:33:19 »
Ik heb snel last van een te lage bloedsuiker en als ik koffie drink, moet ik er ook iets van eiwitten bij eten, heb ik gemerkt, anders ga ik me echt ellendig voelen.
De enige koffie die ik ooit gedronken heb zijn frappuchino's van de Starbucks. Binnen een half uur daarna moet ik echt iets eten omdat ik anders het gevoel heb dat ik van mijn stokje ga en mijn maag compleet 'hol' voelt. Is dat hetzelfde wat jij bedoelt?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #38 Gepost op: 11 januari 2007, 19:34:16 »
O dat zal best. Maar het komt mij niet slecht uit dat ik 's ochtends wat opgepept word.
Maar is juist het idee van low GI niet dat je dus niet zo'n kortstondige 'oppepping' hebt?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #39 Gepost op: 11 januari 2007, 20:02:02 »
Ik heb snel last van een te lage bloedsuiker en als ik koffie drink, moet ik er ook iets van eiwitten bij eten, heb ik gemerkt, anders ga ik me echt ellendig voelen.
De enige koffie die ik ooit gedronken heb zijn frappuchino's van de Starbucks. Binnen een half uur daarna moet ik echt iets eten omdat ik anders het gevoel heb dat ik van mijn stokje ga en mijn maag compleet 'hol' voelt. Is dat hetzelfde wat jij bedoelt?

Zoiets, en trillerig, gapen en moe.