Vegatopia Forum

Zij probeert het GI-dieet

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #160 Gepost op: 14 april 2009, 10:25:24 »
Kiwi, dat klinkt wel als erg weinig eten voor een hele dag! Je komt volgens mij niet aan de 1500 calorieen (en de benodigde voedingsstoffen) die je minimaal nodig hebt per dag (en liever nog 2000).Volgens mij is het toch zo dat als je de juiste dingen eet, je niet zo hoeft te beknibbelen op hoeveelheden?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Kiwi

Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #161 Gepost op: 14 april 2009, 11:10:13 »
Klopt, het was ook erg weinig. Maar ik had verder ook geen trek (jaaaa, wel in chocolade natuurlijk :P), dus ik vond het wel goed zo. Het is nu gewoon een rotweek, dus ik eet ook anders dan normaal . Ik ben nogal een emotie-eter; normaal zou ik me juist volgepropt hebben na een overlijden (ik ben niet voor niets veertig kilo :-[ binnen een jaar tijd aangekomen toen mijn vader is overleden), dus ik ben eigenlijk wel blij dat ik nu de andere kant opsla.

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #162 Gepost op: 14 april 2009, 17:11:25 »
+40 is ook wel het andere uiterste ja... Kan me voorstellen dat je helemaal uit evenwicht bent en nu ook weinig trek hebt. Maar wel een beetje goed voor jezelf zorgen, juist in een rottijd, niet alleen je hoofd heeft het moeilijk, verdriet vreet ook energie en vraagt veel van je lichaam. Neem je wel multi-vit met mineralen als je even niet zo veel kunt eten, zodat je daar in ieder geval genoeg van binnenkrijgt?  :pil:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #163 Gepost op: 17 april 2009, 16:10:53 »
Sterkte Kiwi....  :-\ Ik ben het wel eens met Sam: juist als een periode moeilijk is en je weinig trek hebt, besteed dan juist even iets meer aandacht aan je eetpatroon. Koop lekkere, gezonde dingentjes voor jezelf ;) Wel goed natuurlijk dat je juist nu niet doorslaat in het overeten, maar het andere uiterste is ook zeker niet gelukkig makend!

Ik heb mezelf vanmorgen gewogen: -2,3 kg :D :D
Da's best een hoop he? In 2 weken tijd en voornamelijk door niet meer te snoepen.
Nu volhouden en doorgaan. Er moet nog 10x zoveel af, dus.... ;D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #164 Gepost op: 17 april 2009, 20:37:27 »
Ik heb mezelf vanmorgen gewogen: -2,3 kg :D :D
Da's best een hoop he? In 2 weken tijd en voornamelijk door niet meer te snoepen.
Nu volhouden en doorgaan. Er moet nog 10x zoveel af, dus.... ;D

Netjes! Nu inderdaad volhouden, maar je kan het dus, dus dat komt goed :)

Wat ik wel heel goed van je vindt is dat je niet elke dag op de weegschaal staat.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #165 Gepost op: 24 april 2009, 13:56:39 »
Dat kan, en is een idee inderdaad.

Ik wil de Tunturi e80 (vanwege de geile gadgets). Ik kan 'm kopen voor 999,- incl. bezorging, of huren voor 55 euro per maand en 25 euro bezorgkosten, maar wel met koopoptie (dan zou ik 1124,- betalen).  Voordeel van huren is natuurlijk dat als ik 'm niet blijk te gebruiken, ik alleen de huurprijs kwijt bent. Nadeel is dat als ik 'm wel blijk te gebruiken, ik te veel betaal. Dilemma, dilemma. Zou zo'n ding makkelijk voor zeg 850 euro tweedehands te verkopen zijn?

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #166 Gepost op: 24 april 2009, 21:06:23 »
Pffff, ik heb net een KichenAid gekocht en vond dat al eigenlijk belachelijk veel geld.....
Maar zo'n fiets...niet doen joh. Het fietsseizoen is in volle gang, ga lekker naar buiten toe. Als je 'm koopt staat ie vast over een jaar op zolder weg te kwijnen...zonde. ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #167 Gepost op: 25 april 2009, 07:20:58 »
Zou zo'n ding makkelijk voor zeg 850 euro tweedehands te verkopen zijn?
Heb je al gekeken op marktplaats wat de vraagprijzen zijn? Ik weet van bijvoorbeeld sommige roeimachines dat je die nog wel voor een aardig prijsje weg kunt doen omdat ze in bepaalde kringen erg gewild zijn, maar van zoiets weet ik het niet. Aan de andere kant, als je het geld kunt missen, waarom probeer je het dan niet?
Als je huurt, heb je elke maand de stok achter de deur dat het toch geld kost, dus dat je hem maar moet gebruiken. Als je koopt, is het geld afgeschreven, gebruik je hem een paar maanden, de rest van de zomer ga je lekker naar buiten, en gebruik je hem als wasrek, en vanaf de winter staat hij verstoft in de weg. Denk ik. Ik ken je niet, maar vermoed dat dit meestal de praktijk is met dit soort apparaten.....
Succes met beslissen.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #168 Gepost op: 25 april 2009, 09:31:39 »
Heb je al gekeken op marktplaats wat de vraagprijzen zijn?

Ja, 999, 1049 en 1599, maar tweedehands advertenties heb ik nergens kunnen vinden.

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #169 Gepost op: 25 april 2009, 23:31:20 »
Het nadeel van een hometrainer is dat het heel erg eenzijdig bewegen is, ik zou (als ik ooit zoveel geld uit zou geven voor een apparaat) kiezen voor een multifunctioneel apparaat waarmee je al je spieren traint en niet alleen je benen. Een crosstrainer of roeimachine zijn al veelzijdiger maar er zijn ook apparaten die nog meer functies hebben. Zeker als je niet weet of je het wat vindt zou ik het nooit zomaar kopen.
* Sam heeft een lateral tigh stepper plus elastieken van 4 tientjes, en die doet het verdomde goed voor benen, billen, armen en borstspieren.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #170 Gepost op: 25 april 2009, 23:52:04 »
Maar steppen of roeien is niet leuk, en als het niet leuk is ga ik het niet doen. Zulke apparaten zijn dus niet geschikt voor mij.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #171 Gepost op: 26 april 2009, 08:09:39 »
Fietsen op een hometrainer is ook niet leuk hoor. Ik hou van fietsen en spinnen maar dan dus wel op een spinning fiets. Dan kun je meer doen dan alleen maar harder of zachter. Buiten fietsen is ook leuk, maar ik zit nooit op een hometrainer.

Roeien is wel leuker, dat doe ik nog wel eens op de sportschool. Kom ik daar toch weer bij want ik vind het echt veel geld voor fiets waar je niks mee kunt. Voor dat geld kan je naar een luxe sportschool (ok, misschien in Amsterdam niet ;)) of een aardige mountainbike of racefiets aanschaffen. Of meerdere dingen doen ;) Want Sam heeft een goed punt, een apparaat of sport waarbij je meer spieren traint is veel beter. Lichaamsbeweging is goed voor afvallen, maar het kost heeeel wat beweging op zo'n fiets om maar iets af te vallen.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2009, 08:24:24 door LL de Ling »

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #172 Gepost op: 26 april 2009, 13:24:16 »
Dat kan, en is een idee inderdaad.

Ik wil de Tunturi e80 (vanwege de geile gadgets). Ik kan 'm kopen voor 999,- incl. bezorging, of huren voor 55 euro per maand en 25 euro bezorgkosten, maar wel met koopoptie (dan zou ik 1124,- betalen).  Voordeel van huren is natuurlijk dat als ik 'm niet blijk te gebruiken, ik alleen de huurprijs kwijt bent. Nadeel is dat als ik 'm wel blijk te gebruiken, ik te veel betaal. Dilemma, dilemma. Zou zo'n ding makkelijk voor zeg 850 euro tweedehands te verkopen zijn?

ik denk voor 55 euro heb je een goed sportschool abbonement en dat is veel leuker  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #173 Gepost op: 26 april 2009, 13:26:56 »

ik denk voor 55 euro heb je een goed sportschool abbonement en dat is veel leuker  ;)

Maar naar nog geen 2 jaar ben je dan 1000 euro kwijt en heb je nog geen fiets die je weer evt. kan verkopen...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #174 Gepost op: 26 april 2009, 17:59:54 »
ik denk voor 55 euro heb je een goed sportschool abbonement en dat is veel leuker  ;)

Da's nou echt weggegooid geld! Kan je ook gaan joggen of fietsen of wandelen en da's dan nog gratis ook.

Kiwi

Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #175 Gepost op: 26 april 2009, 18:45:41 »
Maar dat doe je dus niet, en misschien als je er elke maand dik voor moet betalen wel. ;)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #176 Gepost op: 26 april 2009, 18:56:49 »
Als je op een sportschool kon sporten misschien wel.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #177 Gepost op: 26 april 2009, 18:58:14 »
Wat is sporten?
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #178 Gepost op: 26 april 2009, 19:05:47 »
Nu op Nederland 1 te zien! Of kijk hier.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Zij probeert het GI-dieet
« Reactie #179 Gepost op: 26 april 2009, 19:07:00 »
Waarom voetbal je dan niet?
Supercalifragilisticexpialidocious!