Vegatopia Forum

Dulse

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goiia

Dulse
« Gepost op: 19 december 2006, 09:52:14 »
Hallo allemaal!,

ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een ijzertekort heb, en aangezien ik niet zo van de pillen ben, moet ik mijn voeding dus aanpassen.

Nu zag ik dat dulse (zeewier) 44 mg ijzer bevat (t/o 7,5 in appelstroop) per 100 gr.
Heeft iemand nog lekkere recepten met dit spul?


Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dulse
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2006, 10:38:08 »
Waar kun je dat spul krijgen dan? En is het lekker? Ik zou toch eerder voor de pillen kiezen denk ik...
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

goiia

Re:Dulse
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2006, 10:56:22 »
bij de natuurwinkel o.a.
ik weet niet of het lekker is. andere zeewier zoals nori vindt ik best lekker.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dulse
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2006, 16:24:24 »
De ijzer-draad:
http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=32;action=display;threadid=8266

Hierin vind je nog meer tips over voedingsmiddelen die veel ijzer bevatten, zoals tomatenpuree en chocoladevlokken.
Heel makkelijk is Roosvicee Ferro. 1 Eetlepel dagelijks zorgt als voor genoeg ijzer voor een dag. Te vinden in de supermarkt.

Ik zou het niet alleen op dulse aan laten komen, want als je dat dagelijks moet eten, lijkt het me dat het al snel je ... uit komt.


In de biowinkel verkochten/verkopen ze een erg lekkere zeewierspread. Er zat ook dulse in, en uitjes en azijn en olie. Misschien kun je daarvoor een recept vinden op inet?

goiia

Re:Dulse
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2006, 23:09:25 »
dankje!

chocoladevlokken... dat klinkt inderdaad verleidelijker dan zeewier.

Ik neem momenteel ook multivitamine met ijzer, maar op den duur wil ik het toch allemaal uit natuurlijke voeding kunnen halen (en tja roosvicee hoort daar niet echt bij, chocovlokken helaas ook niet....)