Vegatopia Forum

Eten mee op skireis

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Eten mee op skireis
« Gepost op: 05 december 2006, 09:51:42 »
We gaan in februari met de bus op skiverlof en logeren in een appartement in een klein dorpje met 1 winkeltje. Nu ben ik al aan het brainstormen hoe we zo snel en gemakkelijk kunnen eten daar. Er is ook 1 pizzeria in het dorp, daar kunnen we wel es naartoe, maar niet iedere dag. We mogen 20 kg per persoon bagage mee, en zijn met 4. Wat kan ik meenemen van hier dat niet te zwaar is, en simpel te bereiden? Ik dacht al aan kant-en-klare lasagne (is vacuum) en aan pesto en pasta, en enkele bakjes quorn, een pot spaghettisaus... Nog tips?

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten mee op skireis
« Reactie #1 Gepost op: 05 december 2006, 16:01:04 »
Ik zou geen potten spaghettisaus meenemen. Blikken tomatenstukjes zijn wel in elk dorp te koop. Ik zou lekker pasta-kruiden mee nemen en zelf de saus maken. In de natuurwinkel zijn ook pakjes mix voor vega-burgers te koop. Water erbij, burgers van maken en bakken. Weegt ook bijna niks.
Tartex paté kuipjes zijn ook handig. Pakjes oplossoep (ook in de natuurwinkels)
Suc6 en veel plezier!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten mee op skireis
« Reactie #2 Gepost op: 05 december 2006, 16:10:35 »

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Eten mee op skireis
« Reactie #3 Gepost op: 05 december 2006, 17:07:26 »
Wat kan ik meenemen van hier dat niet te zwaar is, en simpel te bereiden? Ik dacht al aan kant-en-klare lasagne (is vacuum) en aan pesto en pasta, en enkele bakjes quorn, een pot spaghettisaus... Nog tips?

Dat is er ook een beetje van afhankelijk hoe lang je gaat en of in dat winkeltje echt helemaal niks is of wel. Het lijkt me echt helemaal niks om zo met eten te moeten gaan slepen, en nog minder feestelijk om kant en klare lasagna te moeten eten als ik op vakantie ben, maar ik schijn ook een zeur te zijn.

Wel handig is:
- klein flesje ketjap
- zakje provencaalse kruiden
- zakje chilipeper
- beetje zout en beetje suiker
- veel bouillonblokjes
- evt kerrie
- sojabrokken
- rode linzen
- klein flesje balsamicoazijn
- klein flesje olijfolie
- flinke tube tartex voor op brood
- de al genoemde pesto is niet verkeerd
- 4 miesoepjes
- optioneel gedroogde paddestoelen

Ter plekke in dat winkeltje moet toch wel te krijgen zijn:
blikken tomaat
rijst (kun je evt ook meenemen)
pasta (kun je evt ook evt meenemem)
uien
knoflook
sla
brood
diepvriesgroenten
kaas

Ik zou 1 kee een linzensoep maken van die meegenomen linzen met erdoor wat gebakken uien, knoflook en erbij een salade en veel brood met een smeersel uit de winkel.
Dan kun je 2 keer pasta maken, 1x met de meegenomen pesto en diepvriesbonen en kaas uit de winkel, hartstikke machtig, of je mengt er als er geen bonen zijn diepvriesspinazie door (en dus pesto).
De tweede keer pasta kun je met tomatensaus en sojabrokken, ui, knoflook, oregano en eventuele andere voor handen zijnde groenten maken. Op smaak brengen met de meegenomen suiker, zout, peper en balsmamico. Evt. bestrooien met kaas uit het winkeltje.
Als je geluk hebt is er een kaasfondueset (of gewoon met een pannetje) en haal je zo'n kant en klaar kaasfondue-pakje uit het winkeltje, dat moeten ze in een skigebied hebben, te eten met sla en brood.
Dan kun je een keer rijst maken, te koken in bouillon, met erbij de gedroogde paddestoelen, en verder wat er maar voor handen is aan groenten in het winkeltje (ui, prei, maar kan ook mais uit blik) met sojabrokken er door heen.
Je kunt een avond de miesoepjes eten, en daar een salade en vla toe uit het winkeltje bij doen.
Dan ben je al 6 avonden verder.
,,,,فلافل