Vegatopia Forum

Wat drink jij zoal op een dag?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #20 Gepost op: 11 december 2006, 19:29:34 »
tussen de middag 1/2 liter jus d'orange (...) als ik thuis kom weer een glas jus d'orange


die jus d'orange is dat vers of uit een pak? het klinkt als te veel suiker en zuren (slecht voor de tanden)...
ik zou er iig flinke buikpijn en diarree van krijgen... maar ik zal jullie de details besparen...
« Laatst bewerkt op: 11 december 2006, 19:30:53 door Gabs »

Offline Teddy

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2006, 08:59:41 »
Ik ben altijd een hele slechte drinker geweest. Ik heb namelijk nooit dorst en daarom vergat ik gewoon te drinken. Ik lag dan wel eens in bed en bedacht opeens dat ik de hele dag niets gedronken had. En dan dronk ik nog snel een glaasje water en dat was het dan wel weer. Toch had ik geen last van mijn nieren of andere klachten (zoals hoofdpijn ofzo). Wel had ik soms blaasontsteking.

Omdat het toch wel beter is om goed te drinken ben ik mezelf dus maar gaan dwingen om op vaste tijden iets te drinken. En tegenwoordig gaat dat al meer vanzelf en verheug ik me ook echt op mijn lekkere potje kruidenthee  :D
Ik denk dat ik nu wel 4 liter per dag drink, wel een beetje eenzijdig want het is alleen maar thee...

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #22 Gepost op: 13 december 2006, 15:08:04 »
Ik drink bij het ontbijt 1 glaasje sap, meestal uit een pak, soms versgeperst (is wel lekkerder, maar ik ben een beetje lui) en een pot (1,5 l) thee, waaruit ik dan 2 mokken afsta, anders heeft manlief niks.
Op koffietijd meestal een pot thee, waaruit ik niks af hoef te staan, bij de lunch vaak een soepje (telt dat als drinken?) en een wederom gedeelde pot thee (er blijft dan nog ongeveer een liter voor mij over).
In de loop van de middag drink ik ook nog wat, maar dat varieert.
Voor of bij het avondeten 2 glaasjes wijn, en na het eten 3 mokken lindebloesemthee.
Verder probeer ik bij het sporten ook water of aanlenglimonade of sportdrank te drinken.
Als ik dit zo teruglees is dat best veel, is meer gewoonte en lekker dan dorst.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #23 Gepost op: 13 december 2006, 20:13:16 »
tussen de middag 1/2 liter jus d'orange (...) als ik thuis kom weer een glas jus d'orange


die jus d'orange is dat vers of uit een pak? het klinkt als te veel suiker en zuren (slecht voor de tanden)...
ik zou er iig flinke buikpijn en diarree van krijgen... maar ik zal jullie de details besparen...

Uit een pak (Appelsientje). Inderdaad erg veel zuur voor de tanden, maar dat hoop ik voldoende te compenseren met een kauwgumpje met xylitol...
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #24 Gepost op: 13 december 2006, 20:20:16 »
ik kwam er dus achter dat er in appelsap en sinaasappelsap even veel calorieen zit als in cola daar schrok ik toch wel van, omdat iedereen maar denkt dat het gezond is... er zit gewoon evenveel suiker in...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #25 Gepost op: 13 december 2006, 20:41:26 »
ik kwam er dus achter dat er in appelsap en sinaasappelsap even veel calorieen zit als in cola! daar schrok ik toch wel van, omdat iedereen maar denkt dat het gezond is... er zit gewoon evenveel suiker in...

Dat geldt voor alle vruchtensappen.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #26 Gepost op: 14 december 2006, 17:49:29 »
Ja, maar om fruitsap nou met frisdranken te vergelijken. Het is toch een heel ander soort suiker? Er zitten in fruitsap(pen) veel vitamines en vezels die niet in frisdrank zitten.  Fruitsap is ook gezond, er zitten veel stoffen in die je lichaam nodig heeft.
(Niet dat je fruitsap als water kan drinken, vind ik.  Maar ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel :-[.)
In de meeste fruitsappen zitten erg weinig gezonde stoffen die je lichaam nodgi heeft (niet in versgeperst sap, maar in bijvoorbeeld Appelsientje). Ook zitten er vrij weinig vezels in. Het is wel een ander soort suiker dan in frisdranken, daar heb je gelijk in. (Maar het blijft suiker.)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #27 Gepost op: 14 december 2006, 18:30:31 »
Ik drink te weinig: een halve liter water en een paar glazen anders, maar soms zelfs alleen een beetje water. Echt stom, ik merk dat pas als ik in bed lig en recapituleer wat ik op een dag op heb.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #28 Gepost op: 14 december 2006, 19:28:51 »
Ja, maar om fruitsap nou met frisdranken te vergelijken. Het is toch een heel ander soort suiker? Er zitten in fruitsap(pen) veel vitamines en vezels die niet in frisdrank zitten.  Fruitsap is ook gezond, er zitten veel stoffen in die je lichaam nodig heeft.
(Niet dat je fruitsap als water kan drinken, vind ik.  Maar ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel :-[.)
In de meeste fruitsappen zitten erg weinig gezonde stoffen die je lichaam nodgi heeft (niet in versgeperst sap, maar in bijvoorbeeld Appelsientje). Ook zitten er vrij weinig vezels in. Het is wel een ander soort suiker dan in frisdranken, daar heb je gelijk in. (Maar het blijft suiker.)

Appelsientje met vruchtvlees wordt juist aangeraden.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2007, 21:44:01 »
de dames en heren experts raden minimaal twee liter vocht per dag aan. Meer schijnt nog beter te zijn, maar er zal vast een punt zijn dat het ongezond begint te worden.

Shit man, ik elke dag maar stressen, twee liter, twee liter, doordrinken, doordrinken! Lees ik de Verleiding van dit weekend:

"Volgens Els Dijkstra van het Voedingscentrum heeft een volwassene ongeveer 1.5 liter vocht nodig naast het vaste voedsel. [...] Heel veel water drinken is niet eens extra gezond, terwijl dit wel vaak wordt beweerd. [...] Uit het voeding krijgt ons lichaam ongeveer 1 liter vocht per dag."

Levend Dier

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #30 Gepost op: 23 februari 2007, 19:58:34 »
Een heerlijk en gezond vega-drankje (waar ik blij van word en daarom graag met jullie wil delen) is de
Bananenlassi!

Dit is het recept:

Een beker yogurt
Een banaan in stukjes
Een beetje water

Doe dit alles bij elkaar en mix het met de blender. Het is indiaas en wordt ook in de ayurveda aangeraden. Door het toevoegen van water wordt de structuur van de yogurt veranderd en krijg je een soort drinkyogurt, die onder anderen goed is voor het bevorderen van de spijsvertering.
En het is gewoon erg lekker  
 ::)

Ray

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #31 Gepost op: 25 februari 2007, 14:45:52 »
Ik drink me scheel aan de sinaasappelsap. 1 soms 2 bakken koffie op een dag en verder melk of yogho.

slmh

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #32 Gepost op: 03 maart 2007, 16:59:29 »
Ik drink bijna alleen maar water.. Dat is de ene dag veel meer als de andere dag dus ik weet niet hoeveel. En ongeveer 1 keer per dag een kopje thee.

Wen-wen

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #33 Gepost op: 13 maart 2007, 06:35:33 »
ik drink best veel =x

S-ochtends altijd een beker soja melk
maandag en dinsdag op mn stage altijd thee (soms met suiker)
door de dag door crystal clear,of ranja af en toe(als het is er en ik er zin in heb)
s-avonds vitamindrink,en om 8 uur (standaard) thee met suiker *meestal vanille thee..of kokos*

En water soms.. heb geprobeerd 2 liter per dag te drinken,maar das onmogelijk voor me=x haakte naar een paar dagen al af

Butterfly

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #34 Gepost op: 18 maart 2007, 09:15:56 »
ik drink heel veel  :D

ochtend: 1 glas melk + 3 glazen thee
Tussendoor: 2 glazen thee
Middag: 3 glazen water
Tussendoor; 1 glas thee
Avond: 1 glas melk + 3 glazen thee
Tussendoor: 1 glas thee en 1 glas vruchtensap

Sickster

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #35 Gepost op: 19 maart 2007, 08:23:15 »
Voornamelijk water en thee en een beetje koffie.

Als ik wakker wordt een 0,5 L water
Kop koffie
Dan voor het ontbijt nog een halve liter water.

Naar school neem ik een halve liter thee mee.
en verdeeld over de dag meestal nog een liter water.

Eerst dronk ik er nog wel wat bier/wijn bij in het weekend maar omdat ik pfeiffer blijk te hebben werd dat afgeraden door de dokter dus voorlopig maar niet :(

Afgelopen weekend heb ik mn eerste vruchtensappen gemaakt!!
Enorm lekker en gezond :)

Als je er banaan in doet, moet je die eerst invriezen. Dat geeft de 'vorm'  van een milkshake aan de smoothie!


Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #36 Gepost op: 23 maart 2007, 22:17:34 »
eerst melk (in combi met muesli), dan 3 koppen thee,
water of sap bij de lunch, 2 koppen thee, glas Yomild, 1 kop thee, halve liter water en dan 's avonds fris, water of thee, net waar ik zin in heb.
Dat is best veel :P volgens mij drink ik per dag wel een liter kruidenthee (moet er soms ook gigantisch van plassen haha)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

viv

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #37 Gepost op: 09 april 2007, 17:37:31 »
Ik drink vaak te weinig
maar probeer er ook wel meer op te letten
vanwege hoofdpijn

 ;)

S'ochtends:
thee en een glas sinaasappelsap

Neem halve liter ijsthee mee naar school/stage

tussen de middag pakje chocomel

s;'middags dus weer ijsthee
en vul ik bij met water
ook pak ik regelmatig kopje koffie

S;avonds bij het eten glas vruchtensap

s'avonds nog 1 glas drinken
en soms thee