Vegatopia Forum

Wat drink jij zoal op een dag?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Wat drink jij zoal op een dag?
« Gepost op: 04 december 2006, 01:47:27 »
Het spijt me als hier al ergens een bericht op het forum staat over dit onderwerp maar ik kon het zo snel niet vinden!

Mijn vraag: wat drink jij zoal op een dag???

- 'S ochtends drink ik 2/3 bekers kruidenthee
- 'S middags bij de lunch een groot glas sinasappelsap
- 'S avonds bij het avondeten water

En tussendoor een groot glas sojamelk, een groot glas chocolade sojamelk en water...

Ik drink nauwelijks cola ect maar af en toe vind ik een sprite wel lekker!

Hebben jullie nog tips voor lekkere drankjes, of misschien wel voor gezonde/geschikte drankjes voor vegetariers?? En hoeveel liter vocht binnenkrijgen op een dag is nou echt gezond? Daar gaan verschillende verhalen over rond. Laatst vertelde iemand mij nog dat je zoveel moest drinken zodat je elk uur naar de w.c moet gaan, leek mij een beetje veel maargoed... :)

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2006, 06:55:36 »
Bij mijn weten is 2 liter vocht per dag gezond. Vocht is het transportmiddel voor de afvoer van afvalstoffen. Ik drink 's ochtends brandnetelthee en een kop koffie. Verder de dag door groene thee op mijn werk. Ik heb altijd een fles water bij de hand die tussendoor opgaat en 's avonds onder het koken drink ik wijn. Lekker drankje vind ik ook tomatensap met peper.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2006, 12:38:06 »
de dames en heren experts raden minimaal twee liter vocht per dag aan. Meer schijnt nog beter te zijn, maar er zal vast een punt zijn dat het ongezond begint te worden.

Ik drink de hele dag door (kraan)water. Vlak na het wakker worden een halve liter, op mijn werk dan meteen een halve liter er achter aan, en gedurende de rest van de dag gaan er nog wel vier tot zes flesjes doorheen.

Bij het ontbijt nog een glas karnemelk. Verder drink ik door de week overdag twee à drie mokken koffie. In het weekend meestal veel thee. En 's avonds twee à drie glazen wijn - ook laat op de avond moet de vochtbalans op peil worden gehouden  :drink:
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2006, 13:49:26 »
's Ochtends meestal iets van sojamelk (met vanille) of rijstmelk (hazelnoten/amandelen). Overdag multivruchtensap, of kombucha ofzo. Op het werk (halftijds) een halve liter citroensiroop/tropicalsiroop met water, evt nog wat water van daar, 1 bekertje koffie.
's Avonds weer multivruchten ofzo, of als ik bij vriendje ben ca halve liter Green tea/Oasis/Canada Dry. Soms een kopje vruchtenthee voor het slapengaan. Als ik uitga bier (Palm meestal). Naast het bed staat altijd water voor 's nachts.

Denk niet dat ik aan 2l kom.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2006, 13:50:50 door Twilightje »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2006, 13:53:49 »
Bij het ontbijt een beker thee. Voor de lunch een pot thee (>1l). Bij de lunch soms een beker (karne)melk (als ze bio (karne)melk hebben). Na de lunch een pot thee (>1l).
Tijdens het sporten een bidon water (0,8 l), maar dat telt denk ik niet. 's Avonds een pot thee waar L ook een kopje van meedrinkt.

Ik haal de twee liter makkelijk.
This is between me and the vegetable!

Ivy

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #5 Gepost op: 04 december 2006, 16:00:50 »
Ik ben een erg slechte drinker.. Kom denk ik nog nauwelijks aan een liter per dag.

's ochtends glas water (als ik gesport heb), verse sinaaspappelsap, of niks.
's middags bij de lunch meestal niks, om drie /vier uur, of thee (ong 3 kopjes), of een energy drink.
's avonds soms nog thee.. of helemaal niks..

Ik zou waarschijnlijk wel meer moeten drinken.. maar als ik geen dorst heb dan krijg ik het gewoon echt niet door mn keel..

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #6 Gepost op: 04 december 2006, 17:05:08 »
Bij het ontbijt: een grote kop water, een grote kop sinaasappelsap en een grote kop thee. Dan ontbijt ik met Brinta met sojamelk, maar als ik daar geen tijd voor/zin in heb, dan neem ik nog een grote kop sojamelk erbij.

Over de dag heen, een paar flesjes water, en wat kruidenthee, bij het eten 1 a 2 grote koppen water, en 's avonds een paar glazen cola light en nog meer glazen water.

Ik kom makkelijk aan de 2 liter, en ook nog aan de 4 liter, pas tegen de 6 begint het moeilijk te worden  :P

edit: oja, ik heb altijd dorst, ook als ik aan het drinken ben en ook als ik heel nodig moet plassen (en dat moet ik heel vaak).
« Laatst bewerkt op: 04 december 2006, 17:06:34 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Gwennepen

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #7 Gepost op: 04 december 2006, 17:21:16 »
Ik drink de hele dag door allerlei theetjes. Met de kinderen drink ik ranja en sap mee. Soms ook melk. Ik kom wel aan twee liter vocht.

Dee

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #8 Gepost op: 04 december 2006, 18:42:42 »
Ik drink zo'n 8 mokken koffie op een dag. Doorheen de dag ook nog flink wat water. Een glas cola zero lust ik ook al eens. En natuurlijk ook de obligate glazen wijn of borrel 's avonds  ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #9 Gepost op: 04 december 2006, 18:49:09 »
1.5 a 2 Liter Zonnatura groene thee met ginseng
een glas halfvolle chocomelk
momenteel weer af en toe koffie (Nescafe cappucino in zakjes waar alleen water bij hoeft en waar ik me schuldig om kan voelen ivm die arme koffieboeren)
en ik wil weer beginnen met dagelijks een bord havermoutpap van sojamelk.


Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #10 Gepost op: 04 december 2006, 18:54:51 »
de dames en heren experts raden minimaal twee liter vocht per dag aan.

Totale vochtgehalte ging dat toch om? Dus inclusief wat er aan water in je eten zit?
Dan kom ik misschien wel aan de twee liter, anders blijf ik op ongeveer anderhalve liter steken.
Bestaande uit een mok groene thee (citroensmaak), mok koffie, drie mokken gewone thee, een glas sap/juice drink/siroop, en nog een mok instant-citroenthee.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2006, 18:56:17 door De C@ñtecler »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #11 Gepost op: 04 december 2006, 19:41:25 »
's ochtends bij het ontbijt of thee of een sapje
Dan op mijn werk voor de lunch een liter groene thee
Tijdens de lunch een groot glas karnemelk en een groot glas sap
's middags wat water en thee/koffie
Bij thuiskomst een sapje
Bij het eten misschien een wijntje
En dan 's avonds weer een halve liter thee

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #12 Gepost op: 04 december 2006, 22:19:26 »
ik drink voornamelijk kruiden- en groene theetjes: bij het ontbijt een glas, op mijn werk nog een stuk of drie heel grote glazen en 's avonds nog makkelijk een liter. nu het koud is drink ik ook nog wel warme chocomel, koffie en/of drinkbouillion/soepje op mijn werk. in de zomer is het voornamelijk water en carvan cevitan met prik. na het eten drink ik altijd een espresso'tje of koffie.

oh ja, en ik ontbijt ook wel eens met een zelfgemaakte smootie.

ik ik niet twee liter per dag drink dan heb ik 's avonds echt vreselijke hoofdpijn, dus daarom let ik er goed op.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2006, 22:20:21 door Gabs »

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #13 Gepost op: 04 december 2006, 22:41:10 »
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!!

Altijd leuk om te lezen wat andere mensen per dag drinken, zo oe je nog eens ideeen op! Ik merk wel bij mezelf dat je snel vast zit in een bepaald 'drinkpatroon'. Zelfde soort dranken elke dag ect...

Dus toch die 2 liter, ik red dat ook wel! Gabs --> ik merk dat zelf ook dat als ik niet genoeg drink ik hoofdpijn krijg!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #14 Gepost op: 05 december 2006, 00:28:09 »
ik ik niet twee liter per dag drink dan heb ik 's avonds echt vreselijke hoofdpijn, dus daarom let ik er goed op.
Ik word na een uurtje al duizelig en licht in mijn hoofd, na anderhalf uur krijg ik hoofdpijn.

Ik neem het constante zoeken naar schone toiletten dus maar op de koop toe.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #15 Gepost op: 05 december 2006, 10:00:11 »
Wat een gezonde mensen allemaal, ik drink veel koffie (deca thuis 3 a 4 mokken en gewone op het werk zo'n 4 bekertjes en 2 mokken lady grey thee), 's avonds bij eten 2 glazen water, soms wijntje, dus qua vocht denk ik dat ik goed zit, qua gezondheid iets minder. Van osteopaat zou ik 2 liter water moeten drinken, maar dat lukt me echt niet, af en toe een poging thuis. Het zou vooral goed zijn tegen mijn rugklachten, hij kan gewoon functioneren ondanks een hernia. Als hij 2 dagen te weinig drinkt, heeft hij last.

Lollifant

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #16 Gepost op: 08 december 2006, 15:45:45 »
Ik drink de hele dag thee, en af en toe een glaasje water.

bienne

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #17 Gepost op: 08 december 2006, 20:30:12 »
ontbijt: karnemelk
net op het werk: 2 glazen thee
loop vd ochtend: thee en soms een capachino tegen een vermoeidheidsdip
tussen de middag: karnemelk
later op de middag: water
Na het avond eten: thee en vaak nog een sapje oid.

Jippia

Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #18 Gepost op: 10 december 2006, 16:39:18 »
Ik drink heel veel thee, vooral kruidenthee, rooibos en groene thee en tussendoor water. Bij het ontbijt drink ik vaak sojamelk en bij de lunch sinaasappelsap of ander vruchtensap. Bij het avondeten soms frisdrank of vruchtensap. Ik drink tegenwoordig te weinig water. Dat is wel eens beter geweest.

Mirjam

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat drink jij zoal op een dag?
« Reactie #19 Gepost op: 11 december 2006, 18:10:05 »
Bij het ontbijt sojamelk (op de muesli), tussen de middag 1/2 liter jus d'orange, tussendoor 0,5 liter mineraalwater, als ik thuis kom weer een glas jus d'orange, bij het eten mineraalwater en 's avonds thee.
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~