Vegatopia Forum

Staafmixer

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Staafmixer
« Gepost op: 26 november 2006, 14:13:33 »
Deze week gaat een sinterklaas een staafmixer voor me kopen.

Zelf had ik al de eisen 'met slagroomklopper' en liefst draadloos bedacht.

Waar zijn jullie al tegenaangelopen, positief/negatief?
En zou het waar zijn dat het gevaarlijk is om met een plastic staafmixer in de hete soep te gaan?
« Laatst bewerkt op: 26 november 2006, 17:55:09 door Hizikigrrrl »
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

• 7.191
Re:staafmixer
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2006, 14:41:13 »
Met een plastic staafmixer in de hete soep is sowieso link, vanwege het spetteren van de hete soep. Mijn ervaringen:
Plastic kan niet zo goed tegen hoge temperaturen maar is ook niet sterk genoeg, het breekt best snel af als je harde dingen mixt. Heb ik 2 staafmixers mee gemold, ik heb nu mee rvs en dat is perfect.
Slagroomklopper op een staafmixer: slechte ervaringen mee, het gaat te hard waardoor je wel stijve maar geen luchtige slagroom krijgt.
Draadloos: alleen handig als je weinig stopcontacten in je keuken hebt. Nadeel van oplaadbaar is dat vaak als je iets nodig hebt, de batterij leeg is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2006, 14:49:41 »
Met een plastic staafmixer in de hete soep is sowieso link, vanwege het spetteren van de hete soep. Mijn ervaringen:
Plastic kan niet zo goed tegen hoge temperaturen maar is ook niet sterk genoeg, het breekt best snel af als je harde dingen mixt. Heb ik 2 staafmixers mee gemold, ik heb nu mee rvs en dat is perfect.
Slagroomklopper op een staafmixer: slechte ervaringen mee, het gaat te hard waardoor je wel stijve maar geen luchtige slagroom krijgt.
Draadloos: alleen handig als je weinig stopcontacten in je keuken hebt. Nadeel van oplaadbaar is dat vaak als je iets nodig hebt, de batterij leeg is.

de spetters hebben we altijd overleefd, en ik mag geen harde dingen (ik neem aan dat je noten bedoeld...), dus plastic blijft evt een optie, maar liever niet.

Klopt 'ie wel goed op een lagere stand, of is het eigenlijk altijd slechte slagroom? Heeft de jouwe standen?

en we hebben idd weinig stopcontacten, en we vegen met zo'n snoer dan zooi van het aanrecht, dus het leek me handig ...

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2006, 15:48:54 »
Ik zou er een doen met een hakmolentje. Heb ik en is superhandig, als je niet voor grote groepen kookt kun je hem bijna altijd in plaats van een keukenmasjien gebruiken.
Verder zou ik, zeker als je wat stevigere dingen wil doen, letten op het vermogen van de motor. Die van mij (500 watt) hakt (met de hakmolen dus) met een gerust hard brokken harde caramel of noten en dat vind ik heel fijn.

En ik zou ook geen plastic doen, alleen al omdat je het rood van je bietensoep er nooit meer uitkrijgt.

Hete soep staafmixeren is op zich niet gevaarlijk, zolang je het vuur maar uitzet en de staafmixer onder de oppervlakte houdt.

Veel plezier met een geweldig ding!
« Laatst bewerkt op: 26 november 2006, 15:49:04 door Maartje! »
This is between me and the vegetable!

Offline Laurita_27

• 979
Re:Staafmixer
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2006, 18:24:59 »
Ik vind de staafmixers van Braun erg fijn mixen. Ik heb er nu één van helemaal kunststof, maar wil er in de toekomst één met een roestvrijstale...uhm...dinges ??? Je weet wel....waarmee je mixed.
En die heeft Braun nu in combinatie met een hakmolentje, een klopper en nog iets. Gewoon bij de mediamarkt kijken ofzo.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

• 979

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2006, 20:04:01 »
Deze bijvoorbeeld: http://www.kijkshop.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intProductID=14892&intHoofdgroepID=&intSubgroepID=&intProductgroepID=

Klinkt als een goede, hoewel ik draadloos nog steeds goed vind, maar volgens de technici hier wordt dat lastig bij 600 Watt.
Over hakselen, wat hakt men behalve noten? Want volgens mij is het geen aandachtspunt. Goede slagroom wel!  :P

Gwennepen

« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2006, 20:07:08 »
Ik staafmix gerust hete soep. Met een plastic staafmixer van Moulinex. Als het maar niet meer kookt. Hij is wel een beetje verkleurd, jammer dan.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2006, 20:08:37 »
In de gebruiksaanwijzing van mijn juicer staat dat je verkleuringen met plantaardige olie weg kan krijgen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2006, 20:44:41 »
Deze bijvoorbeeld: http://www.kijkshop.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intProductID=14892&intHoofdgroepID=&intSubgroepID=&intProductgroepID=

Klinkt als een goede, hoewel ik draadloos nog steeds goed vind, maar volgens de technici hier wordt dat lastig bij 600 Watt.
Over hakselen, wat hakt men behalve noten? Want volgens mij is het geen aandachtspunt. Goede slagroom wel!  :P

Ik haksel noten, kruiden (bijvoorbeeld pesto), maak er Thaise en Indonesische kruidenpasta's mee en gebruik hem voor deeg (bijvoorbeeld appeltaart- of sconedeeg) waarbij je koude boter door bloem moet wrijven, daar heb ik een hekel aan en het hakselmolentje doet het zonder gezeur.

Maar ja, ik vind slagroom dan weer typisch zoiets dat je even met de hand doet...

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #10 Gepost op: 26 november 2006, 20:53:48 »

Ik haksel noten, kruiden (bijvoorbeeld pesto), maak er Thaise en Indonesische kruidenpasta's mee en gebruik hem voor deeg (bijvoorbeeld appeltaart- of sconedeeg) waarbij je koude boter door bloem moet wrijven, daar heb ik een hekel aan en het hakselmolentje doet het zonder gezeur.

Maar ja, ik vind slagroom dan weer typisch zoiets dat je even met de hand doet...

aha, hij kan deeg? dat is perfect! Dus hakselmolen en 500 watt?

Volgens mij wil ik dan dus:
- minimaal 500 watt
- een hakselmolen voor deeg (en evt kruiden)
- liefst RVS ivm soep, maar niet noodzakelelijk
- liefst draadloos, als het betaalbaar is en mogelijk bij zo'n groot vermogen
edit: en een lage stand en slagroomklopper, want ik ben lui

Zijn er nog meer tips?
« Laatst bewerkt op: 26 november 2006, 20:55:01 door bambi »

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #11 Gepost op: 26 november 2006, 21:49:33 »
Bij die van mij kan je de snelheid regelen. Hij is 500 watt maar kan ook minder. Dat is denk ik wat jij voor je slagroom wil.

(Ik heb deze, maar dan een iets oudere versie en ik ben er erg blij mee dus (maar dat had ik misschien al een beetje laten merken...))

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #12 Gepost op: 27 november 2006, 13:32:05 »
En, die ik noemde, daarvan krijg je 19% BTW terug! Da's bijna 12 euro :D

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13 Gepost op: 27 november 2006, 13:50:44 »
Ik denk dat ik donderdag net onze opperklaas de stad inga.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #14 Gepost op: 30 november 2006, 17:30:04 »
jep, een braun gekocht voor 60 euro
binnenkort gaat verloofde mayonaise maken voor me, die ik mag :)

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #15 Gepost op: 30 november 2006, 20:56:36 »
Tip voor mayonaisemakende verloofdes: je denkt misschien dat, omdat olijfolie lekker is, het dus lekker is om mayonaise met alleen maar olijfolie te maken. Dat is niet zo, dat is veel te sterk. Gebruik dus niet meer dan de helft olijifolie.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #16 Gepost op: 02 december 2006, 22:04:43 »
Vanaf woensdag te koop bij den Aldi:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_49/OFF02.HTM
• 380 Watt
  • 2 snelheden
  • incl. maatbeker, garde, chopper
    en wandhouder  

16.99

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2010, 22:27:46 »
Omdat mijn Braun Multimixer een poos geleden een ongelukje heeft gehad *schuldbewuste smiley*, zoek ik een nieuwe staafmixer/multiding voor niet al te veel geld.

Heeft iemand ervaring met de Tomado staafmixer TM-1293?

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=10202&productId=15790

Aiko

« Reactie #18 Gepost op: 23 maart 2010, 13:20:36 »
Kringloop is goedkoper. Of wil je wel een nieuwerwetse?

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #19 Gepost op: 23 maart 2010, 13:36:33 »
Ik heb een 6-in-1 mixer gehad, met kloppers, deeghaken, staaf en hakmolen, volgens mij van Tomado. Die was geweldig, totdat hij ontplofte.
Nu heb ik een losse mixer en staafmixer van de Hema, de goedkoopste. De mixer is erg leuk, maar de staafmixer is om te huilen. De staafkop is te klein, deksel van de hakmolen is ingewikkeld te sluiten en de messen van de hakmolen hakken niet goed.
Het deksel van deze lijkt op die van de hakmolen van de Hema.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy