Ik verbaas me ook altijd over mensen die roken bij kleine kinderen (zelfs bij kleintjes met bronchitus!), er zijn ook nog zat vrouwen die roken terwijl ze zwanger zijn.
Graag een rookverbod in de horeca, liever vandaag dan morgen. In het buitenland accepteert iedereen het gewoon. Het kost even tijd, maar dan is ook dit normaal. Herinneren jullie je de heisa nog over het niet meer mogen roken op de werkplek? Iedereen vindt dit nu vanzelfsprekend, terwijl 3 jaar geleden het een dagelijks gevecht was om frisse lucht in het geairconditionde kantoor te krijgen. Trein idem dito, al zijn nachttreinen nog steeds een drama (maar daar plassen en kotsen ze ook in alle hoeken dus dat is geen norm). Vroeger stonden leraren met sigaret en pijp voor de klas, kun je je nu toch ook niet meer voorstellen? En toch, de discussies die aan al deze zaken vooraf gegaan zijn!
Ik heb al een aantal weken behoorlijk last van keel/longen en merk nu pas hoe heftig het effect van zelfs maar een klein beetje rook is op longen die niet helemaal goed functioneren... benauwend, letterlijk en figuurlijk.