Vegatopia Forum

Poll

Poets jij je tanden onder de douche?

Ja
24 (42.1%)
Ja, maar met de kraan dicht.
0 (0%)
Nee
30 (52.6%)
Je brengt me op een idee
3 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 24

Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petra

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #40 Gepost op: 02 november 2005, 13:15:45 »
Piercings en tatoos vindt ik persoonlijk helemaal geweldig....

Aiko

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #41 Gepost op: 02 november 2005, 13:29:15 »
Een oorbel of iets door de neus en wenkbrauw vind ik nog niet zo afschuwelijk, net als een kleine tatoeage. Maar van die grote lappen huid met een plaatje of doorboringen op enge plekken... Je kunt wel makkelijk een slechte ongezonduitziende huid maskeren met een tatoeage, denk ik.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #42 Gepost op: 02 november 2005, 13:32:40 »
Onder andere...het is een beetje lastig om de hete brij heenposten: er zitten hier een hoop mensen met piercings en tattoes, kun je zeker op basis van de gemiddelde leeftijd al bedenken. Je wilt niet kwetsen. Aan de andere kant: zou ik mij dan ook af en toe gekwetst moeten voelen, want afgezien van dat ik mij soms scheer, haal ik verder alleen wat oorhaartjes weg.  Kleinere tattous laten mij onverschillig, grote vind ik lelijk. Piercings doen iets in mijn hoofd, ik las er laatst iets over, hoe dat werkt...heb ik hier nog ergens gepost. Het doet mijn denken aan pijn, niet prettig. Ik weet vaak ook niet waar ik kijken moet: het staat vrees ik op mijn gezicht te lezen.
Ik denk dat mensen die mij niet kennen mij vaak als een grijze muis zien, want ik ben ook nog eens een beetje verlegen t.a.v. vreemden.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2005, 13:36:10 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #43 Gepost op: 02 november 2005, 13:47:12 »
Nee hoor, als jij tattoos en piercings niet mooi vind (of zelf afschuwelijk lelijk) mag je dat best zeggen hoor.
Ik heb met allebei niet zo heel veel, maar ook niet zoveel op tegen. Heb zelf een stuk of wat oorbellen, geen tattoos, man heeft er 2. Wenkbrauw- en neuspiercings enzo ben ik maar nooit aan begonnen, alhoewel er een tijd was dat ik dat best wilde, maar ben wat allergisch aangelegd, dus dat leek me geen goed plan. Heb met die oorbellen al genoeg ellende gehad.

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #44 Gepost op: 02 november 2005, 13:57:19 »
Vaak is mijn eerste gedachte bij een piercing: hoe krijg je het voor elkaar om precies op die plek een bolletje snot te smeren. Een paar seconden later dringt de ijzingwekkende waarheid pas tot me door. Ik vind een piercing vrijwel altijd iets onsmakelijks hebben.
Maar goed, ieder zijn meug. Ik snap tenslotte al niet waarom je in vredesnaam make-up zou willen opdoen, of dagelijks een kwartier bezig zijn om je haar in model te krijgen. Of het jezelf moeilijk te maken met de dagelijkse keuze welk van de 80 paar schoenen je nou weer aan zal doen.
Ik vertik het al om een horloge om mijn pols te dragen omdat ik er meer last dan gemak van heb.
Als je mijn kledingkeuze er dan ook nog eens bij optelt, vrees ik dat ik zo'n beetje de (ongekroonde :P) koning der grijze-muizen ben.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.914
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #45 Gepost op: 02 november 2005, 14:01:36 »
Vaak is mijn eerste gedachte bij een piercing: hoe krijg je het voor elkaar om precies op die plek een bolletje snot te smeren.

Ik denk dat iemand een pukkel heeft, totdat ik zie dat het een piercing is. Soms twijfel ik.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #46 Gepost op: 02 november 2005, 14:05:32 »
Hahaha Ik heb ooit eens van een meisje gedacht dat ze het heel erg koud had.......

Maarreh, een kwartier je haar in model brengen is nog niet veel geloof ik. Tenminste als ik verhalen hoor om me heen. Ik vind het na 3 minuten niet leuk meer en dan stop ik ermee, maar niet iedereen is zo makkelijk.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #47 Gepost op: 02 november 2005, 14:42:03 »
ik vraag altijd gewoon om een kapsel dat al goed zit als je je bed uitkomt

dan veeg ik nog even het haar uit mijn ogen en dan vind ik het wel weer moeilijk genoeg geweest
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline ingeping

  • ***
  • 143
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #48 Gepost op: 02 november 2005, 22:14:27 »
In de enquete-formulieren van Maurice de Hond word ik steevast ingedeeld bij uiterst links, toch word ik soms voor VVD-er aangezien (voor sommigen een compliment, voor mij niet  :)).... draag rokken, meestal (een beetje) make-up, regelmatig schoenen/laarzen met hakken. Ben nog nooit voor ongezond versleten. Krijg wel bezorgde vragen als ik zeg dat ik geen vlees/vis eet.

Herken de hobbezak met grijs pluis haar wel. Bij de natuurwinkel waar ik kom stikt het er van. ALs we toch aan vooroordelen doen: mannen met lang-achtig haar (soms al een beetje dun op de kruin, beetje krullen), een opoe-fiets (de mannelijke variant) met kinderzitje én fietstassen en dan gekleed in gestyleerd casual (overhemd, rib-colbert)..... daar hebben we er hier ook flink wat van....

Ik ken geen vegetariers/veganisten die er ongezond uitzien. Hooguit met een 'andere' kledingsmaak  ;)

Monique

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #49 Gepost op: 03 november 2005, 06:39:23 »
Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit


???

Wat een onzin zeg!

pietstra

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #50 Gepost op: 05 november 2005, 12:29:23 »
Bij mij verwachten mensen ook niet dat ik vegatarisch ben,
een stevige hollandse meid, met hippe kleren, hakken en make up op..
Nee, ik pas niet in het stereotype plaatje, maar ja zoveel mensen niet...
Blegh, die hokjesgeest..,. Dat zijn toch wel de ergste soort onder de mensen niet?

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #51 Gepost op: 05 november 2005, 15:34:04 »
Het klinkt mij ook als onzin in de oren!! Ik snap wel een beetje op wat voor types er gedoeld word. Als je soms in de natuurwinkel rond kijkt lopen daar mensen die het waarschijnlijk niet echt uitmaakt hoe ze er uit zien en wat voor kleren ze dragen! Daardoor zien ze er soms wat onverzorgd uit en maybe in sommige ogen ongezond. Ik probeer zelf juist veel biologisch te eten en denk en weet dat ik daar alleen maar gezonder van kan worden!  :)

Ik weet niet of er een stereotype vegetarier is, volgens mij is daar al een bericht over geopend ergens. Maar veel mensen zijn ook verrast als ik zeg dat ik dat ben. Ik weet niet precies waarom, maar denk dat veel mensen een verkeerd beeld bij vegetariers hebben! Ik ben dan eigenlijk altijd wel een beetje blij dat die mensen nu met eigen ogen hebben kunnen zien dat ik als moderne jonge meid ook gewoon vegetarier kan zijn. Wie weet waar dat goed voor is...........

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #52 Gepost op: 05 november 2005, 20:34:11 »
Ik kreeg ergens mee...vraag me niet waar: dat een nationale beroemdheid genaamd Irene van de Laar, geen flauw idee hoe ze er uitziet: vegetarier is, omdat je van vlees eten een oude lelijke huid zou krijgen. Ik weet niet waar ze die wijsheid uit put.
Van roken en zon en nachtenlang doorzakken is het bekend, maar van vlees eten  ???
Als ik over "Irene van de of der Laar" zou struikelen in de natuurvoedingswinkel, komt dat vast niet omdat ze zich voordoet als grijze muis, gekleed in hobbezak met pluizig haar.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2005, 20:37:38 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #53 Gepost op: 05 november 2005, 21:32:31 »
Vlees schijnt je collageen sneller af te breken.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #54 Gepost op: 05 november 2005, 21:33:23 »
Als ik over "Irene van de of der Laar" zou struikelen in de natuurvoedingswinkel, komt dat vast niet omdat ze zich voordoet als grijze muis, gekleed in hobbezak met pluizig haar.
ze winkelt niet in de natuurwinkel maar gewoon bij ah
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #55 Gepost op: 05 november 2005, 21:41:53 »
Vlees schijnt je collageen sneller af te breken.
Vandaar dat de lippen van Marijke Helwegen er zo afschuwelijk uitzien!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Marizzie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #56 Gepost op: 05 november 2005, 23:43:00 »
ja en volgens mij draagt die irene van der laar wel bont, want dat kan ze toch echt niet missen!

Marizzie

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #57 Gepost op: 05 november 2005, 23:46:50 »
www.eetgeendierenleed.nl

Citaat
Irene van der Laar, voormalig Miss Universe Nederland & internationaal topmodel; tv-presentatrice; life-styledeskundige van RTL Boulevard én moeder van een schattig vegetarisch dochtertje. Irene let goed op haar gezondheid en lijn: ‘Ik eet geen vlees en geen zuivel, maar wel sojaproducten.’ Dat ze daarmee enorm veel leed bij koeien, kippen en varkens voorkomt, is voor haar minstens zo belangrijk. Dat wil overigens niet zeggen dat Irene 100% heilig is. Ze heeft één zwak: bont. Hypocriet? ‘Ach, dan zijn mensen die geen bont dragen maar wél vlees eten veel hypocrieter. De dolgedraaide vleesindustrie van tegenwoordig maakt oneindig meer en ergere slachtoffers dan de bonthandel.’ Misschien is biologisch bont een idee?


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #58 Gepost op: 06 november 2005, 12:45:42 »
Bekende vegetarisch etende bontdraagsters graag hier bespreken:
http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=33;action=display;threadid=7020

Fabienne

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #59 Gepost op: 08 november 2005, 15:30:58 »
Wat een gedoe zeg.

Ben vegetarisch, maar zie er echt niet uit als een dooie muis.

Het is wel vaak zo dat vegetarische mensen alternatief (gekleerd) zijn, vooral veganisten. Ala omaslip ipv string. Wortel/puntzak-broeken. En dergelijke.

Ik draag make up omdat ik dat wil, geen dikke plamuurlagen.
Al bestaat er anno 2005 geen make up meer die je huid afsluit.
Ik maak me naturel op, mensen twijfelen ook vaak of ik wel of niet wat op heb.

En weet je wel hoeveel uitlaatgassen er in de lucht hangen?
Waarom heeft niemand het daar over?

Maar goed.
« Laatst bewerkt op: 08 november 2005, 15:31:18 door Fabienne »