Vegatopia Forum

Poll

Poets jij je tanden onder de douche?

Ja
24 (42.1%)
Ja, maar met de kraan dicht.
0 (0%)
Nee
30 (52.6%)
Je brengt me op een idee
3 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 24

Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #220 Gepost op: 10 september 2007, 22:33:58 »
En natuurlijk de vraag wat ik dan wčl at. "De rest" vind ik altijd wel een mooi antwoord.

Briljant, die ga ik de volgende keer ook gebruiken. :)

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #221 Gepost op: 11 september 2007, 08:52:31 »
Het is wel zo dat bij de natuurwinkel een andere doelgroep komt dan de doorsnee supermarkt. Het heeft denk ik toch met een bepaalde instelling of visie te maken.

Ja, jammer is dat. Biologisch zit zo verschrikkelijk op het verkeerde pad dat het marktaandeel nooit veel verder zal komen dan de schamele 2% waar het nu op zit.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #222 Gepost op: 11 september 2007, 11:02:06 »
Het is wel zo dat bij de natuurwinkel een andere doelgroep komt dan de doorsnee supermarkt. Het heeft denk ik toch met een bepaalde instelling of visie te maken.

Ja, jammer is dat. Biologisch zit zo verschrikkelijk op het verkeerde pad dat het marktaandeel nooit veel verder zal komen dan de schamele 2% waar het nu op zit.

Nederland loopt inmiddels ook wel achter wat dat betreft, vergeleken met sommige andere landen. Ik was op vakantie in Portugal en daar hebben de grotere supermarkten echt een enorm aanbod aan biologische en vegetarische producten. Ze hebben alles ook allemaal bij elkaar staan in een stuk van de winkel, heel handig is dat.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #223 Gepost op: 08 oktober 2007, 22:01:35 »
Ik heb een (misschien stomme) vraag: ik las ergens dat de kleur van je huid ook gerelateerd is aan wat je eet. Tenminste natuurlijk niet van heel donker naar heel licht, maar wel verschil tussen niet-vleeseters en vleeseters. Misschien is het daarom dat mensen denken dat vegetariers er ongezond uitzien?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar sinds ik vegetarier ben wordt er wel vaak over me gezegd dat ik een bleek huidje heb. Terwijl ik daarvoor altijd sneller een kleurtje kreeg in de zon.
Nu impliceer ik niet dat ik daarmee ongezonder ben, maar heeft vleesconsumptie ook effect op de kleur van je huid, is mijn vraag?

Als je bijvoorbeeld heeel veel wortels zou eten, wordt je huid ook meer oranje namelijk.


Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #224 Gepost op: 09 oktober 2007, 08:00:38 »
Ik heb een (misschien stomme) vraag: ik las ergens dat de kleur van je huid ook gerelateerd is aan wat je eet. Tenminste natuurlijk niet van heel donker naar heel licht, maar wel verschil tussen niet-vleeseters en vleeseters.

Ik sluit niet uit dat er een zeker verband is.  Maar volgens mij is dat verband toch niet eenduidig en spelen er te veel andere factoren mee om aan de hand van iemands huidskleur vast te stellen of hij/haar al dan niet vlees eet.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar sinds ik vegetarier ben wordt er wel vaak over me gezegd dat ik een bleek huidje heb. Terwijl ik daarvoor altijd sneller een kleurtje kreeg in de zon.

Maar is het werkelijk zo dat je nu minder snel bruin wordt?

Ik kan me immers perfect voorstellen dat mensen die weten dat je vegetariėr bent geworden (onbewust) naar allerlei uiterlijke tekenen gaan zoeken die dat 'bewijzen'.  M.a.w. zal men nu gewoon sneller zeggen dat je wat bleker ziet omdat men je extra goed in het oog houdt?







Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #225 Gepost op: 10 oktober 2007, 00:16:07 »
Ik ben niet bleekjes.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

SquareRoot

Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #226 Gepost op: 10 oktober 2007, 01:48:34 »
Je hebt ook mensen die er van nature bleekjes uitzien en vaak heeft dat weinig met gezondheid te maken, in een enkele geval kan bleekheid veroorzaakt worden door bloedarmoede. De meeste Hollanders zien er bleekjes uit.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2007, 01:55:12 door SquareRoot »

Offline oceana

  • **
  • 35
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #227 Gepost op: 10 oktober 2007, 09:30:05 »
Sinds ik vegetarier en daarna veganist werd heb ik er volgens mijn omgeving nog nooit zo stralend uitgezien  ;D

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #228 Gepost op: 10 oktober 2007, 11:31:18 »
Same here, hoor aan de lopende band dat ik er zo goed uitzie ( ook als ik me hondsberoerd voel en er dus eigenlijk bleekjes, grauw, grijs en ongezond uit hoor te zien)
En uiteraard veelal van vrouwen ( die desperaat aan het sb-en zijn) hoe ik op gewicht blijf( zonder sporten enz). Gewoon, door geen dode dieren en zo min mogelijk aanverwante zaken te consumeren.

"de rest" is wel een briljant antwoord, die ga ik ook gebruiken!
Life isn“t about waiting for the storm to pass..
it“s about getting out there and dancing in the rain

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #229 Gepost op: 12 oktober 2007, 12:12:22 »
Ik heb een (misschien stomme) vraag: ik las ergens dat de kleur van je huid ook gerelateerd is aan wat je eet. Tenminste natuurlijk niet van heel donker naar heel licht, maar wel verschil tussen niet-vleeseters en vleeseters.

Ik sluit niet uit dat er een zeker verband is.  Maar volgens mij is dat verband toch niet eenduidig en spelen er te veel andere factoren mee om aan de hand van iemands huidskleur vast te stellen of hij/haar al dan niet vlees eet.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar sinds ik vegetarier ben wordt er wel vaak over me gezegd dat ik een bleek huidje heb. Terwijl ik daarvoor altijd sneller een kleurtje kreeg in de zon.

Maar is het werkelijk zo dat je nu minder snel bruin wordt?

Ik kan me immers perfect voorstellen dat mensen die weten dat je vegetariėr bent geworden (onbewust) naar allerlei uiterlijke tekenen gaan zoeken die dat 'bewijzen'.  M.a.w. zal men nu gewoon sneller zeggen dat je wat bleker ziet omdat men je extra goed in het oog houdt?


Het is idd zo dat veel mensen zullen zeggen dat je er bleekjes uit ziet, om hun theorie te ondersteunen dat vegetariers ongezonder zijn.

Maar (misschien verbeeld ik het me) volgens mij ben ik over de jaren heen
ook wat bleker geworden. Dat hoeft niet direct verband te houden met het niet eten van vlees, en ik ben verder gewoon gezond en heb geen bloedarmoede. Maar ik was gewoon benieuwd of het eten van vlees je huid een andere 'blos' of kleur geeft. Ik voel me in ieder geval gezonder en mn huid is ook gezond. Ik leg ook geen link tussen witter en ongezond, maar misschien is er een relatie ergens.
Daarnaast kan ook je pigment veranderen toch?


Citaat
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2007, 12:14:11 door blingda »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Vegetariėrs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #230 Gepost op: 12 oktober 2007, 12:47:39 »
Misschien zit je meer binnen? Of komt het door de slechte zomers?

Ikzelf ben niet bleker geworden toen ik vegetarier werd, maar vooral toen ik veel ging roken. Nu ik al een tijd niet meer rook, zie je dat echt aan mijn huid, het ziet er veel gezonder en minder bleek uit. Ik ben ook minder bleek geworden door mijn haarkleur. Zwart dat was niet de beste kleur. :)