Vegatopia Forum

Poll

Poets jij je tanden onder de douche?

Ja
24 (42.1%)
Ja, maar met de kraan dicht.
0 (0%)
Nee
30 (52.6%)
Je brengt me op een idee
3 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 24

Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2005, 13:28:37 »
Ken jij iemand persoonlijk die zo door het leven gaat? Ik niet in ieder geval. Ik heb twee jaar in een natuurwinkel gewerkt en genoeg van dat soort types voorbij zien komen, maar ze zijn lang niet altijd vegetarier, wel altijd heel 'zweverig'.

Het ging ook over natuurvoedingstypes, niet over vegetariers. Daar schreef ik wat anders over.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2005, 13:30:17 »
maar het feit dat je al aan de andere kant van de winkel kunt zien dat die ene mevrouw wel een tip voor je heeft is natuurlijk geen reclame voor bio/vega-eten

 :yes:, vaak weet je al wie je bij de vega-burgers weer gaat tegenkomen als je kijkt naar de mensen die met jou de supermarkt binnenkomen.

bienne

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2005, 17:38:26 »
In de eetquote van deze week zegt actrice Monic Hendrickx dat de mensen die zij op de biologische boerenmarkt tegenkomt er zo ongezond uitzien. Waarop Hiziki het volgende opmerkte:

Das vooral het gebrek aan make-up en fatsoenlijke kleding.

Waarom interesseert het (sommige? veel?) vegetariërs eigenlijk zo weinig hoe ze eruitzien?

Ik ben een gemiddelde nederlander. Ik ben geen make-up type. Heel afentoe, maar voor mijn werk hoeft het al niet. Ben ook niet iemand die achter de modetrends aan hobbelt en ben ook niet de dikste. Maar dat heeft niks met mijn levensstijl te maken, meer met jou als persoon. Plus dat alles ook nog eens achterlijk veel geld kost.

Ik ben lekker naturel en dat bevalt mij prima! ;D
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2005, 19:23:11 door Hizikigrrrl »

Offline Sam

  • ******
  • 7.143
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2005, 18:42:46 »
Ik vind de uitspraak van Hiziki wel heel to the point :)
Mensen reageren op mij ook vaak met: "maar je ziet er helemaal niet uit als een vegetarier!" Strak in het pak en opgemaakt, en ik kan nog bier drinken en in de kroeg hangen met collega's ook. Net een gewoon mens...
Maar ik in het weekend ga ik gerust met mijn apres-kroeg katerhoofd, ongekamd haar, op mijn blote voeten, in een joggingbroek naar de natuurvoedingswinkel of de supermarkt... en dan bevestig ik  het vooroordeel weer wel, want ik zie er dan echt niet uit  ::)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2005, 18:43:22 »
Het is ook een beetje wat je ziet dat zie je. Er zijn ook vegetariers -en natuurvoedingsmensen vast ook wel-die wel make-up gebruiken en met de laatste mode mee gaan, maar die vallen niet zo op, dus worden ze niet als vegetarier natuurvoedingsmens gezien.
Zo.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.557
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2005, 21:01:05 »
'Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit'. Ja, dat denken veel mensen om me heen (volgens mij heb ik het op dat punt niet echt getroffen met m.n. mijn verder heel aardige familie  ;) ).

Mijn broertje is een fanatiek sporter en is er heilig van overtuigd dat je vlees echt nodig hebt om goed in vorm te blijven - 'vegetariërs zijn altijd van die bleke, magere scharminkels'. Helaas bevestigen twee van zijn vegetarische vrienden dat vooroordeel, net als de buren van mijn ouders; die hebben ook nog andere 'afwijkingen', waaronder veelvuldig mediteren en stilte-avonden - en ze zijn altijd ziek, verkouden of op zijn minst half overspannen.

En al weten mensen wel beter, de grapjes blijven natuurlijk 'leuk': 'Zo, eet jij geen vlees. Nou, je haren vallen in ieder geval nog niet uit'. Zucht...
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.557
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #26 Gepost op: 17 oktober 2005, 21:02:49 »
:yes:, vaak weet je al wie je bij de vega-burgers weer gaat tegenkomen als je kijkt naar de mensen die met jou de supermarkt binnenkomen.

Aan de andere kant, je weet bij binnenkomst vaak ook al welke mensen je in ieder geval niet bij de vegaburgers tegen zult komen  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #27 Gepost op: 17 oktober 2005, 21:04:03 »
net als de buren van mijn ouders; die hebben ook nog andere 'afwijkingen', waaronder veelvuldig mediteren en stilte-avonden -

Ik voel me wel eens schuldig dat ik aan yoga doe ;D. Worstelen is veel onvegetarischer.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #28 Gepost op: 17 oktober 2005, 21:21:16 »
net als de buren van mijn ouders; die hebben ook nog andere 'afwijkingen', waaronder veelvuldig mediteren en stilte-avonden -

Ik voel me wel eens schuldig dat ik aan yoga doe ;D. Worstelen is veel onvegetarischer.
hihi, laatst vertelde iemand me dat ie aan aikido oid deed, en begon toen te zwammen over eenheid met het universum ofzo

ik heb het een minuutje aangehoord, en gezegd dat ik het te vrouwelijk (bij gebrek aan een beter woord destijds, nu zou ik het gewoon biologisch noemen  :P) en dat ik meer van een potje stevig rammen hield

vreemd genoeg was hij de vleeseter van ons tweeën
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #29 Gepost op: 17 oktober 2005, 22:07:29 »
Maar ik heb wel heel veel met biologische voeding. IRL, maar ook hier op het forum zie je dat mensen huiverig zijn om eens naar een biowinkel toe te gaan, juist omdat de mensen daar zo aan hun vooroordelen voldoen. Ik denk dat die winkels juist daardoor klandizie mislopen.

Ok, ok, ik zal voortaan voor ik een natuurvoedingswinkel binnen stap mijn sandalen vervangen door nette schoenen, een netjes gestreken hemd aantrekken en naar de kapper gaan.  ;D

foto foto

viv

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #30 Gepost op: 20 oktober 2005, 00:24:45 »
Ik ben juist wel bezig met er leuk uitzien en make-up mensen verwachte3n ook vaak niet van mij dat ik vegetarier ben
maar dé vegetarier bestaat volgens mij niet ???

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #31 Gepost op: 20 oktober 2005, 19:22:29 »
Goed nieuws!

Vandaag bij de Appie was het weer zover, bij de vega-stand stond er weer een ongekamde grijze muts met blote benen onder haar 2ehandsrok en daaronder witte sportschoenen. Ze leek niet goed te kunnen beslissen uit al dat lekkers en terwijl ik driftig aan het inslaan was (alleen geen (rook-)worstjes >:() ging zij een dooie kip uitzoeken bij de stand ernaast, en geeneens een biologische!

Das minder goed nieuws natuurlijk voor de desbetreffende kip, maar voor het imago is het erg goed!

Monie

Re:Vegetari�rs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #32 Gepost op: 22 oktober 2005, 18:57:59 »
Volgens mij heeft de fotowedstrijd: "Wie is de meest sexy Vegatopiaan" dit vooroordeel al ontkracht, toch ;)? Alhoewel er wel veel roodharige dames bijzaten maar of die allemaal hetzelfde merk henna gebruiken ....

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #33 Gepost op: 25 oktober 2005, 11:41:46 »
Ik gebruik iig geen henna. Mijn rood is lekker chemisch.

Veel mensen kijken me ook raar aan als ik zeg dat ik vegetarier ben. Net alsof vega's geen bolle kop mogen hebben ofzo. Een vriend van mij vind mij de meest gezond uitziende vega die hij kent. Hij kent dus verder alleen bleekscheterige vega's, maar dat kan ook komen omdat hij vooral computernerds kent die nooit buiten komen.
BTW, toen ik nog vlees at, werd mij veel vaker gevraagd of ik soms ziek was omdat ik er zo bleek uit zag. Het gebeurt nu nog wel eens, maar niet meer zo vaak. Een beetje make-up rond de ogen (ookpotloodje en mascara) zal daar ook aan meewerken, ik zie er dan veel wakkerder uit. Maar ik zou mezelf nooit helemaal onderplamuren.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Di.

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #34 Gepost op: 25 oktober 2005, 21:14:17 »
hmm, zo ongeveer al mijn vega vrienden zien er erg gezond uit en zijn over het algemeen erg hip gekleed... Geen is te dun. Eentje was voor ze vega werd zelfs veel dunner dan ze nu is (gelukkig, want dat was niet erg gezond).

Ik denk dat ik van de nieuwe vega-generatie ben  :P
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #35 Gepost op: 31 oktober 2005, 18:59:11 »


De vrouwen hebben grijs haar, waardoor ze er al jong oud uit zien. .

Ha, ha. Hier spreekt een leeftijdsgenoot van die vrouwen met grijs haar. Ik vind het vaak heel onaantrekkelijk als een vrouw op die leeftijd haar haar verft. Dan ziet het er juist nog ouder uit, vind ik. Bij vrouwen tot 30 - 35 kan het nog net.  ;D
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

smikkeltje

Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #36 Gepost op: 01 november 2005, 13:49:01 »
dit is echt het grappigste topic hier...
mensen zijn ook vaak verbaasd als ik zeg dat ik veganist ben... ben verder ook niet zo'n zweverig typje met hobbezakken enzo :) vind mezelf ook niet überhip maar af en toe haren kammen en een beetje make-up als ik weer eens een nachtje te lang doorgefeest heb kan echt geen kwaad...

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #37 Gepost op: 01 november 2005, 22:44:07 »
Er valt van alles over te zeggen. In ieder geval vind ik het niet erg fraai als mensen duidelijk te veel zon hebben gehad(kunstmatig en echte) of veel roken. Dat zie je meestal aan de huid. En oververzorgd vind ik vaak ook niet zo.
Het gemak wil ook wat. Een korte broek en daaronder 60jarige benen is niet altijd even esthetisch, maar kan wel prettig zijn. Je kunt natuurlijk niet verlangen dat mensen zich zus of zo kleden omdat jij dat nu eenmaal graag zou willen. "Helaas"...denk ik soms ook wel eens  ;)  De mode bracht de laatste jaren een aantal dingen, waar ik zelfs soms lichtjes van griezel...die zie ik dan weer nauwelijks in natuurvoedingswinkels. Wat mij betreft winst; voor een ander grijsmuizerig.
de tuin: dat ben ik

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #38 Gepost op: 02 november 2005, 12:01:49 »
 De mode bracht de laatste jaren een aantal dingen, waar ik zelfs soms lichtjes van griezel...die zie ik dan weer nauwelijks in natuurvoedingswinkels.

Zoals?

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariërs en biologisch etenden zien er ongezond uit
« Reactie #39 Gepost op: 02 november 2005, 12:12:19 »
Ik gok op piercings en dergelijke lichaamsversieringen.....  ;)