Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #40 Gepost op: 07 februari 2005, 12:41:58 »
Er schiet me ineens te binnen dat ik nog niet weet hoe ze de melk stremmen. Omdat het van oorsprong kaasmakers zijn die geen  vegetarische kaas in hun assortiment hebben (geloof ik, weet ik niet helemaal zeker), zou het best eens zo kunnen zijn dat de nieuwe vleesalternatieven niet geschikt zijn voor de wat striktere vegetariërs.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #41 Gepost op: 07 februari 2005, 12:48:08 »
Ik ben op excursie naar de Edah geweest, en warempel, ze hadden ze! Roerbakblokjes (troosteloze bleke dobbelsteentjes, snel teruggelegd), filet met een korstje (voor mijn neus weggekaapt door een mevrouw die ook vlees in haar karretje had liggen), Mediterrane filet (twee in een bakje) en mild gekruide mini's (6 in een bakje). Introductieprijs: 1,49. Van de vier soorten die ze hadden, was er nog elk een bakje. Ik denk ook niet dat ze meer hadden, omdat deze bakjes al een beetje tussen de rest van de vleesvervangers gepropt zaten (mijn Edah mag nog wel een koelkastmeter vrijmaken voor vleesvervangers).

Ik heb de Mediterrane filet en de mild gekruide mini's gekocht. Vanavond eet ik een filet bij mijn pasta.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #42 Gepost op: 07 februari 2005, 12:52:57 »
Ik heb de Mediterrane filet en de mild gekruide mini's gekocht. Vanavond eet ik een filet bij mijn pasta.

Gaat Zusje de race winnen? Of is er vanmiddag al iemand die de Roerbakblokjes naar binnen gewerkt krijgt en daar verslag van komt doen. Voorlopig heeft Zusje echter de beste papieren! ;)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #43 Gepost op: 07 februari 2005, 13:06:31 »
't Is dat ik net een naanbroodje naar binnen heb gewerkt, anders ging ik nu al vast koken!

Edit: of iedereen wacht gespannen op mijn bevindingen, want stel dat het vies is?
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2005, 13:07:00 door Zusje »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Elsbeth

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #44 Gepost op: 07 februari 2005, 13:07:44 »
Heb hier in de buurt ook een EdaH en ga ze morgen kopen & proberen! Verslag hier!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #45 Gepost op: 07 februari 2005, 13:09:23 »
Neem je dan een ander soort?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #46 Gepost op: 07 februari 2005, 13:14:34 »

Gaat Campina dit ook exporteren?

De Quorn ken ik onderhand wel (al jaren geen nieuwe variant gezien), de Linda McCartney blief ik niet zo, en Tivall is hier slecht verkrijgbaar (alleen in de natuurvoedingswinkel, een zeer beperkt assortiment voor veel te hoge prijzen).
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #47 Gepost op: 07 februari 2005, 13:20:03 »
Tussen de middag eet ik graag iets hartigs. Dus de mediterane versie geprobeerd. Bite is lekker, smaakje ook. Vond het alleen aan de zoute kant. Maar dat kan aan mezelf liggen, omdat ik vrij veel dingen met maar een klein beetje zout klaarmaak of helemaal niet. In een restaurant vind ik het ook gauw te zout. De E-nummers ook even nagekeken. Ik denk ook dat J@an gelijk heeft met het stremsel. Op vragen aan Campina krijg je overigens gelijk antwoord. Zit veel dierlijk spul bij dus strikt genomen is het product alleen zonder vlees of vis. Voor velen van dit forum zal het niet ver genoeg gaan. Voor mij is het een geduchte concurrent voor quorn. Ook gezien de prijs. Vanavond probeer ik roerbakblokjes bij macaroni.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #48 Gepost op: 07 februari 2005, 13:39:38 »
Tussen de middag eet ik graag iets hartigs. Dus de mediterane versie geprobeerd.

 :nopompom:
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

mirrrie

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #49 Gepost op: 07 februari 2005, 13:41:13 »
Mijn Edah verkocht dit product afgelopen zaterdag al. Wij hebben de stukjes geprobeerd. Er zit op zich niet zo heel erg veel smaak aan. Maar door een sausje (ik had ze in de rendang gebruikt) zijn ze best te eten. Tijdens het eten vroeg ik me ook af of het wel biologische melk is, want anders is het niet zo'n goed vleesalternatief. Het is overigens wat taaier dan bijvoorbeeld stukjes van quorn.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat vervangers op vlees moeten lijken. Maak dan iets heel anders. Ik eet bewust geen vlees en hoef niet iets wat erop lijkt. Doe eens creatief en verzin een heel nieuw product dat je ook in de keuken kunt gebruiken maar wat niet op vlees ruikt, wat niet zo proeft enz enz. Wat een onzin.

Ik ben overigens wel benieuwd wat de prijs van de stukjes gaat worden. Toch twijfel ik ernstig over het nog een keer kopen ivm de melk die erin zit. Maar je kunt het Campina ook niet kwalijk nemen, want ze geven zelf aan het product niet voor vegetariërs gemaakt te hebben, maar juist voor de vleeseter. En de gemiddelde vleeseter is niet zo bewust met biologische zuivel bezig.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #50 Gepost op: 07 februari 2005, 13:56:26 »
ter geruststelling van J@n en anderen: hieronder het antwoord van Campina.

Het stremsel dat wij gebruiken is NIET van dierlijke oorsprong, maar is een
vegetarische variant.

Met vriendelijke groet,

Barbara kortenoeven
Campina Consumentenservice
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2005, 13:57:09 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #51 Gepost op: 07 februari 2005, 14:22:41 »
ik doe altijd boodschappen bij ALbert Heijn en C1000 en daar is het nog niet, dus ik ben naar 2 andere supers gegaan, en daar hadden ze het nog helemaal niet. Dus nu maar eens gemaild waar in Amsterdam het te krijgen is.
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #52 Gepost op: 07 februari 2005, 15:46:25 »
ik doe altijd boodschappen bij ALbert Heijn en C1000 en daar is het nog niet, dus ik ben naar 2 andere supers gegaan, en daar hadden ze het nog helemaal niet. Dus nu maar eens gemaild waar in Amsterdam het te krijgen is.
Het volgende antwoord kreeg ik van Campina. Iets uitgebreider dus dan op hun site. Ik werd overigens met mevrouw aangeproken, heb even gekeken maar dat was nog steeds niet het geval.

Het product Valess is vanaf week 6 in de volgende winkels verkrijgbaar:
Spar, Plus, Vomar, De WitKomart, Koop Consult, Prisma, Jumbo, Jan Linders,
Dekamarkt, Coop, Konmar, Edah en Super de Boer. Vanaf week 7 is Valess te
verkrijgen bij de Deen, Em-Te en de Hoogvliet. Boni verkoopt het vanaf week
8, C1000 vanaf week 9 en vanaf week 11 is het verkrijgbaar bij de Albert
Hein.

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee voldoende te hebben beantwoord.



Met vriendelijke groet,

Mw. H. Tapperwijn
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

ponx

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #53 Gepost op: 07 februari 2005, 16:00:06 »
ik heb de mild gekruide stukjes geproefd.  het smaakt naar visfilet. ik vond het niet echt smakelijk. en mild gekruid zou ik het zeker niet noemen, eerdrer naturel.
voor mij is het niet voor herhaling vatbaar.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #54 Gepost op: 07 februari 2005, 16:06:41 »
Tussen de middag eet ik graag iets hartigs. Dus de mediterane versie geprobeerd.

 :nopompom:
wat ik mij nu afvraag: wat bedoel je met die smily? :)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #55 Gepost op: 07 februari 2005, 16:12:18 »
Tussen de middag eet ik graag iets hartigs. Dus de mediterane versie geprobeerd.

 :nopompom:
wat ik mij nu afvraag: wat bedoel je met die smily? :)

Ik wilde zo graag de eerste zijn die ze probeerde dat ik mijn pompoms al had aangetrokken en toen was jij me voor ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #56 Gepost op: 07 februari 2005, 17:15:13 »
Even off-topic: ik wil echte pompoms!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #57 Gepost op: 07 februari 2005, 19:37:42 »
Ik ben tevreden met Valess. Het is vezelig, net als vlees, wat bij de meeste vleesvervangers niet zo is. En in tegenstelling tot quorn is het niet droog, maar zacht en een beetje smeuiig. Ik kreeg het alleen niet mooi bruin gebakken, maar aangezien het toch al gaar is maakt mij dat niet zo heel veel uit. Voor herhaling vatbaar!

En wat ik ook fijn vind aan de bakjes waar twee filets in zitten: ze zitten in aparte cupjes, dus je kunt het bakje in tweeen knippen: geen gedoe met plastic zakjes of bakjes in de diepvries, gewoon het halve winkelschaaltje in de vriezer douwen!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #58 Gepost op: 07 februari 2005, 20:23:17 »
Hoewel meer plastic nodig voor de verpakking ben ik het met je eens dat dit een voordeel is. Want gebruik je maar één dan heb je weer extra plastic nodig voor het invriezen. Zal wel ongeveer opwegen tegen het mindere.
De smaak van de mediterane schijf is een beetje anders dan die van de roerbakblokjes. Voor het bakken heb ik olie met een beetje Bakken & Braden van AH gebruikt (is van plantaardig oliën gemaakt en een beetje droge melkbestanddelen). Daardoor goed bruin geworden. Mijn zoon vond de saus ineens heel lekker. De blokjes waren door de saus een beetje smaakloos geworden, (in opgenomen denk ik) maar de structuur bleef prima. Mijn partner vindt quorn blokjes lekkerder. Ikzelf wil wel afwisselen tussen quorn en dit. Ben benieuwd hoe het andere spul smaakt.
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2005, 20:25:06 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Aiko

Re:Nieuwe vleesalternatief van Campina
« Reactie #59 Gepost op: 07 februari 2005, 22:46:49 »
Goh, zelfs mijn ouders hadden het gisteren over dit spul. Ze wilden het ook eens gaan proberen, mijmerende ze in hunzelf.