Vegatopia Forum

Valess

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TerrorTofuSojaSatan

Re:Valess
« Reactie #280 Gepost op: 23 maart 2005, 01:44:09 »
True...Isabel en ik probeerden afgelopen week een andere variant van Valess....geen idee meer welke, leek op een schnitzel qua vorm. Deze viel toch ietwat tegen....was wel lekker, maar niet bijzonder ofzo. Nee, dan die ene gepaneerde Valess-versie, die heerst nog steeds de pannen van het dak.

Monique

Re:Valess
« Reactie #281 Gepost op: 23 maart 2005, 09:22:36 »
Ik heb gisteren voor het eerst iets van Valess gegeten (snietsel-idee)
Ik weet nog niet hoe de andere producten van Valess smaken, maar deze vond ik wel oke.
Door de zuivel (denk ik) lekker zacht en een toch iets aparte smaak.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #282 Gepost op: 23 maart 2005, 21:37:23 »
ik vond het een beetje droog; een combinatie van kipfilet (altijd droog) en makreel (maar dan droger)... de blokjes kunnen er misschien wel mee door.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Valess
« Reactie #283 Gepost op: 23 maart 2005, 23:12:10 »
Deze viel toch ietwat tegen....was wel lekker, maar niet bijzonder ofzo.

Lees: Isabel vond hem ronduit smerig
'fish are friends, not food!'

the_disheaver

Re:Valess
« Reactie #284 Gepost op: 24 maart 2005, 04:38:14 »
Quorn richt zich in eerste instantie ook niet op vegetariėrs. Uit de 'meestgestelde-vragen-sectie' op de Quorn-website:

Voor wie is Quorn bedoeld?
Quorn is voor iedereen:
· die van lekker én gezond eten houdt
· die variatie zoekt
· die minder vlees wil eten
· en uiteraard ook voor vegetariėrs.
Misschien staat het woord vegetariėrs op de laatste regel, maar dan zou ik niet willen concluderen dat vegetariers niet de eerste doelgroep is. Quorn is een vleesvervanger, dus een product voor vegetariers. Je zult nauwelijks reclame er voor  hoeven maken. Maar voor de vleeseters juist wel! Elke vega heeft wel eens quorn gehad, maar bijna geen enkele vleeseter. Waar ligt dus de doelgroep, dus wat zul je op de eerste regel willen zetten?

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Valess
« Reactie #285 Gepost op: 24 maart 2005, 08:02:41 »
Waar ligt dus de doelgroep, dus wat zul je op de eerste regel willen zetten?

Vleeseters die wel eens wat anders/gezonders willen. :)

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #286 Gepost op: 07 april 2005, 12:58:20 »
Zo, mijn vrouw heeft eindelijk wat gevonden dat in haar optiek een bevredigende smaak en bite heeft en waardoor ze nu 99% vleesloos is gaan eten.  ;D

Valess:  :thumbsup:

“it's strange how life makes sense in time...”

Elsbeth

Re:Valess
« Reactie #287 Gepost op: 07 april 2005, 18:33:45 »
Ik heb trouwens twee reclames op tv gezien van Valess (wat ze uitspreken als valEss, terwijl ik dacht dat je vAless moest zeggen, maar goed). Ik vind die van dat gezin aan tafel met als tekst 'verleid een keer per week je man' heel stom. De andere vind ik leuk! Voor de mensen die het niet kennen: mamma en zoontje aan tafel. 'Ik wil geen vlees!' *schuift bordje weg 'Schatje, het is geen vlees' Schuift bord weer terug. 'Ik wil geen kip!' Schuift bord weer weg enz enz. En dan zo'n plaatje van Valess, 4% vet bla bla. En dan zeg dat jochie echt OVERTUIGEND 'lekker!', met z'n mond vol, zoals het hoort als iets lekker is. Hoop dat dat aanzet tot aankoop van Valess.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Valess
« Reactie #288 Gepost op: 07 april 2005, 18:59:33 »
Ik heb trouwens twee reclames op tv gezien van Valess (wat ze uitspreken als valEss, terwijl ik dacht dat je vAless moest zeggen, maar goed). Ik vind die van dat gezin aan tafel met als tekst 'verleid een keer per week je man' heel stom. De andere vind ik leuk! Voor de mensen die het niet kennen: mamma en zoontje aan tafel. 'Ik wil geen vlees!' *schuift bordje weg 'Schatje, het is geen vlees' Schuift bord weer terug. 'Ik wil geen kip!' Schuift bord weer weg enz enz. En dan zo'n plaatje van Valess, 4% vet bla bla. En dan zeg dat jochie echt OVERTUIGEND 'lekker!', met z'n mond vol, zoals het hoort als iets lekker is. Hoop dat dat aanzet tot aankoop van Valess.
Nu krijg ik met dat accent van VAless zo'n associatie met Fallus. Dat zal wel niet de bedoeling zijn.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Ben

Re:Valess
« Reactie #289 Gepost op: 07 april 2005, 21:41:14 »
Klinkt eerder als "value less"!

Aiko

Re:Valess
« Reactie #290 Gepost op: 07 april 2005, 21:48:35 »
Of Vul 's?

JanK

Re:Valess
« Reactie #291 Gepost op: 15 april 2005, 15:41:48 »
Vulles? Of geflest?

Ik heb het nu in de koelkast liggen en ben van plan het vanavond aan te breken. Het ziet er uit als een soort kaasblokjes. Ik hoop dat het lekker is.

Jan

Kiwi

Re:Valess
« Reactie #292 Gepost op: 16 april 2005, 22:12:52 »
Bij Kassa hadden ze een test gedaan. Ze hadden eerst een groep bouwvakkers drie stukjes schnitzel voorgezet, waarvan 1 stukje Valess. De Valess kwam als lekkerste uit de bus.
Ze hadden ook aan willekeurge voorbijgangers stukjes Valess laten proeven, om hen daarna te laten raden wat ze zojuist gegeten hadden. De antwoorden liepen uiteen van vlees, vis, naar 'iets kazigs' en iets vegetarisch.
Het product is dus goed op de doelgroep afgestemd; mensen die normaal wel vlees eten zullen hun vlees niet meten missen als je ze Valess voorschotelt.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #293 Gepost op: 17 april 2005, 11:56:44 »
Die met het paneel vind ik het lekkerst.
Vegetariėr, die flirt met het veganisme.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #294 Gepost op: 17 april 2005, 12:15:36 »
Ik vind het niet lekker. Ik heb drie soort geprobeerd (alleen die gewone zonder poespas niet) en ik vind ze allemaal even niet lekker.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Valess
« Reactie #295 Gepost op: 17 april 2005, 14:13:06 »
Ze hadden eerst een groep bouwvakkers drie stukjes schnitzel voorgezet, waarvan 1 stukje Valess. De Valess kwam als lekkerste uit de bus.

Helaas gaat het in werkelijkheid anders: zodra ze weten dat het iets vegetarisch is vinden ze het niet lekker meer. Het beeld dat je in je hoofd hebt, bepaalt voor een niet onaanzienlijk deel de smaak.

Gisteren zag ik hoe ze daar in een kinderprogramma een experiment mee deden. Een kind werd geblinddoekt en moest haar neus dichthouden en kreeg toen twee dingen om te proeven: appel en ui. En ze kon dus helemaal het verschil niet waarnemen!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Valess
« Reactie #296 Gepost op: 17 april 2005, 14:25:00 »
Nee, want "smaak" wordt door een groot deel door de geur bepaald!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #297 Gepost op: 17 april 2005, 14:59:51 »
veel mensen pakken bij voorbaat iets niet, omdat er vegetarsich op staat... alsof het dan niet lekker kan zijn. dus als ze weten dat ze valess en vlees proeven, zullen ze voor vlees kiezen, omdat dat andere maar nep is.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Valess
« Reactie #298 Gepost op: 17 april 2005, 15:06:26 »
Ja, maar dat is toch ook zo?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Wup

  • ***
  • 138
  • Geslacht: Vrouw
Re:Valess
« Reactie #299 Gepost op: 18 april 2005, 00:46:16 »
Ja, maar dat is toch ook zo?
Helaas wel, Als mijn kids van tevoren weten dat we vegetarisch eten is het niet lekker. Als ik dat niet verklap is het (soms) wel lekker (ze lustten natuurlijk niet alles) En ze staan niet gek tegenover vegetarisch eten integendeel. Als ze het kennelijk zelf maar niet hoeven. Zucht, so far mijn opvoeding.
Wup
Dit jaar wil ik helderheid!