Na acties van Wakker Dier zijn al een aantal bedrijven uit de eierverwerkende industrie overgestapt op scharreleieren en dat zijn ook bedrijven waarvan je zou zeggen dat de groep mensen die ze niet bereikten omdat er legbatterijeien in hun product zaten te verwaarlozen is. Dus wie weet, stapt Campina uiteindelijk ook over.
Campina is nog totaal onervaren op het gebied van vleesvervangers en heeft een reputatie op te bouwen. Ik zie het, desnoods na aandringen van Wakker Dier, toch wel gebeuren dat Campina overstapt naar scharreleieren.
Ik zou ze in elk geval de tijd geven om de mogelijkheden om over te stappen. Ze zeggen immers dat ze er mee bezig zijn. Zelf ben ik erg blij dat Campina juist de vleeseters als doelgroep kiest. Het product wordt er misschien minder biologisch door, maar elke Valess-burger die door een vleeseter gegeten wordt, is een stukje dierenleed minder.
Ikzelf heb het nog niet gegeten, maar volgens de column van Pierre Wind in de Nieuwe Revu moet het wel lekker zijn (een 8,5 tegenover 5,5 tot 6,5 andere vegetarisce producten!)