Vegatopia Forum

Koude handen en voeten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Koude handen en voeten
« Reactie #20 Gepost op: 07 januari 2007, 14:16:50 »
ik draag 's nachts meestal één sok, dat vind ik stom, maar anders schrik ik de hele nacht van mijn eigen voet.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Koude handen en voeten
« Reactie #21 Gepost op: 07 januari 2007, 14:34:52 »
ik draag 's nachts meestal één sok, dat vind ik stom, maar anders schrik ik de hele nacht van mijn eigen voet.
:) Goed idee zeg!
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koude handen en voeten
« Reactie #22 Gepost op: 07 januari 2007, 15:04:20 »
Mmm oke,, Mischien moet ik dat is doen ja...
Ik moet binnenkort toch voor me rug naar de dokter, Dan kan ik er meteen over beginnne. Er is alleeen 1 probleem, Ik ben verschrikkelijk bang voor prikken, Maja. Wat moet dat moet...

Ik zal vandaag is opschrijfen wat ik allenmaal heb gegeten.

Alvast, s'morgens ( nu :p )
1 bruine boterham philadelphia light met kruiden en paprika.
1 bruine boterham met sandwichspread natureal
1 vitamine b tablet
1 kop groene thee.
1e pauze
1 flesje crystal clear
1 boterham philadelphia
2e pauze
1 mandarijntje
uit school
paar hapjes appel * had niet echt trek *
een rijstewafel.
1 pakje sultana...
ongeveer 150 gram rijst,
soort sausje, met groentjes erdoor
appelmoes!
1 chocolade koekje...
cracertje met kaas
cracertje met philadelphia

tja weinig zuivel... I know...
en normaal eet ik vlees vervangers maar vandaag niet.

Ik at op school denk ik wel een boterham meer, maar ik fietste wel een eind.
Volgens mij had ik het in die tijd ook vaker koud dan nu. Scholieren zitten ook veel stil he, dat helpt ook niet. Misschien kan je in de pauze ook even een rondje lopen voor de bloedsomloop.

Ik slaap periodes met en periodes zonder sokken, maar ik heb nooit gemerkt dat je lichaam daar aan 'went' ofzo hoor.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Koude handen en voeten
« Reactie #23 Gepost op: 08 januari 2007, 18:14:08 »
Ik loop heel veel op blote voeten en ik merk dus wel erg dat als ik een periode vaker sokken aan heb, ik veel koudere voeten krijg zodra ik die sokken uit doe. Als ik geen sokken draag, houden mijn voeten zichzelf wel op temperatuur lijkt het. Maar het zal voor iedereen wel anders zijn denk ik. Als je van nature last van koude voeten hebt, dan heb je natuurlijk niet zoals ik de neiging de hele tijd op blote voeten te lopen.

Wisselbaden kunnen inderdaad slecht zijn als je echt een probleem hebt met je bloedsomloop, maar ik weet niet of dat bij Macka het geval is?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Macka

Re:Koude handen en voeten
« Reactie #24 Gepost op: 08 januari 2007, 22:18:22 »
Wat bloedsomloop betreft: geen idee. Ik ga die wisselbaden maar eens proberen denk ik. Verder ben ik helemaal niet kouwelijk, ik loop ook vaak op blote voeten en zo. Dan heb ik geloof ik ook wel koude voeten, maar dan heb ik er geen last van. Probleem is meer dat ik niet in slaap val als ik koude voeten heb  >:(

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koude handen en voeten
« Reactie #25 Gepost op: 08 januari 2007, 22:34:51 »
Ik las laatst dat voordat je in slaap valt, je handen en voeten warmer worden. Mensen met narcolepsie (slaapziekte) hebben altijd warmere handen en voeten en daaruit zou blijken dat hun slaapritme verstoort is. Ofzo.
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2007, 22:35:11 door Hizikigrrrl »

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koude handen en voeten
« Reactie #26 Gepost op: 09 januari 2007, 08:55:44 »
Ik kan ook niet met koude voeten slapen want dan word ik om de haverklap wakker om te plassen. Heeeeeel irritant, vooral op de camping, dus als we met vakantie zijn die ik altijd extra dikke sokken aan in bed.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koude handen en voeten
« Reactie #27 Gepost op: 09 januari 2007, 09:15:24 »
Ik heb sinds 3 jaar een elektrische deken wat ik ca. 30 minuten voor ik naar bed ga aanzet, en dan weer uit als ik er in ga. Bijna nooit meer koude voeten gehad!

Ik geef toe, het is wat lastig mee te nemen als je gaat kamperen...

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koude handen en voeten
« Reactie #28 Gepost op: 09 januari 2007, 09:56:01 »
Ik heb sinds 3 jaar een elektrische deken wat ik ca. 30 minuten voor ik naar bed ga aanzet, en dan weer uit als ik er in ga. Bijna nooit meer koude voeten gehad!

Ik geef toe, het is wat lastig mee te nemen als je gaat kamperen...

kruik of hittepit is ook lekker
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

bienne

Re:Koude handen en voeten
« Reactie #29 Gepost op: 09 januari 2007, 21:35:16 »
Men denkt vaak al snel dat je het sneller koud hebt omdat je bijv slank bent...
Nou ben ik ook kouwelijk aangelegd en heb vooral koude handen en voeten.
Helaas is dit een kwaal die veel bij fibromyalgie patienten voor komt ( Soort reuma in de weke delen).
Ben zelf slank maar mij mede fibromyalgie vrienden hebben het vaak ook koud terwijl genoeg van hun een normaal tot zelfs dik postuur hebben...
Wordt er dan ook wel eens moe van als mensen tegen me zeggen dat ik te weinig vet op mijn lijf heb.... Daar in tegen kan het best wel zo zijn als je tesnel afvalt dat je dan mss wel problemen hebt met de "thermostaat"in je lijf

Athyrium

Re:Koude handen en voeten
« Reactie #30 Gepost op: 10 januari 2007, 23:48:11 »
ik heb persoonlijk ook last van koude handen en voeten. Bij mij ligt het aan de aders zelf, is erfelijk mijn moeder heeft dat ook. Ik had er als kind geen last van maar ook pas gekregen in pubertijd.  Elk druppeltje bloed trekt dan ook uit vingers en tenen en vaak halve voet en halve hand als ik het te koud krijg. Vrij lastig maar ginkho helpt wel een beetje, et gaat niet weg maar het duurt langer. Ik  ben nu ook wel mager en heb dan ook veel last van koude.  :)

Wen-wen

Re:Koude handen en voeten
« Reactie #31 Gepost op: 14 maart 2007, 06:05:52 »
Ik ben ook meer als 20 kilo afgevallen en geloof me,het komt daardoor! (van rond de 70 naar 50)
Mijn handen + voeten zijn altijd extreem koud dat mn ouders het wel betwijfelen of het goed is.

Omdat je zoveel afgevallen bent is je weerstand ook gedaald (Vertelde ze althans aan mij)

Ik ben in de periode afgevallen toen ik nog WEL vlees at.
Ik ben ook wel mager en heb overduidelijk ook erge last van de kou
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2007, 06:06:34 door Wen-wen »