Vegatopia Forum

Eikeltjes koffie

Offline Agnesje

• 278
  • Geslacht: Vrouw
Eikeltjes koffie
« Gepost op: 14 oktober 2006, 16:57:39 »
Heeft iemand van jullie al eens van die eikeltjeskoffie ( bambu e.d.) gedronken (vast wel !), ik was vanmiddag in de winkel en zag een aantal merken staan, geen idee welke de lekkerste is, en hoe het smaakt, en de potten waren best wel duur, graag zou ik dan ook willen weten wat jullie ervaring is met deze koffie? smaakt het een beetje? welke vinden jullie de lekkerste ? en voelt het ook een beetje als gewone koffie in die zin dat je er wakkerder van wordt? ook al bevat het geen cafeine?
Groetjes Agnesje
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2006, 16:58:49 door Hizikigrrrl »

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
Re:Eikeltjes koffie
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2006, 17:32:35 »
Ik heb het wel in huis (Bambu)  maar drink het niet zo vaak. Wat mij betreft lijkt het absoluut niet op koffie dus als je het als vervanger wilt drinken denk ik dat het tegen valt. Maar als je af en toe eens wat warms wilt met een ander smaakje dan thee of koffie dan is het best lekker.

Akki

« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2006, 21:28:49 »
en voelt het ook een beetje als gewone koffie in die zin dat je er wakkerder van wordt? ook al bevat het geen cafeine?
Groetjes Agnesje

Lang geleden, in mijn macrobiotische periode, heb ik diverse van dergelijke produkten geprobeerd. Je krijgt een warm drankje en geen koffie :P. Het is dan een kwestie of je van de smaak kunt gaan houden.
Wakker worden doe je er niet van. Geef mij maar echte koffie.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2006, 22:50:26 »
Het is inderdaad niet te vergelijken met echte koffie maar eens in de zoveel tijd kan ik het best waarderen, met lekkere hete melk erin.  :) Ik heb het jaaaaren terug ook echt als surrogaat gedronken in plaats van koffie omdat ik toen geen echte koffie mocht (maar ik weet eigenlijk niet meer waarom dat was ???).

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2006, 11:42:15 »
oh, mmm dat valt dan wel tegen, op de verpakking(en) stond dat het naar echte koffie smaakt.... misschien moet ik eens een bakkie proberen in het lunchcafeetje in de natuurwinkel, denk wel dat ze dat daar hebben....  nb ook ik vind echte koffie erg lekker !

Offline braam

• 460
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2006, 11:59:19 »
Het kan niet naar koffie smaken, grondstoffen zijn volkomen anders. i.p.v de koffieboon zit er in bambu cichoreiwortel, tarwe, gerst en turkse vijgen en griekse eikels. Het gewoon een, misschien wel lekker, ander drankje, in de verste verte niets met koffie te maken.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2006, 12:14:42 »
Het is net zoiets als het verschil tussen vlees en sojavlees. ;)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline braam

• 460
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2006, 12:21:56 »
Ja, dat denk ik wel. Onvergelijkbare grootheden.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2006, 13:33:00 »
Als je het goed sterk maakt komt het wel in de buurt. Vergeleken met oploskoffie, minstens de helft er bij van wat je gewoon bent.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Harry

« Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2006, 15:39:04 »
De sterke variant van Caro (Caro extra ?) schijnt het dichtst bij koffie in de buurt te komen, maar ik heb 'm zelf nog nooit gedronken. Bambu is een aantal jaren geleden van samenstelling veranderd, waarna ik 'm niet zo lekker meer vond. Het blijft echter appels met peren vergelijken en ik heb vroeger geleerd dat dat niet mag. ;)

Offline bloempjuh

• 196
    • b-log
« Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2006, 15:53:05 »
Ik dronk toen ik klein was altijd Bambu, met veel melk. Ik denk dat ik 't maar weer eens ga kopen, want ik vond het wel heel lekker. Of misschien eerst maar eens die 15 smaakjes thee opmaken ;)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Gabs

• 796
« Reactie #11 Gepost op: 21 oktober 2006, 01:18:31 »
ligt er natuurlijk ook aan wat voor koffie je normaal drinkt en hoe goed je bent in het onderscheiden van smaken..

het smaakt idd niet echt naar koffie, maar enige gelijkenis is er wel. af en toe is het bets goed te drinken.

Offline Anna

• 319
« Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2006, 01:41:50 »
Mijn moeder dronk vroeger wel vaak 'Janno' (hoop dat ik het goed schrijf). Dacht dat dat ook van eikels  :D gemaakt is! Ik kreeg ook wel eens een kop en dan met heerlijk opgeklopte melk erin!

Ik lus zelf gen gewone koffie maar vond/vind die Janno wel lekker, dus drink het nog steeds af en toe. Gewoon als andere optie voor een warm drankje. Drink zelf veel thee dus die afwisseling is wel lekker!

mir

« Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2006, 16:54:21 »
Mijn moeder dronk vroeger wel vaak 'Janno' (hoop dat ik het goed schrijf). Dacht dat dat ook van eikels  :D gemaakt is! Ik kreeg ook wel eens een kop en dan met heerlijk opgeklopte melk erin!

Ik lus zelf gen gewone koffie maar vond/vind die Janno wel lekker, dus drink het nog steeds af en toe. Gewoon als andere optie voor een warm drankje. Drink zelf veel thee dus die afwisseling is wel lekker!

Yannoh is inderdaad best lekker.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2006, 07:38:04 door mir »

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #14 Gepost op: 17 december 2006, 12:42:36 »
Ha !! Eindelijk eens "Eikeltjeskoffie" oftewel Bambukoffie gedronken in een restaurantje. Ze hadden het volgens mij een beetje slap gemaakt, maar het was wel te drinken. Een beetje zoals " tis niet stief, maar toch warm in het lief" dus inderdaad wel lekker warm en heet en zwart, maar het smaakte niet naar koffie. inderdaad wel een idee voor "ernaast" voor zo'n koffieleut als ik, dat ik dan misschien eens wat minder koffie ga drinken want das ook nie goed heee.