Van, zoals hiervoor gesuggereerd, alleen tahoe (volkomen smakeloos, en volkomen onaantrekkelijk zonder verdere bewerking) en tempeh (vind ik uitgesproken smerig maar dat is een kwestie van smaak) word ik in ieder niet gelukkiger.
Laat staan dat ik
niet zou weten hoe je vleesverlaters daarmee over de streep zou kunnen trekken.
[/quote]
Goed stuk aangehaald door meneer Eelco paar threads terug. In een latere reactie nog wat links naar leuke tips/recepten.
Enne "vleesverlaters" over de streep trekken? Als er geen herkenning is van waarom, gewoon stoppen erover te praten.
Als je tot nu toe tahoe on-gespoeld over je salade hebt verkruimeld snap ik je reactie. Tempeh vraagt om gebakken te worden, daarna smaken eraan toevoegen.
Wat doe je met champignon-steeltjes (uiteraard van verse kwaliteit), die altijd weggesmeten worden in de meeste keukens na het schoonmaken?
Ruik maar eens aan een handje steeltjes... Pure Umami.
Had meneer Eelco beloofd terughoudend te zijn met dierlijke producten dus meer als kaas boter eieren en melk zal het niet zijn maar in combinatie met soya-producten een keur een smakelijke bijgerechten om de "heilige" 3-eenheid op je bord (dat zit er vanaf 1950 ingeprent!) te hebben.
http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,21221.0.html geeft een voorbeeldje. Vullen naar keuze maar gehakte steeljes met gebakken pulptomaat en gebonden met ui-bloem mengsel is hemels!